Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació. ORDE 31/2012, de 22 de juny, de la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació, per la qual es regulen les bases de la convocatòria d’ajudes per a l’adquisició de llibres de text i de material didàctic i informàtic, de l’alumnat d’Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i d’unitats d’educació especial, escolaritzat en un centre públic o en un centre privat concertat i les bases per a determinar la dotació econòmica dels centres d’educació especial públics de titularitat de les corporacions locals i privats concertats i centres d’acció educativa singular privats concertats per a l’adquisició dels dits materials, en la Comunitat Valenciana per al curs 2012-2013. [2012/6373]
Conselleria de Educación, Formación y Empleo. ORDEN 31/2012, de 22 de junio, de la Conselleria de Educación, Formación y Empleo, por la que se regula las bases de la convocatoria de ayudas para la adquisición de libros de texto y de material didáctico e informático, del alumnado de Educación Primaria, Educación Secundaria Obligatoria y de unidades de educación especial, escolarizado en un centro público o en un centro privado concertado y las bases para determinar la dotación económica de los centros de educación especial públicos de titularidad de las corporaciones locales y privados concertados y centros de acción educativa singular privados concertados para la adquisición de dichos materiales, en la Comunitat Valenciana para el curso 2012-2013. [2012/6373]
Conselleria de Educación, Formación y Empleo. ORDEN 31/2012, de 22 de junio, de la Conselleria de Educación, Formación y Empleo, por la que se regula las bases de la convocatoria de ayudas para la adquisición de libros de texto y de material didáctico e informático, del alumnado de Educación Primaria, Educación Secundaria Obligatoria y de unidades de educación especial, escolarizado en un centro público o en un centro privado concertado y las bases para determinar la dotación económica de los centros de educación especial públicos de titularidad de las corporaciones locales y privados concertados y centros de acción educativa singular privados concertados para la adquisición de dichos materiales, en la Comunitat Valenciana para el curso 2012-2013. [2012/6373]
Objecte. 1. L’objecte de la present orde és, d’una banda, regular en l’annex I les bases de la convocatòria d’ajudes per a l’adquisició de llibres de text i de material didàctic i informàtic, de l’alumnat d’Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i de les unitats d’educació especial, escolaritzat en els centres públics o en els centres privats concertats de la Comunitat Valenciana en el curs 2012-2013 i, d’altra banda, regular en l’annex II les bases per a determinar la dotació econòmica dels centres d’educació especial de titularitat de corporacions locals i privats concertats i dels centres d’acció educativa singular privats concertats per a l’adquisició dels dits materials.
Crèdit disponible. 1. El crèdit màxim per al finançament d’esta orde serà de 28.748.810 euros, ...
Import individual de l’ajuda. La quantia individual de l’ajuda per a l’adquisició de llibres de text i de material didàctic i informàtic per a l’alumnat que participa en esta convocatòria serà com a màxim de 125 euros.
Segona.- Esta orde produirà efectes a partir de l’endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Respecte als sol·licitants que participen en la fase B d’esta convocatòria, produirà efectes a partir del primer dia del període de matrícula per al curs 2012-2013, segons el que s’establisca en el calendari escolar.
Respecte als sol·licitants que participen en la fase B d’esta convocatòria, produirà efectes a partir del primer dia del període de matrícula per al curs 2012-2013, segons el que s’establisca en el calendari escolar.
Bases de la convocatòria d’ajudes per a l’adquisició de llibres de text i de material didàctic i informàtic a l’alumnat d’Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i de les unitats d’educació especial, escolaritzat en un centre públic o en un centre privat concertat de la Comunitat Valenciana per al curs 2012-2013.
Base 1. Objecte i estudis per als quals es convoca l’ajuda. 1. L’objecte de la convocatòria és la concessió d’ajudes per a l’adquisició de llibres de text, material didàctic i informàtic.
2. Podran sol·licitar l’ajuda els pares o tutors legals de l’alumnat que realitze els estudis d’Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i educació especial en centres públics i privats concertats de la Comunitat Valenciana en el curs 2012-2013.
3. L’alumnat que no promocione de curs no tindrà dret a l’ajuda prevista en esta convocatòria.
Base 2. Beneficiaris de l’ajuda en atenció a determinades situacions sociofamilars. Amb independència del nivell de renda familiar, seran beneficiaris de l’ajuda per a l’adquisició de llibres de text i de material didàctic i informàtic, per al curs 2012-2013:
a) L’alumnat pertanyent a una unitat familiar en què algun dels seus membres tinga la condició de víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme.
b) L’alumnat que tinga la condició d’orfe absolut o es trobe en situació d’acolliment, ja siga en residència o familiar.
c) L’alumnat que ha obtingut el premi extraordinari al rendiment acadèmic en el tram obligatori en el curs 2010-2011, que es consultarà directament amb l’organisme convocant del dit premi.
Base 1. Objecte i estudis per als quals es convoca l’ajuda. 1. L’objecte de la convocatòria és la concessió d’ajudes per a l’adquisició de llibres de text, material didàctic i informàtic.
2. Podran sol·licitar l’ajuda els pares o tutors legals de l’alumnat que realitze els estudis d’Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i educació especial en centres públics i privats concertats de la Comunitat Valenciana en el curs 2012-2013.
3. L’alumnat que no promocione de curs no tindrà dret a l’ajuda prevista en esta convocatòria.
Base 2. Beneficiaris de l’ajuda en atenció a determinades situacions sociofamilars. Amb independència del nivell de renda familiar, seran beneficiaris de l’ajuda per a l’adquisició de llibres de text i de material didàctic i informàtic, per al curs 2012-2013:
a) L’alumnat pertanyent a una unitat familiar en què algun dels seus membres tinga la condició de víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme.
b) L’alumnat que tinga la condició d’orfe absolut o es trobe en situació d’acolliment, ja siga en residència o familiar.
c) L’alumnat que ha obtingut el premi extraordinari al rendiment acadèmic en el tram obligatori en el curs 2010-2011, que es consultarà directament amb l’organisme convocant del dit premi.
d) L’alumnat membre d’una família educadora que aculla menors en situació d’acolliment familiar simple o permanent.
Base 8. Sol·licitud. 1. El model de sol·licitud figura com a annex III d’esta orde. La dita sol·licitud podrà ser omplida en l’imprés que es descarregarà des de la pàgina web:
http://www.cefe.gva.es/ocd/areacd/val/abc/ajudesllibres.asp.
També podrà utilitzar una còpia del model publicat en esta orde com a annex III. Els centres també podran descarregar-la des de les aplicacions ITACA i GESCEN.
Este model de sol·licitud és únic i s’utilitzarà també en les convocatòries d’ajudes de menjador o de transport.
També podrà utilitzar una còpia del model publicat en esta orde com a annex III. Els centres també podran descarregar-la des de les aplicacions ITACA i GESCEN.
Este model de sol·licitud és únic i s’utilitzarà també en les convocatòries d’ajudes de menjador o de transport.
Base 10. Lloc i terminis de presentació de sol·licituds. 1. Lloc de presentació. Les sol·licituds i la documentació acreditativa pertinent que s’especifica en la bases 8 i 9, respectivament, han de presentar-se, de manera preferent, en la secretaria del centre docent on s’haja matriculat l’alumne per al curs 2012-2013. Si això no és possible, en els llocs previstos en l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre (BOE del 27 de novembre), de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999 de 13 de gener, atenent el següent:
2. Terminis de presentació
a) Fase A
El termini de presentació de les sol·licituds serà a partir de l’endemà de ser publicada en el DOCV fins al dia 25 de juliol de 2012. En esta fase poden participar l’alumnat dels centres públics o privats concertats que en el curs 2012-2013 haja de realitzar els estudis següents:
2. Terminis de presentació
a) Fase A
El termini de presentació de les sol·licituds serà a partir de l’endemà de ser publicada en el DOCV fins al dia 25 de juliol de 2012. En esta fase poden participar l’alumnat dels centres públics o privats concertats que en el curs 2012-2013 haja de realitzar els estudis següents:
– Educació Primària.
– Educació Secundària Obligatòria, sempre que haja promocionat de curs.
– Alumnat escolaritzat en unitats d’educació especial en un centre ordinari.
b) Fase B
El termini de presentació de les sol·licituds serà del dia 3 al 14 de setembre de 2012. En esta fase pot participar:
– L’alumnat que es matricule per primera vegada en un centre docent públic o privat concertat de la Comunitat Valenciana el curs 2012-2013 en Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i en centres amb unitats d’educació especial.
– L’alumnat d’Educació Secundària Obligatòria que haja superat els exàmens extraordinaris de setembre i, per tant, promocione al següent curs d’ESO.
c) Fase C
Únicament amb caràcter extraordinari, per a resoldre situacions de necessitat econòmica dels alumnes que s’han incorporat als centres després de l’inici de curs, des del 15 de setembre i abans del 20 de novembre de 2012, s’obri la possibilitat de sol·licitar esta ajuda, sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permeten. L’imprés de sol·licitud ha de ser el mateix i anar acompanyat, necessàriament, d’un informe del director del centre o dels servicis socials de l’ajuntament en què es faça constar la situació de necessitat econòmica i, d’una certificació del secretari del centre on es faça constar el motiu i el dia de la inscripció de l’alumne. Tant l’informe com la certificació quedaran arxivats en el centre.
La transferència de l’ajuda es realitzarà al compte corrent del centre i es notificarà la resolució al centre perquè en prenga coneixement. En este cas, ha de tenir-se en compte el que establix el punt 2 de la base 8.
Base 11. Tramitació de les sol·licituds. 1. El centre actualitzarà en les seues bases de dades totes aquelles dades que hagen variat amb relació a les que consten en la sol·licitud de l’alumne.
2. Per a la tramitació de les sol·licituds, els centres educatius incorporaran totes les dades que s’hi hagen arreplegat a través del programa informàtic que la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació determine a este efecte. En este sentit, si un centre ja té incorporats els estudis per als quals se sol·licita l’ajuda en el sistema ITACA, gravaran i enviaran les sol·licituds a través d’este sistema; si encara no s’han incorporat, es crearà el fitxer amb les sol·licituds de les ajudes a través del sistema GESCEN i l’enviaran a través de la pàgina web:
– Educació Secundària Obligatòria, sempre que haja promocionat de curs.
– Alumnat escolaritzat en unitats d’educació especial en un centre ordinari.
b) Fase B
El termini de presentació de les sol·licituds serà del dia 3 al 14 de setembre de 2012. En esta fase pot participar:
– L’alumnat que es matricule per primera vegada en un centre docent públic o privat concertat de la Comunitat Valenciana el curs 2012-2013 en Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i en centres amb unitats d’educació especial.
– L’alumnat d’Educació Secundària Obligatòria que haja superat els exàmens extraordinaris de setembre i, per tant, promocione al següent curs d’ESO.
c) Fase C
Únicament amb caràcter extraordinari, per a resoldre situacions de necessitat econòmica dels alumnes que s’han incorporat als centres després de l’inici de curs, des del 15 de setembre i abans del 20 de novembre de 2012, s’obri la possibilitat de sol·licitar esta ajuda, sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permeten. L’imprés de sol·licitud ha de ser el mateix i anar acompanyat, necessàriament, d’un informe del director del centre o dels servicis socials de l’ajuntament en què es faça constar la situació de necessitat econòmica i, d’una certificació del secretari del centre on es faça constar el motiu i el dia de la inscripció de l’alumne. Tant l’informe com la certificació quedaran arxivats en el centre.
La transferència de l’ajuda es realitzarà al compte corrent del centre i es notificarà la resolució al centre perquè en prenga coneixement. En este cas, ha de tenir-se en compte el que establix el punt 2 de la base 8.
Base 11. Tramitació de les sol·licituds. 1. El centre actualitzarà en les seues bases de dades totes aquelles dades que hagen variat amb relació a les que consten en la sol·licitud de l’alumne.
2. Per a la tramitació de les sol·licituds, els centres educatius incorporaran totes les dades que s’hi hagen arreplegat a través del programa informàtic que la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació determine a este efecte. En este sentit, si un centre ja té incorporats els estudis per als quals se sol·licita l’ajuda en el sistema ITACA, gravaran i enviaran les sol·licituds a través d’este sistema; si encara no s’han incorporat, es crearà el fitxer amb les sol·licituds de les ajudes a través del sistema GESCEN i l’enviaran a través de la pàgina web:
ANNEX II
Bases per a determinar la dotació econòmica dels centres d’educació especial públics de titularitat de les corporacions locals i privats concertats d’educació especial i centres d’acció educativa singular privats concertats per a l’adquisició de llibres de text i de material didàctic i informàtic durant el curs 2012/2013.
Bases per a determinar la dotació econòmica dels centres d’educació especial públics de titularitat de les corporacions locals i privats concertats d’educació especial i centres d’acció educativa singular privats concertats per a l’adquisició de llibres de text i de material didàctic i informàtic durant el curs 2012/2013.
Base 1. Centres d’educació especial públics de titularitat de les corporacions locals i privats concertats d’educació especial. 1. Estos centres donades les característiques del seu alumnat, les necessitats llibres de text i de material didàctic i informàtic dels esmentats alumnes seran ateses a través d’una dotació econòmica que serà transferida al centre per a atendre les dites necessitats.
Els llibres de text i el material didàctic i informàtic adquirit constituiran en els centres un fons de llibres.
2. Procediment. Una vegada finalitzat el termini de matrícula de juny, tant els centres públics de titularitat de les corporacions locals com privats concertats generaran, a través del programa GESCEN, un fitxer amb l’alumnat matriculat en el centre en el curs 2012-2013, que enviaran durant el període comprés entre el 2 i el 6 de juliol de 2012 a través de la pàgina web https://appweb.edu.gva.es/gl/val/default.asp.
Durant este mateix període també hauran de remetre a la Direcció General d’Ordenació i Centres Docents la sol·licitud que figura en l’annex IV acompanyada de la relació de l’alumnat matriculat, i les dades de la qual, que s’hi expressen, han de coincidir amb les enviades telemàticament.
Els llibres de text i el material didàctic i informàtic adquirit constituiran en els centres un fons de llibres.
2. Procediment. Una vegada finalitzat el termini de matrícula de juny, tant els centres públics de titularitat de les corporacions locals com privats concertats generaran, a través del programa GESCEN, un fitxer amb l’alumnat matriculat en el centre en el curs 2012-2013, que enviaran durant el període comprés entre el 2 i el 6 de juliol de 2012 a través de la pàgina web https://appweb.edu.gva.es/gl/val/default.asp.
Durant este mateix període també hauran de remetre a la Direcció General d’Ordenació i Centres Docents la sol·licitud que figura en l’annex IV acompanyada de la relació de l’alumnat matriculat, i les dades de la qual, que s’hi expressen, han de coincidir amb les enviades telemàticament.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia