De conformitat amb l’article 28 del Decret 162/1990, de 15 d’octubre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament per a l’execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, d’Impacte Ambiental, el qual establix que una vegada transcorregut el termini assenyalat en l’article 26 sense que s’hagen plantejat discrepàncies, i sense perjuí de la seua notificació al titular, la declaració d’impacte ambiental es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, resolc,
Article únic
Publicar en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana les declaracions d’impacte ambiental corresponents als expedients 178/2007 AIA Barxeta, 213/2006 AIA Xàbia, 220/2006 AIA Llombai i 221/2005 Cervera del Maestre.
Article únic
Publicar en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana les declaracions d’impacte ambiental corresponents als expedients 178/2007 AIA Barxeta, 213/2006 AIA Xàbia, 220/2006 AIA Llombai i 221/2005 Cervera del Maestre.
Declaració d’Impacte Ambiental
Expedient: 213/2006-AIA.
Promotor: Endesa Gas Transportista, SL.
Autoritat substantiva: Servici Territorial d’Energia d’Alacant (Conselleria d’Infraestructures i Transport).
Objecte projecte: gasoducte de transport secundari Marina Alta (des de posició V-156 fins a la posició POS 03, final de traçat).
Localització: en el terme municipal de Xàbia (Alacant).
Descripció del projecte: La descripció del projecte s’efectua tenint en compte tota la documentació presentada.
L’objecte del gasoducte des de la seua posició inicial a la final és ampliar la capacitat de transport i subministrament de gas natural en la Comunitat Valenciana i donar subministrament a diverses xarxes projectades.
El gasoducte partirà de la posició 15-20.04 d’Enagás pertanyent al gasoducte Montesa-Dénia en projecte i té com a destí la posició P-03 del projecte a Xàbia. L’objecte de la modificació del projecte original
en el seu traçat final (V-156 a posició 03) que ara s’avalua i denominada addenda al gasoducte de transport secundari Marina Alta a Xàbia, és culminar el traçat del gasoducte de transport Marina Alta el traçat del qual es va avaluar per mitjà de DIA de 12 de juny de 2007 des de la seua posició inicial fins al vèrtex V-156 tenint en compte que el mateix promotor ho va sol·licitar en indicar que modificava el traçat final que ara s’avalua.
Tenint en compte l’addenda de modificació del projecte de gasoducte de transport Marina Alta les característiques del referit gasoducte en el seu conjunt des de la seua posició inicial a la seua posició final serien les següents:
Característiques:
– Longitud de 22.807 m.
– Posicions de vàlvules al Verger, Ondara, Pedreguer i Xàbia.
– Pressió de 59 bars i diàmetre de 10".
– Pista de treball de 14 m. d’amplària normal.
– Rasa de 0,60 m i a una profunditat mínima d’1 m.
– Obres:
– Replantejament i abalisat de traçat.
– Obertura de pista de treball: desbrossament i rebuig de terreny amb màquines talladores i retroexcavadores. Retirada de terra vegetal per a la seua posterior reposició. La pista servix per a acumular materials extrets de la rasa i per a la circulació de maquinària i obres.
– Obertura de rasa. El material extret s’empra en part per al posterior reblit de la rasa. El volum de material d’excavació que serà traslladat a abocadors autoritzats serà de 1.156 m³.
– Càrrega, transport, descàrrega, emmagatzematge i distribució de materials d’obra. Platges d’amuntegament de materials situades apegades o molt pròximes a la pista de treball. La pista de treball s’obri i s’anivella i les canonades es transporten per la mateixa pista.
– Corbat, soldadura, protecció de la canonada i col·locada en la rasa.
Les canonades es descendixen a la rasa amb tractors ploma. Una vegada col·locada la canonada s’omplirà amb materials d’excavació i si fóra necessari de préstecs.
– Encreuaments hídrics per mitjà de baines passa-aigües. Es restituïxen les vores i es munten les esculleres.
– Instal·lacions complementàries: posicions de vàlvules amb estació de regulació i mesurament. En la posició de Pedreguer es realitzarà una estació de protecció catòdica.
– Connexions elèctriques per a les posicions.
– Restitució del terreny, i col·locació de la terra vegetal. Es restituïxen murs, cercats, tanques, qualsevol altre obstacle retirat. Descompactació de sòls.
– Senyalització amb fites en vèrtexs.
– Servituds permanents:
– Zona A: 2 m a cada costat de la canonada en què està prohibit llaurar o cavar a profunditat major de 50 cm, plantar arbres i arbustos de cintura alt i realitzar obres o edificacions sense permís de l’administració.
– Zona B: 4 m a cada costat de la zona A on és impossible realitzar obres o edificacions sense l’autorització de l’administració.
– Duració d’obres: 8 mesos.
– Equips i sistemes de seguretat. Sistemes de protecció catòdica per mitjà d’injecció de corrent. Sistemes de telecontrol i telecomandament.
Expedient: 213/2006-AIA.
Promotor: Endesa Gas Transportista, SL.
Autoritat substantiva: Servici Territorial d’Energia d’Alacant (Conselleria d’Infraestructures i Transport).
Objecte projecte: gasoducte de transport secundari Marina Alta (des de posició V-156 fins a la posició POS 03, final de traçat).
Localització: en el terme municipal de Xàbia (Alacant).
Descripció del projecte: La descripció del projecte s’efectua tenint en compte tota la documentació presentada.
L’objecte del gasoducte des de la seua posició inicial a la final és ampliar la capacitat de transport i subministrament de gas natural en la Comunitat Valenciana i donar subministrament a diverses xarxes projectades.
El gasoducte partirà de la posició 15-20.04 d’Enagás pertanyent al gasoducte Montesa-Dénia en projecte i té com a destí la posició P-03 del projecte a Xàbia. L’objecte de la modificació del projecte original
en el seu traçat final (V-156 a posició 03) que ara s’avalua i denominada addenda al gasoducte de transport secundari Marina Alta a Xàbia, és culminar el traçat del gasoducte de transport Marina Alta el traçat del qual es va avaluar per mitjà de DIA de 12 de juny de 2007 des de la seua posició inicial fins al vèrtex V-156 tenint en compte que el mateix promotor ho va sol·licitar en indicar que modificava el traçat final que ara s’avalua.
Tenint en compte l’addenda de modificació del projecte de gasoducte de transport Marina Alta les característiques del referit gasoducte en el seu conjunt des de la seua posició inicial a la seua posició final serien les següents:
Característiques:
– Longitud de 22.807 m.
– Posicions de vàlvules al Verger, Ondara, Pedreguer i Xàbia.
– Pressió de 59 bars i diàmetre de 10".
– Pista de treball de 14 m. d’amplària normal.
– Rasa de 0,60 m i a una profunditat mínima d’1 m.
– Obres:
– Replantejament i abalisat de traçat.
– Obertura de pista de treball: desbrossament i rebuig de terreny amb màquines talladores i retroexcavadores. Retirada de terra vegetal per a la seua posterior reposició. La pista servix per a acumular materials extrets de la rasa i per a la circulació de maquinària i obres.
– Obertura de rasa. El material extret s’empra en part per al posterior reblit de la rasa. El volum de material d’excavació que serà traslladat a abocadors autoritzats serà de 1.156 m³.
– Càrrega, transport, descàrrega, emmagatzematge i distribució de materials d’obra. Platges d’amuntegament de materials situades apegades o molt pròximes a la pista de treball. La pista de treball s’obri i s’anivella i les canonades es transporten per la mateixa pista.
– Corbat, soldadura, protecció de la canonada i col·locada en la rasa.
Les canonades es descendixen a la rasa amb tractors ploma. Una vegada col·locada la canonada s’omplirà amb materials d’excavació i si fóra necessari de préstecs.
– Encreuaments hídrics per mitjà de baines passa-aigües. Es restituïxen les vores i es munten les esculleres.
– Instal·lacions complementàries: posicions de vàlvules amb estació de regulació i mesurament. En la posició de Pedreguer es realitzarà una estació de protecció catòdica.
– Connexions elèctriques per a les posicions.
– Restitució del terreny, i col·locació de la terra vegetal. Es restituïxen murs, cercats, tanques, qualsevol altre obstacle retirat. Descompactació de sòls.
– Senyalització amb fites en vèrtexs.
– Servituds permanents:
– Zona A: 2 m a cada costat de la canonada en què està prohibit llaurar o cavar a profunditat major de 50 cm, plantar arbres i arbustos de cintura alt i realitzar obres o edificacions sense permís de l’administració.
– Zona B: 4 m a cada costat de la zona A on és impossible realitzar obres o edificacions sense l’autorització de l’administració.
– Duració d’obres: 8 mesos.
– Equips i sistemes de seguretat. Sistemes de protecció catòdica per mitjà d’injecció de corrent. Sistemes de telecontrol i telecomandament.
– Servicis d’explotació i manteniment.
El traçat final que s’avalua ara es modifica respecte al traçat inicialment proposat i fa que la longitud de tot el gasoducte de transport augmente en 129 m, i ara la seua longitud total és de 22.807 m.
Tramitació administrativa
El projecte de gasoducte de transport secundari Marina Alta es va tramitar i es va obtindre la Declaració d’Impacte Ambiental de 12 de juny de 2007 (des del seu inici fins al vèrtex V-156) amb condicions, i es reflectix en la Declaració d’Impacte Ambiental referida la tramitació administrativa que incloïa el procés d’informació pública respecte a tot el gasoducte que incloïa el traçat final que inicialment es va proposar.
El traçat final que s’avalua ara es modifica respecte al traçat inicialment proposat i fa que la longitud de tot el gasoducte de transport augmente en 129 m, i ara la seua longitud total és de 22.807 m.
Tramitació administrativa
El projecte de gasoducte de transport secundari Marina Alta es va tramitar i es va obtindre la Declaració d’Impacte Ambiental de 12 de juny de 2007 (des del seu inici fins al vèrtex V-156) amb condicions, i es reflectix en la Declaració d’Impacte Ambiental referida la tramitació administrativa que incloïa el procés d’informació pública respecte a tot el gasoducte que incloïa el traçat final que inicialment es va proposar.
...
Per tot això i fent ús de les facultats que legalment tinc atribuïdes, resolc
Primer.- Estimar acceptable, només als efectes ambientals, el projecte de gasoducte de transport secundari Marina Alta (des del vèrtex V-156 fins a la posició final POS.03) en el terme municipal de Xàbia (Alacant) el promotor del qual és Endesa Gas Transportista, SL, d’acord amb l’addenda al projecte referit de setembre de 2006 (remesa amb data d’entrada de 20 de juliol de 2007), sense perjuí de l’obtenció de les autoritzacions sectorials que siguen necessàries, així com havent de complir-se el que establix la referida addenda al projecte, les mesures correctores establides en l’estudi d’impacte ambiental de novembre de 2005 (remés amb data d’entrada de 2 de juny de 2006) base per a la Declaració d’Impacte Ambiental de 12 de juny de 2007 del projecte de gasoducte de transport Marina Alta (V0 a V-156), les mesures correctores establides en l’addenda a l’estudi d’impacte ambiental al referit projecte (tram V-156 a posició final 03) de octubre de 2006 (remeses amb data entrada de 20 de setembre de 2007), i el que establix l’apartat segon de la present declaració.
Segon.- Condicions per a la realització i el funcionament de l’obra:
1. Es considera que l’execució del projecte referit ha d’estar condicionada a l’autorització del gasoducte del qual partirà o de qualsevol altre que li donara sentit.
2. Prèviament a l’execució de l’obra se supervisarà, amb suficient antelació, amb la Direcció del Parc Natural del Montgó, la traça de l’obra per a determinar i establir si fóra necessari mesures preventives addicionals respecte a la vegetació, flora i fauna (períodes de limitació d’execució d’obres, exemplars vegetals que no han d’afectar-se, tant de cultiu com naturals, ús de pista restringida, mesures especials per a encreuaments de llits, etc.).
Es prestarà especial atenció a peus d’exemplars de garrofera (Ceratonia siliqua) de port important en el camí Vell de Gata, així com a exemplars d’altres espècies vegetals de port important en la supervisió abans citada.
3. Qualsevol aparició de poblacions de flora o fauna d’interés es comunicarà de forma immediata a la Direcció del Parc Natural del Montgó perquè s’habiliten, si es considera necessari, les mesures oportunes.
4. S’haurà d’informar la direcció del Parc Natural del Montgó amb un mínim de tres dies d’antelació a l’inici de les obres.
5. La pista de treball sempre que esta discórrega paral·lela al camí del Barranc de la Vall, al camí Vell de Gata i al camí de Barranqueres, no podrà superar en cap cas una amplària de 8 metres i només es podrà separar d’estos camins en aquells trams plantejats en el projecte o, en cas de modificació en la fase d’execució, després de comunicar-ho per escrit a la direcció del Parc Natural del Montgó i amb la conformitat per escrit del dit organisme.
6. En aquells casos que la pista no discórrega paral·lela a cap via de comunicació l’amplària haurà de ser inferior, en la mesura que siga possible, als 14 metres d’amplària.
7. S’habilitaran rampes per a facilitar l’eixida de la possible fauna atrapada en les rases.
8. Els materials procedents de l’excavació que no es reutilitzen en l’obra es portaran a l’abocador legalitzat i en el cas que el material extret de la rasa no fóra de qualitat adequada, els materials per al reblit d’esta s’obtindran de pedreres legalitzades.
En cap cas s’abandonaran els residus de cap tipus, provinents de les obres, i, a més, s’hauran de deixar els passos dels barrancs lliures de qualsevol resta provinent de l’excavació o del desbrossament de la vegetació, de manera que no es produïsquen frens al lliure discórrer de les aigües.
9. En el cas que per a platges d’amuntegament, depòsit de materials i parc de maquinària es necessiten terrenys fora de la pista de treball, s’ubicaran en parcel·les en què l’afecció a la vegetació siga mínima amb la supervisió de la direcció del Parc Natural del Montgó. Una vegada finalitzades les obres els terrenys hauran de restaurar-se.
10. En relació amb la restauració d’aquelles zones amb vegetació natural s’efectuarà supervisió amb la direcció del Parc Natural del Montgó per a determinar si és necessari efectuar modificacions en les espècies triades, densitats, característiques dels plançons, etc. Les esculleres i els gabions de pedres s’engravaran amb terra per a facilitar la regeneració vegetal.
11. S’obtindrà l’autorització de l’organisme de conca corresponent en aquelles actuacions que afecten el domini públic hidràulic, i es respecten les condicions imposades en l’autorització d’estes.
12. Es disposaran amb els permisos pertinents per a la captació de l’aigua utilitzada en la prova hidràulica de les canonades. S’implantaran mesures per a evitar l’absorció de fauna per la força de succió de les bombes d’aigua. En el cas d’emprar algun producte químic en l’esmentada prova, s’haurà de realitzar una bassa de decantació de manera que els sobrants tinguen les característiques adequades per al seu abocament a llit públic. Els productes químics sobrants es derivaran a gestor autoritzat.
En qualsevol cas prèviament i amb suficient antelació s’informarà la direcció del Parc Natural del Montgó perquè donen el vistiplau per a evitar que tant la captació de l’aigua com el seu abocament ocasionen efectes negatius en l’àmbit del PORN.
13. Manteniment i posada a punt adequada de la maquinària. Les reparacions i la posada a punt de la maquinària es realitzaran en tallers degudament autoritzats.
14. Es procedirà al reg de pista de treball ben sovint suficient en aquelles zones en què per climatologia o altres circumstàncies es preveja generar un excés de pols, en especial en aquelles zones pròximes a població. Els camions que discórreguen amb material que puga generar pols s’hauran de cobrir amb una lona.
15. En el desenrotllament de les obres es respectaran els preceptes continguts en la Llei 7/2002, de 3 de desembre, de la Generalitat Valenciana, contra la contaminació acústica i les ordenances municipals dictades respecte d’això.
16. Es complirà el que establix el Decret 7/2004, de 23 de gener, pel qual s’aprova el plec general de normes de seguretat en prevenció d’incendis forestals, en relació a les obres en la proximitat de zones naturals.
S’efectuaran, cas de ser necessari, les correccions o mesures, que pels servicis tècnics de la Direcció Territorial d’Alacant d’esta Conselleria s’estimen necessaris.
17. En relació amb l’afecció al patrimoni cultural, prèviament a l’execució de l’obra i amb suficient antelació, haurà d’obtindre’s l’informe favorable de la Conselleria de Cultura d’acord amb l’article 11 de la Llei 4/1989, d’11 de juny, del Patrimoni Cultural Valencià, i en cas de ser favorable es compliran les mesures que s’hi indiquen.
Serà necessària la presència d’un arqueòleg durant les obres de canalització que realitze el seguiment continuat d’estes, llevat que en l’informe de la Conselleria de Cultura s’estimara el contrari.
Si en el transcurs de les obres apareixen restes arqueològiques o paleontològics s’haurà de suspendre l’actuació havent de delimitar-se el perímetre d’afecció i notificar de forma immediata a la Conselleria de Cultura l’aparició de les dits troballes, de conformitat amb la Llei de Patrimoni Cultural Valencià.
18. Respecte a l’afecció del camins ramaders, es complirà el que establix la legislació de vies pecuàries i s’obtindrà l’autorització d’ocupació davant de la Direcció Territorial d’Alacant d’esta Conselleria, i es complixen les condicions que esat establisca.
19. En relació amb les línies elèctriques de connexió a les posicions de vàlvules se sotmetran estes a avaluació d’impacte ambiental en el cas que així es requerisca d’acord amb la legislació d’impacte ambiental.
20. En relació amb el programa de vigilància ambiental es considera necessari estendre’l al control de totes les mesures correctores (preventives, minimitzadores i correctores) de l’estudi d’impacte ambiental de novembre de 2005 (remés amb data d’entrada de 2 de juny de 2006) base per a la Declaració d’Impacte Ambiental de 12 de juny de 2007 del projecte de gasoducte de transport Marina Alta (V-0 a V-156) i de l’addenda a l’estudi d’impacte ambiental al referit projecte (tram V-156 a posició final 03) d’octubre de 2006 (remesa amb data d’entrada de 20 de setembre de 2007). Es considera igualment que pel promotor es contractarà, tal com proposa, assistent tècnic ambiental per al control del programa de vigilància ambiental.
Tercer.- Notificar als interessats que contra esta resolució, ja que no és un acte definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs; la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar-se els mitjans que en defensa del seu dret consideren pertinents.
Quart.- Publicar en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la present Declaració d’Impacte Ambiental, d’acord amb el que disposa l’article 28 del Decret 162/1990, de 15 d’octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s’aprova el reglament d’execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, d’impacte ambiental.
Primer.- Estimar acceptable, només als efectes ambientals, el projecte de gasoducte de transport secundari Marina Alta (des del vèrtex V-156 fins a la posició final POS.03) en el terme municipal de Xàbia (Alacant) el promotor del qual és Endesa Gas Transportista, SL, d’acord amb l’addenda al projecte referit de setembre de 2006 (remesa amb data d’entrada de 20 de juliol de 2007), sense perjuí de l’obtenció de les autoritzacions sectorials que siguen necessàries, així com havent de complir-se el que establix la referida addenda al projecte, les mesures correctores establides en l’estudi d’impacte ambiental de novembre de 2005 (remés amb data d’entrada de 2 de juny de 2006) base per a la Declaració d’Impacte Ambiental de 12 de juny de 2007 del projecte de gasoducte de transport Marina Alta (V0 a V-156), les mesures correctores establides en l’addenda a l’estudi d’impacte ambiental al referit projecte (tram V-156 a posició final 03) de octubre de 2006 (remeses amb data entrada de 20 de setembre de 2007), i el que establix l’apartat segon de la present declaració.
Segon.- Condicions per a la realització i el funcionament de l’obra:
1. Es considera que l’execució del projecte referit ha d’estar condicionada a l’autorització del gasoducte del qual partirà o de qualsevol altre que li donara sentit.
2. Prèviament a l’execució de l’obra se supervisarà, amb suficient antelació, amb la Direcció del Parc Natural del Montgó, la traça de l’obra per a determinar i establir si fóra necessari mesures preventives addicionals respecte a la vegetació, flora i fauna (períodes de limitació d’execució d’obres, exemplars vegetals que no han d’afectar-se, tant de cultiu com naturals, ús de pista restringida, mesures especials per a encreuaments de llits, etc.).
Es prestarà especial atenció a peus d’exemplars de garrofera (Ceratonia siliqua) de port important en el camí Vell de Gata, així com a exemplars d’altres espècies vegetals de port important en la supervisió abans citada.
3. Qualsevol aparició de poblacions de flora o fauna d’interés es comunicarà de forma immediata a la Direcció del Parc Natural del Montgó perquè s’habiliten, si es considera necessari, les mesures oportunes.
4. S’haurà d’informar la direcció del Parc Natural del Montgó amb un mínim de tres dies d’antelació a l’inici de les obres.
5. La pista de treball sempre que esta discórrega paral·lela al camí del Barranc de la Vall, al camí Vell de Gata i al camí de Barranqueres, no podrà superar en cap cas una amplària de 8 metres i només es podrà separar d’estos camins en aquells trams plantejats en el projecte o, en cas de modificació en la fase d’execució, després de comunicar-ho per escrit a la direcció del Parc Natural del Montgó i amb la conformitat per escrit del dit organisme.
6. En aquells casos que la pista no discórrega paral·lela a cap via de comunicació l’amplària haurà de ser inferior, en la mesura que siga possible, als 14 metres d’amplària.
7. S’habilitaran rampes per a facilitar l’eixida de la possible fauna atrapada en les rases.
8. Els materials procedents de l’excavació que no es reutilitzen en l’obra es portaran a l’abocador legalitzat i en el cas que el material extret de la rasa no fóra de qualitat adequada, els materials per al reblit d’esta s’obtindran de pedreres legalitzades.
En cap cas s’abandonaran els residus de cap tipus, provinents de les obres, i, a més, s’hauran de deixar els passos dels barrancs lliures de qualsevol resta provinent de l’excavació o del desbrossament de la vegetació, de manera que no es produïsquen frens al lliure discórrer de les aigües.
9. En el cas que per a platges d’amuntegament, depòsit de materials i parc de maquinària es necessiten terrenys fora de la pista de treball, s’ubicaran en parcel·les en què l’afecció a la vegetació siga mínima amb la supervisió de la direcció del Parc Natural del Montgó. Una vegada finalitzades les obres els terrenys hauran de restaurar-se.
10. En relació amb la restauració d’aquelles zones amb vegetació natural s’efectuarà supervisió amb la direcció del Parc Natural del Montgó per a determinar si és necessari efectuar modificacions en les espècies triades, densitats, característiques dels plançons, etc. Les esculleres i els gabions de pedres s’engravaran amb terra per a facilitar la regeneració vegetal.
11. S’obtindrà l’autorització de l’organisme de conca corresponent en aquelles actuacions que afecten el domini públic hidràulic, i es respecten les condicions imposades en l’autorització d’estes.
12. Es disposaran amb els permisos pertinents per a la captació de l’aigua utilitzada en la prova hidràulica de les canonades. S’implantaran mesures per a evitar l’absorció de fauna per la força de succió de les bombes d’aigua. En el cas d’emprar algun producte químic en l’esmentada prova, s’haurà de realitzar una bassa de decantació de manera que els sobrants tinguen les característiques adequades per al seu abocament a llit públic. Els productes químics sobrants es derivaran a gestor autoritzat.
En qualsevol cas prèviament i amb suficient antelació s’informarà la direcció del Parc Natural del Montgó perquè donen el vistiplau per a evitar que tant la captació de l’aigua com el seu abocament ocasionen efectes negatius en l’àmbit del PORN.
13. Manteniment i posada a punt adequada de la maquinària. Les reparacions i la posada a punt de la maquinària es realitzaran en tallers degudament autoritzats.
14. Es procedirà al reg de pista de treball ben sovint suficient en aquelles zones en què per climatologia o altres circumstàncies es preveja generar un excés de pols, en especial en aquelles zones pròximes a població. Els camions que discórreguen amb material que puga generar pols s’hauran de cobrir amb una lona.
15. En el desenrotllament de les obres es respectaran els preceptes continguts en la Llei 7/2002, de 3 de desembre, de la Generalitat Valenciana, contra la contaminació acústica i les ordenances municipals dictades respecte d’això.
16. Es complirà el que establix el Decret 7/2004, de 23 de gener, pel qual s’aprova el plec general de normes de seguretat en prevenció d’incendis forestals, en relació a les obres en la proximitat de zones naturals.
S’efectuaran, cas de ser necessari, les correccions o mesures, que pels servicis tècnics de la Direcció Territorial d’Alacant d’esta Conselleria s’estimen necessaris.
17. En relació amb l’afecció al patrimoni cultural, prèviament a l’execució de l’obra i amb suficient antelació, haurà d’obtindre’s l’informe favorable de la Conselleria de Cultura d’acord amb l’article 11 de la Llei 4/1989, d’11 de juny, del Patrimoni Cultural Valencià, i en cas de ser favorable es compliran les mesures que s’hi indiquen.
Serà necessària la presència d’un arqueòleg durant les obres de canalització que realitze el seguiment continuat d’estes, llevat que en l’informe de la Conselleria de Cultura s’estimara el contrari.
Si en el transcurs de les obres apareixen restes arqueològiques o paleontològics s’haurà de suspendre l’actuació havent de delimitar-se el perímetre d’afecció i notificar de forma immediata a la Conselleria de Cultura l’aparició de les dits troballes, de conformitat amb la Llei de Patrimoni Cultural Valencià.
18. Respecte a l’afecció del camins ramaders, es complirà el que establix la legislació de vies pecuàries i s’obtindrà l’autorització d’ocupació davant de la Direcció Territorial d’Alacant d’esta Conselleria, i es complixen les condicions que esat establisca.
19. En relació amb les línies elèctriques de connexió a les posicions de vàlvules se sotmetran estes a avaluació d’impacte ambiental en el cas que així es requerisca d’acord amb la legislació d’impacte ambiental.
20. En relació amb el programa de vigilància ambiental es considera necessari estendre’l al control de totes les mesures correctores (preventives, minimitzadores i correctores) de l’estudi d’impacte ambiental de novembre de 2005 (remés amb data d’entrada de 2 de juny de 2006) base per a la Declaració d’Impacte Ambiental de 12 de juny de 2007 del projecte de gasoducte de transport Marina Alta (V-0 a V-156) i de l’addenda a l’estudi d’impacte ambiental al referit projecte (tram V-156 a posició final 03) d’octubre de 2006 (remesa amb data d’entrada de 20 de setembre de 2007). Es considera igualment que pel promotor es contractarà, tal com proposa, assistent tècnic ambiental per al control del programa de vigilància ambiental.
Tercer.- Notificar als interessats que contra esta resolució, ja que no és un acte definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs; la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar-se els mitjans que en defensa del seu dret consideren pertinents.
Quart.- Publicar en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la present Declaració d’Impacte Ambiental, d’acord amb el que disposa l’article 28 del Decret 162/1990, de 15 d’octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s’aprova el reglament d’execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, d’impacte ambiental.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia