Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient. RESOLUCIÓ d'1 de gener de 2014, de la Direcció General de Qualitat Ambiental, per la qual s'aprova el Programa d'Inspecció en Matèria de Qualitat Ambiental a la Comunitat Valenciana per a l'anualitat 2014. [2014/5198] (pdf 393KB)
Primer. Aprovar el Programa d’Inspecció en Matèria de Qualitat Ambiental a la Comunitat Valenciana per a l’anualitat 2014, que figura com a annex d’esta resolució.
ANNEX I
Programa d’Inspecció en Matèria de Qualitat Ambiental a la Comunitat Valenciana per a l’anualitat 2014
1. Memòria d’actuacions 2013
1.1. Inspeccions presencials
1.2. Inspeccions documentals
2. Objectius del programa. 2.1. Objectiu general. L’objectiu general d’este programa d’inspecció en matèria de qualitat ambiental és comprovar el grau de compliment de la normativa ambiental de les activitats ubicades a la Comunitat Valenciana que poden produir un major impacte ambiental i aconseguir en última instància la protecció del medi ambient i el desenrotllament sostenible.
2.2. Objectius específics
– Crear un sistema d’inspecció mediambiental d’acord amb el que disposa la Directiva 2010/75/UE, de 24 de novembre, del Parlament Europeu i del Consell, de 21 de novembre de 2010, sobre les emissions industrials.
– Desenrotllar una ferramenta que permeta l’avaluació del risc mediambiental per a les instal·lacions i activitats sotmeses al règimd’intervenció de l’autorització ambiental integrada.
– Conéixer el grau de compliment de la normativa ambiental a nivell d’activitat i de sectors productius. Els diagnòstics del complimentnormatiu permeten identificar el grau de compliment i quines són les infraccions tant a nivell d’activitat individual com de sector.
– Prioritzar la intervenció administrativa basant-se en la millora mediambiental esperada, per mitjà de l’avaluació dels incompliments idel risc mediambiental de l’activitat, per a aconseguir una millora mediambiental per mitjà de la prevenció i el control dels incompliments de major risc, com a alternatives més eficaces a la tradicional acció sancionadora.
– Desenrotllar activitats de formació específica sobre inspeccions i verificacions mediambientals, amb la finalitat que el personal inspector dispose del coneixement necessari sobre els requisits a avaluar i de l’aptitud per a emetre juís professionals.
– Incorporar en el desenrotllament de les actuacions de cada subprograma els criteris de qualitat establits per la norma UNE-EN ISO/IEC 17020:2012.
– Promoure la col·laboració entre les administracions amb competències mediambientals per a permetre la integració de la intervencióadministrativa, com també amb els titulars de les empreses per a fomentar el desenrotllament de sistemes d’autocontrol fiables del compliment de la legislació.
3. Recursos disponibles. Per al desenrotllament de la competència d’inspecció ambiental, la Direcció General de Qualitat Ambiental s’estructura en una Subdirecció General de Qualitat Ambiental, a la qual correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l’activitat dels servicis que en depenen, específicament sobre el Servici d’Inspecció Mediambiental, al qual correspon exercir les funcions d’inspecció, vigilància i control del compliment de les matèries pròpies de la Direcció General de Qualitat Ambiental, relatives a residus, control de la contaminació, protecció del medi ambient atmosfèric, intervenció administrativa ambiental i canvi climàtic. Així mateix, li correspon informar sobre els recursos que es formulen contra els actes que imposen sancions, la tramitació de les diligències preliminars en les actuacions pròpies de la inspecció i la proposta d’inici de procediments sancionadors, així com l’assessorament en la matèria a altres administracions públiques i a les persones inspeccionades.
Des del punt de vista del personal, es compta amb els inspectors i tècnics jurídics del Servici d’Inspecció Mediambiental i amb el suport dels tècnics superiors de la Direcció General de Qualitat Ambiental que efectuen les visites de comprovació prèvies a la concessió d’autoritzacions sectorials.
Així mateix, es compta amb la col·laboració d’aproximadament 200 agents mediambientals adscrits a les direccions territorials de la Conselleria d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient, amb la col·laboració dels funcionaris de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana i d’agents del SEPRONA de la Guàrdia Civil.
A més, en matèria de qualitat de l’aire, es treballarà en coordinació amb la Xarxa de Vigilància i Control de Qualitat de l’Aire, adscrita a la Direcció General de Qualitat Ambiental.
Quant als recursos materials necessaris per a la presa de mostres i l’anàlisi posterior, es podrà comptar amb les entitats acreditades, inscrites en el Registre d’Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental (ECMQA), regulat a través del Decret 229/2004, de 15 d’octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s’establixen les funcions de les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental i es crea i es regula el seu registre.
4. Actuacions d’inspecció presencial
4.1. Inspeccions prefixades
4.1.1. Criteris per a l’avaluació de riscos
4.1.2. Relació d’instal·lacions amb AAI i freqüència d’inspeccions
4.1.3. Protocol per a les inspeccions prefixades
4.2. Inspeccions no prefixades
5. Actuacions d’inspecció documental
6. Actuacions per a la qualificació i formació contínua dels inspectors
7. Actuacions per a la cooperació entre les diferents autoritats inspectores
8. Avaluació de les actuacions
8.1. Indicadors d’activitat
8.2. Indicadors de resultats
9. Sistema de gestió de la informació
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia