martes, 2 de septiembre de 2014

programa per al desenrotllament de projectes d'innovació per a la lluita contra el fracàs escolar a través d'activitats de promoció de la música en els centres d'Educació Infantil i Primària, instituts d'Educació Secundària i conservatoris elementals i professionals de Música i Dansa de titularitat de la Generalitat, per al curs acadèmic 2014-2015.

Música i Dansa de titularitat de la Generalitat, per al curs acadèmic 2014-2015. [2014/7183] (pdf 375KB)
Primer. Objecte. Es convoca el present concurs públic d’assignacions econòmiques destinades a la realització de projectes d’innovació per a la lluita contra el fracàs escolar a través d’activitats de promoció de la música, per al curs acadèmic 2014-2015, i s’aproven les bases per les quals es regirà la convocatòria, que figuren com a annex I i el model de sol·licitud de l’annex II.
Amb esta convocatòria es pretén que els centres educatius de Primària i Secundària i els conservatoris elementals i professionals de Música i Dansa públics promoguen activitats musicals de manera independent o coordinada amb altres centres, ja siguen d’ensenyança o un altre tipus d’organismes de difusió musical i cultural. Es tracta de fer accessible la formació musical a tot l’alumnat per a contribuir a la consecució de l’èxit acadèmic, i beneficiar-se de les millores en les capacitats cognitives i socials que es deriven de la pràctica musical.
Segon. Finançament. 1. Les quantitats assignades als projectes seleccionats tindran la finalitat d’ajudar a sufragar totalment o parcialment els gastos que va generar la seua realització, sempre que estos no impliquen una inversió o adquisició de material inventariable (com és la compravenda d’instruments musicals o un altre tipus de béns mobles).
2. El finançament d’estes quantitats assignades als centres, ..., del pressupost de la Generalitat de l’any 2014, per un import global màxim de 600.000 euros.
ANNEX I
Primera. Descripció i objectius. Esta convocatòria té per objecte l’exercici d’activitats relacionades amb la formació musical en els centres d’Educació Infantil i Primària, instituts d’Educació Secundària i conservatoris elementals i professionals de Música i Dansa.
Els seus objectius específics són els següents:
– Fomentar i promoure la innovació educativa com a principi de qualitat del sistema educatiu.
– Incentivar la realització d’activitats musicals en la lluita contra el fracàs escolar i l’abandonament escolar primerenc.
– Promoure la implicació dels equips docents.
– Afavorir l’elaboració de projectes col·laboradors en què participen centres d’ensenyances de règim general i centres d’ensenyances de règim especial.
Segona. Destinataris. 1. Poden acollir-se a esta convocatòria els centres d’Educació Infantil i Primària (d’ara en avant, CEIP), els instituts d’Educació Secundària (d’ara en avant, IES) i els conservatoris elementals i professionals de Música i Dansa (d’ara en avant, conservatoris), públics de titularitat de la Generalitat.
2. Els centres podran incloure com a col·laboradors en els seus projectes altres organismes de difusió musical i cultural.
Tercera. Condicions i modalitats de participació. 1. El director o directora de cada centre interessat, oïda la comissió de coordinació pedagògica i havent-ho aprovat en el consell escolar, sol·licitarà la participació del centre en el programa.
2. Els centres podran presentar els seus projectes de manera independent o coordinada amb altres CEIP, IES i/o conservatoris.
Encara que alguns centres concórreguen amb activitats coordinades, cada centre haurà de presentar el seu projecte d’activitats, el qual haurà de tindre una especificitat pròpia i dirigida a les particularitats del seu alumnat, en què farà constar les activitats coordinades amb altres centres o entitats.
Els centres que hagen sigut beneficiaris d’este tipus d’assignacions econòmiques en la convocatòria anterior indicaran si el projecte que presenten suposa continuïtat de l’anterior o si es tracta d’un projecte nou.
3. S’establixen tres modalitats de participació:
– Modalitat A: projectes que impliquen la col·laboració de centres d’ensenyances de règim general (CEIP o IES) i centres d’ensenyances de règim especial (conservatoris professionals de Música i Dansa).
– Modalitat B: projectes que impliquen la col·laboració de dos o més centres d’ensenyances de règim general (CEIP o IES).
Modalitat C: projectes individuals. Són els projectes que un centre decidix presentar sense col·laboració de cap altre CEIP, IES o conservatori.
4. Les tres modalitats de participació podran incloure la col·laboració amb altres institucions de l’entorn, associacions sense ànim de lucre, etc.
Quarta. Funcionament. El director o directora del centre participant indicarà en la sol·licitud el docent del claustre que exercirà com a coordinador o coordinadora del programa, les funcions del qual seran: 
Planificació i programació de les accions a realitzar durant el curs 2014-2015.
Disseny, organització i coordinació de les activitats.
Avaluació del projecte.
2. Les decisions preses respecte a la participació en este programa hauran d’incloure’s en la programació general anual (PGA) dels centres participants.
3. Els centres tindran autonomia per a dissenyar les activitats que més s’adeqüen als seus interessos, com ara audicions didàctiques per a donar a conéixer i fomentar la pràctica de la música i els instruments; participació de l’alumnat del conservatori en les classes de música dels centres escolars; tallers musicals dirigits a l’alumnat; planificació de performances artístiques o teatres musicals on l’alumnat de música s’encarrega de la part musical i la resta de la part dramatitzada; organització de festivals i actes acadèmics conjunts; coordinació de les setmanes culturals o altres esdeveniments dels centres, etc.
Quinta. Participació de l’alumnat. Podrà participar l’alumnat dels conservatoris, dels CEIP i IES de tots els nivells, segons ho requerisquen les activitats proposades.
En les activitats que es desenrotllen dins de l’horari lectiu, la participació de l’alumnat s’ajustarà al marc normatiu vigent.
Per a la participació en les activitats establides al marge de l’horari lectiu o fora del centre educatiu, es necessita, en cas d’afectar alumnat menor d’edat, l’autorització familiar. Esta autorització es realitzarà per escrit, segons el model establit per cada un dels centres participants, i aquell haurà de ser custodiat pel centre fins a la finalització del programa.
Sexta. Sol·licituds, documentació i termini de presentació. 1. Les sol·licituds i la documentació complementària es dirigiran a la Direcció General d’Innovació, Ordenació i Política Lingüística, i es presentaran, preferentment, a través de l’oficina virtual de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, ubicada en la pàgina web https://oficinavirtual.gva.es/oficina_gva/.
2. Els models d’impresos normalitzats (sol·licituds i la resta de documentació), així com el manual del procediment d’aplicació per a l’ompliment de la sol·licitud a través de l’oficina virtual, estaran disponibles en la següent adreça d’Internet:
3. Les sol·licituds s’adequaran als models normalitzats i s’ompliran utilitzant els mitjans telemàtics facilitats pels servidors d’informació de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport. Els centres sol·licitants que no utilitzen l’oficina virtual hauran d’imprimir les pàgines preceptives resultants de l’ús de mitjans telemàtics i les presentaran, una vegada omplides amb les corresponents firmes originals, als llocs assenyalats en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999 (LRJPAC).
Quan es presenten en una oficina de correus es realitzarà en la forma reglamentàriament establida i, en tot cas, en sobre obert perquè l’empleat puga posar en la sol·licitud la data i el segell de l’esmentada oficina.
4. La sol·licitud haurà d’estar firmada per el director o directora del centre, i haurà de ser presentada en el termini que va del dia 2 de setembre al dia 30 de setembre, tots dos inclosos.
5. La documentació necessària per a poder participar en la present convocatòria és la següent:
a) ...

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia