DECRET 60/2012, de 5 d’abril, del Consell, pel qual regula el règim especial d’avaluació i d’aprovació, autorització o conformitat de plans, programes i projectes que puguen afectar la Xarxa Natura 2000. [2012/3481]
DECRETO 60/2012, de 5 de abril, del Consell, por el que regula el régimen especial de evaluación y de aprobación, autorización o conformidad de planes, programas y proyectos que puedan afectar a la Red Natura 2000. [2012/3481]
DECRETO 60/2012, de 5 de abril, del Consell, por el que regula el régimen especial de evaluación y de aprobación, autorización o conformidad de planes, programas y proyectos que puedan afectar a la Red Natura 2000. [2012/3481]
L’objecte del present decret és regular el règim especial d’avaluació i aprovació, autorització o conformitat dels plans, programes i projectes que puguen afectar espais de la Xarxa Natura 2000 i que es realitzen al territori de la Comunitat Valenciana. És també objecte d’este l’establiment d’un procediment coordinat i conjunt amb el d’avaluació ambiental estratègica de plans i programes i d’avaluació d’impacte ambiental de projectes, que simplifique els procediments administratius existents des de la perspectiva de la reducció de les càrregues administratives.
El present decret es dicta en desplegament del que establix l’article 45.4 i següents de la Llei 42/2007, de 13 de desembre, del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat i en l’article 14 quater, apartats 1.c) i 2 i l’article 14 quinquies, de la Llei 11/1994, de 27 de desembre, d’Espais Naturals Protegits de la Comunitat Valenciana, per a completar en la nostra Comunitat Valenciana la transposició de l’article 6, apartats 3 i 4 de la Directiva 92/43/CEE relativa a la conservació dels hàbitats naturals, la fauna i la flora silvestres.El decret es compon de cinc capítols, quatre disposicions addicionals, dos disposicions transitòries, una disposició derogatòria, dos disposicions finals i un annex.
El capítol I es dedica a les disposicions generals, açò és, a l’objecte, definicions aplicables, àmbit territorial i material d’aplicació i a l’òrgan competent per a realitzar l’avaluació de repercussions sobre la Xarxa Natura 2000.
El capítol II regula el règim general d’avaluació i aprovació, autorització o conformitat de plans, programes i projectes que puguen afectar la Xarxa Natura 2000, i es dividix en dos seccions, la primera dedicada a l’etapa d’avaluació i la segona a l’etapa d’aprovació dels plans i programes i d’autorització o conformitat dels projectes. En este sentit, cal destacar que l’expressió conformitat s’empra en nombroses ocasions en el decret per a donar cabuda a les figures que, per aplicació de la legislació reguladora del lliure accés a les activitats de servicis, estan en l’actualitat substituint les autoritzacions i llicències; açò és, per a donar cabuda a les declaracions responsables i comunicacions prèvies.
El capítol III es dedica a regular la manera en què l’avaluació de repercussions sobre la Xarxa Natura 20000 s’incardinarà en els altres procediments d’avaluació vigents; és a dir, en el d’Avaluació Ambiental Estratègica de Plans i Programes (AAE) i en el d’Avaluació d’Impacte Ambiental (AIA) o Estimació d’Impacte Ambiental de Projectes.
El capítol IV es dedica al procediment d’avaluació de repercussions sobre la Xarxa Natura 2000 quan els altres procediments d’avaluació no són aplicables, bé perquè es tracta de plans o projectes que estan legalment exceptuats de substanciar els tràmits d’AIA i AAE, bé perquè siguen plans, programes o projectes exempts de substanciar AAE o AIA per decisió de l’òrgan ambiental o per decisió del màxim òrgan de govern.
El capítol V es dedica al mode en què es constatarà la realització de l’avaluació de repercussions sobre la Xarxa Natura 2000, en el cas de grans projectes cofinançats per la Unió Europea.
Les quatre disposicions addicionals es dediquen a regular el supòsit especial d’actuacions relacionades amb la protecció civil en casos d’emergència (primera), a establir previsions sobre l’avaluació de repercussions sobre la Xarxa Natura 2000, quan s’emetran autoritzacions
ambientals integrades (segona) i sobre el marc procedimental en què realitzar l’avaluació de repercussions, quan hi haja procediments substantius tant principals com secundaris (tercera). Finalitzen amb la comanda a la conselleria competent en matèria de medi ambient per a l’elaboració de guies metodològiques i procedimentals que faciliten als destinataris de la norma el seu compliment (quarta).
Les disposicions transitòries establixen, respectivament, previsions transitòries en relació a la tramitació dels expedients (primera), així com previsions per a adequar a les exigències d’avaluació de la Xarxa Natura 2000 aquells plans, programes i projectes que puguen trobar-se en situació irregular (segona).
La disposició derogatòria conté una clàusula derogatòria general i l’expressió de les normes que romandran en vigor.
Les disposicions finals regulen l’habilitació per al desplegament normatiu (primera) i l’entrada en vigor de la norma (segona).
Finalment, l’annex complementa l’àmbit d’aplicació material del decret i indica els projectes sotmesos al règim d’avaluació i autorització hi previst.
La disposició derogatòria conté una clàusula derogatòria general i l’expressió de les normes que romandran en vigor.
Les disposicions finals regulen l’habilitació per al desplegament normatiu (primera) i l’entrada en vigor de la norma (segona).
Finalment, l’annex complementa l’àmbit d’aplicació material del decret i indica els projectes sotmesos al règim d’avaluació i autorització hi previst.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia