RESOLUCIÓ JUS/1755/2017, de 19 de juliol, de convocatòria del procés selectiu per a la constitució de les borses de personal interí dels cossos de metges forenses, de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i d'auxili judicial al servei de l'Administració de justícia a Catalunya.
Annex 1
Bases de la convocatòria del procés selectiu per constituir les borses de personal interí dels cossos de metges forenses, de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i d'auxili judicial al servei de l'Administració de justícia a Catalunya
−1 Normes generals. El procés selectiu per constituir les borses de personal interí dels cossos de metges forenses, de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i d'auxili judicial es regeix pel que estableix l'Ordre JUS/141/2017, de 5 de juliol, per la qual es regula la selecció, el nomenament i el cessament del personal interí dels cossos de funcionaris al servei de l'Administració de justícia a Catalunya i per aquestes bases.
−2 Requisits de participació a la convocatoria. 2.1 Per formar part de les borses de personal interí, el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds de participació les persones interessades han de complir els requisits que s'estableixen a l'article 5 de l'Ordre JUS/141/2017, de 5 de juliol, que es detallen a les bases 2.2 i 2.3 d'aquesta convocatòria. Aquests requisits s'han de continuar complint en el moment de la presa de possessió, com a personal interí, i durant el temps que siguin vigents aquestes borses.
2.2 Requisits generals:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir més de 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa. Per al cos d'auxili judicial, tenir més de 18 anys.
c) Tenir o estar en condicions d'obtenir el títol exigit per accedir a cada cos d'acord amb el que estableixi la convocatòria. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'ha d'estar en possessió de la documentació que n'acredita l'homologació.
d) No patir cap malaltia, ni limitació física o psíquica incompatible amb el desenvolupament de les funcions corresponents. Les persones aspirants que tinguin la condició legal de persones amb grau de discapacitat han d'acreditar la compatibilitat funcional per exercir les tasques encomanades, mitjançant un dictamen expedit per l'equip multiprofessional competent.
e) No haver estat objecte de condemna per delicte dolós a penes privatives de llibertat de més de tres anys, llevat que s'hagi obtingut la cancel·lació d'antecedents penals o la rehabilitació.
f) No haver estat objecte de separació, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni trobar-se en situació d'inhabilitació per desenvolupar les funcions públiques, llevat que s'hagi estat degudament rehabilitat.
g) No haver estat sancionat per falta molt greu o per dues faltes greus, sempre que la sanció no hagi estat cancel·lada.
h) No haver estat objecte de destitució i exclusió a conseqüència de la tramitació d'un procediment de rendiment insuficient o manca de capacitat del servei de l'Administració de justícia, previst a l'Ordre JUS/250/2009, de 13 de maig, per la qual es regula la selecció, la formació i el nomenament del personal interí dels cossos de funcionaris al servei de l'Administració de justícia a Catalunya.
i) No haver estat exclòs, per no haver superat el curs de formació o el període de pràctiques, de la convocatòria immediatament anterior, respecte del cos al qual es vol accedir.
j) No incórrer en cap causa d'incompatibilitat.
2.3 Requisits específics que han de complir les persones aspirants en funció de la borsa de personal interí en la qual es vulguin integrar.
2.3.1 Metges forenses.
Graduat o llicenciat en medicina.
2.3.2 Gestió processal i administrativa.
Graduat, diplomat universitari, enginyer tècnic, arquitecte tècnic o equivalent.
Coneixements d'ofimàtica a nivell d'usuari de tractament de textos amb entorn gràfic.
2.3.3 Tramitació processal i administrativa.
Batxillerat o tècnic.
Coneixements de mecanografia amb una velocitat mínima de 220 pulsacions per minut en màquina d'escriure o teclat d'ordinador i coneixements de mitjans ofimàtics a nivell d'usuari de tractament de textos en entorn gràfic.
2.3.4 Auxili judicial.
Graduat/ada en educació secundària obligatòria o equivalent.
Per al cos de tramitació processal i administrativa i per al cos d'auxili judicial, cal tenir en compte el que estableix l'Ordre EDU/1603/2009, de 10 de juny (BOE de 17 de juny), en relació amb les equivalències amb els títols de graduat/ada en educació secundària obligatòria i batxiller regulats a la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.
2.4 Condicions específiques que han de complir les persones aspirants a integrar-se a les llistes de funcionament.
2.4.1 Llista de funcionament preferent.
Ser integrant de la llista de funcionament preferent de la convocatòria de selecció de personal interí regulada a la Resolució JUS/1734/2015, de 24 de juliol, per la qual es convoca el procés selectiu per a la constitució de les borses de personal interí dels cossos de metges forenses, de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i d'auxili judicial al servei de l'Administració de justícia a Catalunya; haver prestat serveis a l'Administració de justícia com a jutges substituts, lletrats de l'Administració de justícia substituts o fiscals substituts, així com haver prestat serveis a l'Administració de justícia en els cossos de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa, auxili judicial i metges forenses en els darrers 3 anys, a comptar fins al darrer dia del termini de presentació de sol·licituds, que estableix la base 3.3, respecte del cos en què van prestar serveis.
També integren la llista de funcionament preferent del cos de tramitació processal i administrativa les persones integrants de la llista de funcionament preferent del cos de gestió processal i administrativa que hagin presentat sol·licitud de participació per a la integració al cos de tramitació processal i administrativa.
També formen part de la llista de funcionament preferent les persones nomenades des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds fins a la constitució definitiva de les llistes de la nova borsa d'interins, una vegada hagin superat el període de pràctiques.
2.4.2 Llista de funcionament de persones opositores.
Aquesta llista està integrada per les persones que han aprovat les proves selectives per a l'ingrés al cos al qual aspiren sense haver obtingut plaça, o bé han aprovat un o més exercicis de les proves selectives, d'acord amb les previsions que estableix la disposició transitòria tercera de l'Ordre JUS/141/2017, de 5 de juliol.
2.4.3 Llista de funcionament del cos de tramitació processal i administrativa de persones titulades en el cicle formatiu de grau mitjà de tècnic en gestió administrativa orientat a l'àmbit jurídic.
Per integrar-se en aquesta llista s'ha de disposar del títol del cicle formatiu de grau mitjà de tècnic en gestió administrativa orientat a l'àmbit jurídic i del certificat que acredita haver realitzat les pràctiques en òrgans i oficines judicials, fiscalies i altres serveis de l'Administració de justícia emès, conjuntament, pel Departament d'Ensenyament i el Departament de Justícia, o bé el certificat de convalidació de pràctiques emès, conjuntament, pel Departament d'Ensenyament i el Departament de Justícia.
Així mateix, a l'efecte d'ordenar la llista de funcionament, és necessari que aquestes persones aportin un certificat de qualificació mitjana expedit pel centre d'estudis corresponent.
−3 Sol·licituds. 3.1 Model de sol·licitud que han de presentar les persones que s'integren d'ofici a la llista de funcionament.
De conformitat amb el que preveu el segon paràgraf de l'apartat 1 de l'article 4 de l'Ordre JUS/141/2017, de 5 de juliol, de manera automàtica s'integren a la llista de funcionament respectiva:
a) Les persones que formen part de la llista de funcionament de la convocatòria regulada per la Resolució JUS/1734/2015, de 24 de juliol, per la qual es convoca el procés selectiu per a la constitució de les borses de personal interí dels cossos de metges forenses, de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i d'auxili judicial al servei de l'Administració de justícia a Catalunya.
b) Les persones que formen part de la llista de reserva de persones opositores de la convocatòria regulada per la Resolució JUS/1734/2015, de 24 de juliol, per la qual es convoca el procés selectiu per a la constitució de les borses de personal interí dels cossos de metges forenses, de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i d'auxili judicial al servei de l'Administració de justícia a Catalunya.
Les persones compreses a les lletres a i b que vulguin continuar pertanyent a la borsa disposen del termini que estableix la base 3.3 per tal que, si s'escau, actualitzin les dades personals i les dades necessàries per informar dels nous mèrits adquirits. A aquest efecte, han d'utilitzar el model de sol·licitud per accedir a la borsa de personal interí dels cossos de metges forenses, gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial o d'actualització de dades i mèrits disponible a la pàgina web de Tràmits gencat (http://web.gencat.cat/ca/tramits), per actualitzar aquestes dades i els nous mèrits. Aquesta actualització es tramita, exclusivament, de manera telemàtica.
S'entén que les persones compreses a les lletres a i b que no facin ús d'aquest tràmit opten per continuar a la borsa en les mateixes condicions, requisits i mèrits al·legats i acreditats a l'anterior convocatòria, amb la nova valoració atorgada d'acord amb aquesta convocatòria, sempre que els segueixin complint en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
En la relació provisional de persones admeses, l'Administració informarà, d'ofici, de conformitat amb els criteris que estableix aquesta convocatòria, els àmbits específics i funcionals que es reconeixen al personal que forma part de la llista de funcionament dels cossos de gestió processal i administrativa i de tramitació processal i administrativa.
Les persones que detectin alguna errada en els àmbits que els reconeix l'Administració, o que no desitgin continuar formant part d'una llista o de més d'una llista de la borsa d'interins, disposen del termini que estableix la base 7.3 per formular les al·legacions pertinents en la relació provisional de persones admeses i excloses, i per informar l'Administració de la llista o de les llistes de les quals ja no vulguin formar part.
3.2 Model de sol·licitud que han de presentar les persones que no s'integren d'ofici o de nou accés.
De conformitat amb l'article 4 de l'Ordre JUS/141/2017, de 5 de juliol, les persones interessades a formar part de les borses de personal interí han de presentar el model de sol·licitud per accedir a la borsa de personal interí dels cossos de metges forenses, gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial o d'actualització de dades i mèrits, dins el termini que estableix la base 3.3 d'aquesta convocatòria.
Les sol·licituds de participació, que es tramiten exclusivament de forma electrònica, estan disponibles a la pàgina web de Tràmits gencat (http://web.gencat.cat/ca/tramits).
El sistema facilita un codi d'usuari i contrasenya per tramitar la sol·licitud de participació. Així mateix, l'accés al sistema permet tenir coneixement de l'estat en què es troba el procediment de selecció.
El Departament de Justícia habilitarà terminals, a disposició de les persones interessades, on es podrà tramitar la sol·licitud de participació a les adreces següents: Departament de Justicia (c. Pau Claris, 81, 08010 Barcelona); Gerència Territorial de Barcelona Ciutat i l'Hospitalet de Llobregat (Gran Via de les Corts Catalanes, 111, edifici 1, 14a planta, Ciutat de la Justícia, 08075 Barcelona); Gerència Territorial de Barcelona Comarques (c. Pau Claris, 158-160, àtic 2a, 08009 Barcelona); Serveis Territorials del Departament de Justícia a Girona (pl. Pompeu Fabra, 1, 17002 Girona); a Lleida (c. Sant Martí, 1, 25004 Lleida); a Tarragona (c. Sant Antoni Maria Claret, 17, 43002 Tarragona) i a les Terres de l'Ebre (pl. de Gerard Vergés, 1, 43500 Tortosa).
Les persones interessades han d'emplenar els diferents apartats de la sol·licitud de participació d'acord amb les instruccions que van apareixent en l'aplicació informàtica i que corresponen a dades personals, cos o cossos en els quals desitgen treballar, àmbits territorials i partits judicials escollits, requisits i mèrits al·legats.
Les dades corresponents al telèfon i adreça electrònica que figurin en la sol·licitud de participació es consideren com les úniques dades vàlides a l'efecte d'avisos i notificacions. Així mateix, les persones aspirants són les úniques responsables dels errors en la consignació i comunicació de les dades al Departament de Justícia i s'ha d'informar el Departament sobre qualsevol canvi d'aquestes dades.
A l'efecte d'admissió de les persones aspirants, es tenen en compte les dades que facin constar a la sol·licitud de participació i és responsabilitat seva la veracitat d'aquestes dades, sense perjudici que, en qualsevol moment, l'Administració pugui requerir-los l'acreditació dels requisits necessaris quan cregui que hi ha inexactituds o falsedats en les quals hagin pogut incórrer.
3.3 Termini de presentació de sol·licituds.
El termini per presentar sol·licituds és des del 16 al 30 de setembre de 2017.
3.4 Presentació d'una única sol·licitud.
3.4.1 Les persones interessades a prendre part en aquesta convocatòria només han de presentar una sol·licitud en la qual han de fer constar el cos o cossos dels quals vulguin formar part, d'acord amb els requisits generals i específics exigits a la base 2 per a cada cos. En el cas que les persones interessades presentin més d'una sol·licitud, només es tindrà en compte la darrera sol·licitud presentada, la qual anul·larà les presentades amb anterioritat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia