lunes, 7 de mayo de 2012

es regulen les condicions de treball del personal al servici de l’Administració del Consell


El Decret 175/2006, de 24 de novembre, del Consell, pel qual es regulen les condicions de treball del personal al servici de l’Administració del Consell, constituïx la normativa existent sobre jornada, horari, permisos i vacacions del personal al servici de l’Administració de la Generalitat.
Este decret, en el seu capítol II, regula les condicions generals de treball, entenent per estes la jornada i l’horari, així com els potencials motius d’absència i els mitjans d’acreditació i justificació d’estes.
La Llei 10/2010, de 9 de juliol, d’Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana, remet a la regulació reglamentària corresponent la determinació de la jornada general i les especials de treball del personal funcionari i la seua distribució horària, els casos en què esta podrà ser a temps parcial, així com l’establiment de la jornada màxima setmanal i la fórmula per al còmput anual de la jornada.
L’avantprojecte de Llei de Pressupostos de l’Estat per a 2012 preveu, amb caràcter bàsic, que la jornada general de treball del personal del sector públic no podrà ser inferior a trenta-set hores i mitja setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual.
El Consell, en el marc d’una política d’austeritat, d’eficàcia i eficiència en la prestació del servici públic, considera adequada la modificació del Decret 175/2006 a través d’una sèrie de mesures dirigides a aconseguir una millor utilització del temps per mitjà de la implantació d’uns horaris racionals que faciliten la conciliació, afavorisquen la igualtat i milloren la productivitat. Estes mesures constituïxen el Pla de Racionalització d’Horaris i pretenen donar un valor més gran al temps i gestionar-lo amb major eficàcia, proporcionant una major motivació en el treball del personal al servici de l’Administració de la Generalitat.
El Pla de Racionalització d’Horaris ha d’anar en consonància amb el futur Pla d’Estalvi i Eficiència Energètica dels edificis públics de la Generalitat, el qual ha de dirigir-se a la consecució d’un ús racional dels recursos disponibles en els edificis administratius i una major eficiència i estalvi energètic, que redundarà en una millora de la competitivitat de l’economia, que, junt amb la utilització d’energies renovables, reduirà l’impacte mediambiental, i s’aconseguirà d’esta manera una major sostenibilitat ambiental.
Així, el text establix que perquè el personal puga realitzar la seua jornada, l’horari d’obertura dels edificis públics serà des de les set hores i trenta minuts fins a les dèsset hores de dilluns a dimecres, els dijous des de les set hores i trenta minuts fins a les vint hores i trenta minuts, i els divendres des de les set hores i trenta minuts fins a les setze hores, de manera que es garantisca que el personal empleat públic puga completar i esmenar, si és el cas, els dèbits d’horari que puga tindre acumulats, i ampliar al seu torn, el període de temps en què la diferència en còmput setmanal entre la jornada que s’haja de realitzar i l’efectivament prestada,
pot ser objecte de recuperació. En els períodes previstos en l’apartat quart de l’article catorze, l’horari d’obertura i tancament dels edificis públics serà des de les set hores i trenta minuts fins a les dèsset hores i quinze minuts de dilluns a dijous, i des de les set hores i trenta minuts fins a les setze hores els divendres.
Finalment, cal ressaltar que s’inclouen en el text alguna de les mesures referides a condicions de treball contingudes en l’Acord de 20 de febrer de 2008, sobre condicions de treball per al període 2008-2011, la vigència del qual va finalitzar el dia 21 de febrer de 2012 i que, pel seu marcat caràcter social, es considera adequat i necessari incorporar a la normativa vigent, com són les referides a la duració de vint dies del permís per paternitat, la consideració com a justificades de les faltes d’assistència al treball, totals o parcials, de les empleades públiques víctimes de violència de gènere i el supòsit de flexibilitat horària com a conseqüència de ser pare o mare d’una família nombrosa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia