martes, 28 de mayo de 2019

22 places d'agent de la Guàrdia Urbana (C2), Ajuntament de Tarragona

Ajuntament de Tarragona ANUNCI sobre aprovació de les bases i la convocatòria de 22 places d'agent de la Guàrdia Urbana. 
La consellera delegada de la Gestió de Personal, en data 8 de maig de 2019, ha acordat la convocatòria i ha aprovat les bases que regiran el procés selectiu per a la provisió amb caràcter de personal funcionari de carrera, pel sistema d'oposició lliure, de 22 places d'agent de la Guàrdia Urbana, classificades a l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe policia local, grup C, subgrup C2.
BASES QUE REGIRAN L'OPOSICIÓ LLIURE PER A LA PROVISIÓ DE 22 PLACES D'AGENT DE LA GUÀRDIA URBANA
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA L'objecte de la present convocatòria és la provisió, per oposició lliure, de 22 places d'agent de la Guàrdia Urbana, classificades a l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe policia local, grup C, subgrup C2. Per necessitats del servei i mitjançant decret, abans del començament de les proves es pot augmentar el nombre de places vacants ofertes, dintre de les previsions de l'oferta d'ocupació.
1.2.- Borsa de treball Les qualificacions obtingudes en aquesta convocatòria també determinaran l'ordre per als nomenaments interins que puguin ser necessaris per a cobrir les necessitats que es produeixin.
La borsa de treball estarà formada per:
1.2.1.- Les persones que aprovin les tres primeres proves de l'oposició, no hagin estat proposades per a ser nomenades funcionàries de carrera i tinguin la condició de personal funcionari de carrera de qualsevol cos policial, per ordre de puntuació, de més a menys. Les persones proposades per a ser nomenades com a funcionàries interines hauran de superar la prova CINQUENA (revisió mèdica) per al seu nomenament i acreditar haver superat, dins els 2 anys anteriors al decret de nomenament, proves psicotècniques d'aptitud per a l'ús d'armament reglamentari; a falta d'aquesta acreditació, caldrà superar una prova psicotècnica d'aptitud per a l'ús d'armes.
1.2.2.- A continuació de les incloses en l'apartat 1.2.1, les persones que aprovin les QUATRE primeres proves de l'oposició, no hagin estat proposades per a ser nomenades funcionàries de carrera i no tinguin la condició de personal funcionari de carrera de qualsevol cos policial, per ordre de puntuació, de més a menys. Les persones proposades per a ser nomenades com a funcionàries interines hauran de superar la prova CINQUENA (revisió mèdica) per al seu nomenament. 
SEGONA.- REQUISITS DE PARTICIPACIÓ A LA CONVOCATÒRIA Per a prendre part en l'oposició les persones aspirants hauran de complir els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Haver complert 18 anys i no haver complert 57 anys d'edat.
c) Estar en possessió del títol de graduat o graduada en educació secundària, graduat o graduada escolar, tècnic o tècnica corresponent a cicles formatius de grau mitjà, tècnic o tècnica auxiliar corresponent a la formació professional de primer grau o un altre d'equivalent o superior. Si es tracta d'un títol obtingut a l'estranger, cal disposar de l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació.
d) Tenir una alçada mínima de 165 centímetres, per als homes, i de 155 centímetres, per a les dones. Comprovació que es realitzarà a les proves mèdiques.
e) No haver estat condemnada per cap delicte o, en cas d'haver-ho estat, tenir extingida la responsabilitat penal, i cancel·lats els antecedents penals, o haver demanat, si escau, la cancel·lació, i no estar inhabilitada per a l'exercici de les funcions públiques, ni estar separada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració pública. Serà aplicable, tanmateix, el benefici de la rehabilitació, sempre que la persona aspirant ho acrediti mitjançant el corresponent document oficial.
f) Posseir el permisos de conducció de vehicles:
1.- De la classe B. 
2.- De la classe A2. Aquest requisit ha de complir-se dins del termini de presentació de documents per al nomenament de personal funcionari interí. El termini es farà públic en el moment de publicar la relació de persones proposades.
3.- De la classe A.  Aquest requisit ha de complir-se dins del termini de presentació de documents per al nomenament de personal funcionari en pràctiques.  El termini es farà públic en el moment de publicar la relació de persones proposades.
Aquestes autoritzacions hauran d'estar en vigor en forma prèvia a la pressa de possessió com a personal funcionari interí, o  si escau, com a personal funcionari en pràctiques, i hauran d'estar en vigor en tot moment durant els períodes d'interinatge, formació i pràctiques, sense ser objecte de suspensió, retirada o privació del dret a conduir, ja sigui de caràcter administratiu o judicial, ni haver perdut la totalitat dels punts assignats.
g) Compromís de portar armes, que es prendrà mitjançant declaració jurada.
h) No patir cap malaltia ni cap impediment físic o psíquic que impossibiliti el normal exercici de les funcions pròpies de la categoria i no estar inclosa en cap causa d'exclusió mèdica de les establertes a la base vuitena, apartat 1.5.- cinquena prova. Proves Mèdiques de la present convocatòria.
j) Complir les condicions exigides per exercir les funcions que els puguin ésser encomanades, d'acord amb el que determinen la Llei 16/1991, de 10 de juliol, les disposicions que la despleguin, així com la resta de normativa vigent.
k) Declaració jurada o promesa per la qual es pren el compromís de mantenir vigent el permisos de conducció, mentre es mantingui relació de servei amb la Guàrdia Urbana. Les excepcionalitats seran per causes de força major (sentència judicial, pèrdua carnet per esgotament dels punts...).
Els requisits dels apartats de la a) a la j) han de complir-se dins del termini de presentació de sol·licituds i han de mantenir-se durant tot el procés, llevat dels requisits dels apartats b), f.2) i f.3).
Els requisits de l'apartat h) es comprovaran en la cinquena prova. Proves Mèdiques de la present convocatòria.
TERCERA.- PUBLICITAT DE LA CONVOCATÒRIA: Les bases i la convocatòria es publicaran íntegrament a la seu electrònica de la Corporació, al Butlletí Oficial de Província (BOP) i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) i la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat.
La convocatòria de la primera prova es farà mitjançant anunci al DOGC i a la seu electrònica de l'Ajuntament i la resta de proves es farà mitjançant anunci a la seu electrònica.
Les persones aspirants que no compareguin en el lloc, la data i l'hora assenyalats, excepte per raons de força major, degudament justificades i discrecionalment apreciades pel tribunal qualificador i sempre i quan no es perjudiqui la igualtat entre les persones aspirants, seran definitivament excloses del procés selectiu.
CINQUENA- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, TERMINI I ADMISSIÓ.
A) Sol·licituds 
A. 1.- Sol·licituds i drets d'examen:
Les instàncies per a prendre part en aquest procés selectiu es dirigiran a l'Il.lm. Sr. Alcalde-President de l'Ajuntament de Tarragona i s'hauran de presentar per Internet (https://tramits.tarragona.cat/), mitjançant model instància específica de participació a processos selectius, signada electrònicament amb certificat digital. En cas de no disposar de certificat digital, es pot obtenir identificació i signatura electrònica a través de l'idCAT Mòbil  (https://tramits.tarragona.cat/Ajuda.aspx).
En cas de no tenir mitjans electrònics per fer la tramitació, les sol·licituds es poden presentar, en hores d'oficina, al Registre General de l'Ajuntament de Tarragona, oficines de l'OMAC. 
Les instàncies també es podran presentar en la forma determinada a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu comú de les Administracions Públiques.
A la instància la persona aspirant haurà de manifestar que reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides en aquestes bases de la plaça a la qual es presenta (referent sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la seva presentació) i que es compromet, en cas d'ésser proposat/da per al corresponent nomenament, a prestar jurament o promesa d'acord amb el que estableix el Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre. 
Els exemplars de sol·licituds seran a disposició de les persones interessades a les oficines de l'OMAC i a la seu electrònica. 
A. 2.- Juntament amb la solicitud l'aspirant ha d'adjuntar: 
a) Document Nacional d'Identitat o passaport en vigor.
b) Taxa drets d'examen:
b.1) La justificació del pagament de la taxa per a drets d'examen, tant si es realitza directament a l'Ajuntament de Tarragona com en el cas que es faci per gir postal o telegràfic o mitjançant transferència bancària, si fos el cas.
Les persones que presentin la sol·licitud en la forma determinada per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, hauran d'adjuntar a la instància fotocòpia del justificant de transferència bancària al compte IBAN ES58 0030 2560 2700 0011 4271 de l'entitat Banesto, de l'Ajuntament, conforme han ingressat l'import corresponent, on hi constarà, a més dels cognoms i nom de la persona aspirant que presenta la sol·licitud, la denominació de la plaça a la qual opta.
b.2) La documentació que acrediti el dret a la quota zero per drets d'examen, si fos el cas. 
c) La documentació següent: 
c.1.- En el seu cas, certificat de nivell intermedi de català (B2) mitjançant el certificat de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, o un d'equivalent o superior, als efectes de l'exempció de la realització de la prova de coneixements de llengua catalana establerta a la Base vuitena, apartat 1.2.
Les persones aspirants que indiquin en la sol·licitud haver superat la prova o l'exercici de caràcter obligatori i eliminatori, del nivell de català que determina la Base vuitena, apartat 1.2, d'aquestes bases, en altres processos selectius convocats per l'Ajuntament de Tarragona, restaran exemptes d'acreditar els coneixements de llengua catalana.
c.2.- En el seu cas, certificat d'haver superat i obtingut el diploma del curs selectiu de formació bàsica policial impartit per l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, o d'un curs de la mateixa durada i del mateix contingut que l'impartit per l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, i homologat, quant a continguts i durada, per aquest Institut.
c.3.- En el seu cas, certificat de l'Administració Pública on presti serveis, com agent de l'escala bàsica o mosso/a d'esquadra, on hi consti la data de l'ultima revisió psicotècnica i les pràctiques de perfeccionament en tir policíac, i que té capacitació per a portar armes de foc. Queden exemptes d'aportar aquest certificat les persones aspirants que hagin superat el curs selectiu de formació bàsica policial en la convocatòria 2017-2018 o posterior. 
No serà necessari compulsar la documentació presentada mitjançant fotocòpia. Aquesta documentació es compulsarà juntament amb la resta de la documentació que s'ha de presentar per tramitar el nomenament com a personal funcionari interí, en pràctiques o, si escau, com a funcionari de carrera.
En el supòsit de que la documentació presentada no coincideixi amb l'original, la persona aspirant quedarà exclosa del procés selectiu.
A.3.- Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.
...
B) Termini de presentació d'instàncies. El termini de presentació d'instàncies s'obrirà al dia següent de la publicació de l'anunci d'aquesta convocatòria a la seu electrònica de l'Ajuntament.
El termini per a presentar les instàncies sol·licitant prendre part en aquest procés selectiu comptarà des de la publicació de la convocatòria corresponent al DOGC o al BOE, fins a 20 dies naturals a partir de l'endemà de la darrera publicació.{del 28 de maig al ... de juny de 2019, a.i.}

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia