RESOLUCIÓ de 7 de juny de 2017, del president de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva, per la qual s'aprova la convocatòria, corresponent a l'any 2017, d'avaluació per a la contractació de professorat en les universitats valencianes, en les figures de professora o professor contractat doctor, professora o professor ajudant doctor i professora o professor d'universitat privada. [2017/5185] (DOGV núm. 8063 de 15.06.2017) Ref. Base de dades 2017/5185
Amb l'objecte de millora de la qualitat del sistema universitari, la
Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, introduïx la
necessitat de comptar amb mecanismes externs d'avaluació, d'acord amb
criteris objectius i procediments transparents que garantisquen el
compliment dels principis de mèrit i capacitat en la selecció i accés
del professorat.
Aquests mecanismes consisteixen en l'exigència al futur professorat de comptar amb l'avaluació positiva de la seua activitat, com a requisit previ per a formalitzar un contracte laboral com a ajudant doctor, segons l'article 50 del text legal esmentat, o com a contractat doctor, segons l'article 52. D'altra banda, l'article 72, modificat, exigix que almenys el 60 per 100 del professorat doctor de les universitats privades compte també amb avaluació positiva de la seua activitat.
En compliment del que disposa l'article 31 de la Llei orgànica d'universitats, que remet normativament a les comunitats autònomes en relació amb l'existència d'òrgans d'avaluació, es va crear per Llei 5/2006, de 25 de maig, de la Generalitat, l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP), com a òrgan d'avaluació extern de la Comunitat Valenciana, als efectes previstos en la Llei orgànica d'universitats. ...
Aquests mecanismes consisteixen en l'exigència al futur professorat de comptar amb l'avaluació positiva de la seua activitat, com a requisit previ per a formalitzar un contracte laboral com a ajudant doctor, segons l'article 50 del text legal esmentat, o com a contractat doctor, segons l'article 52. D'altra banda, l'article 72, modificat, exigix que almenys el 60 per 100 del professorat doctor de les universitats privades compte també amb avaluació positiva de la seua activitat.
En compliment del que disposa l'article 31 de la Llei orgànica d'universitats, que remet normativament a les comunitats autònomes en relació amb l'existència d'òrgans d'avaluació, es va crear per Llei 5/2006, de 25 de maig, de la Generalitat, l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP), com a òrgan d'avaluació extern de la Comunitat Valenciana, als efectes previstos en la Llei orgànica d'universitats. ...
ANNEX I
Normes generals del procediment d'avaluació per a la contractació de professorat en les universitats valencianes
1. Persones destinatàries. El sistema serà aplicable a totes aquelles persones que, d'acord amb la Llei orgànica 6/2001, modificada per la Llei orgànica 6/2001, sol·liciten a l'AVAP l'avaluació per a ser contractades per les universitats de la Comunitat Valenciana en qualsevol de les figures següents: professora o professor contractat doctor, professora o professor ajudant doctor i professora o professor d'universitat privada.
2. Requisits. Els requisits que han de reunir les persones sol·licitants per a obtindre l'avaluació positiva de l'AVAP s'indiquen a continuació, diferenciats per a cada figura contractual de professorat.
2.1. Professora o professor contractat doctor i professora o professor doctor d'universitat privada:
2.1.1. Estar en possessió del títol de doctorat o, si és el cas, de la seua homologació en la data de finalització del període de sol·licitud d'avaluació establit en la present convocatòria.
2.1.2. Aconseguir una puntuació final mínima de 55 o més punts, una vegada ponderades les puntuacions directes obtingudes en cada un dels quatre criteris de què consta el sistema, segons s'especifica en l'apartat 8.2.1 d'aquesta convocatòria.
2.1.3 En tots els casos, caldrà que dins d'eixa puntuació final mínima de 55 punts, un mínim de 25 punts corresponguen a l'experiència investigadora i un mínim de 15 punts a l'experiència docent.
2.2. Professora o professor ajudant doctor:
2.2.1. Estar en possessió del títol de doctorat o, si és el cas, de la seua homologació, en la data de finalització del període de sol·licitud d'avaluació establit en la present convocatòria.
2.2.2. Aconseguir una puntuació final mínima de 50 o més punts, una vegada ponderades les puntuacions directes obtingudes en cada un dels quatre criteris de què consta el sistema, segons s'especifica en l'apartat 8.2.2 d'aquesta convocatòria.
2.2.3. En tots els casos, caldrà que dins d'eixa puntuació final mínima de 50 punts, un mínim de 25 punts corresponguen a l'experiència investigadora.
Normes generals del procediment d'avaluació per a la contractació de professorat en les universitats valencianes
1. Persones destinatàries. El sistema serà aplicable a totes aquelles persones que, d'acord amb la Llei orgànica 6/2001, modificada per la Llei orgànica 6/2001, sol·liciten a l'AVAP l'avaluació per a ser contractades per les universitats de la Comunitat Valenciana en qualsevol de les figures següents: professora o professor contractat doctor, professora o professor ajudant doctor i professora o professor d'universitat privada.
2. Requisits. Els requisits que han de reunir les persones sol·licitants per a obtindre l'avaluació positiva de l'AVAP s'indiquen a continuació, diferenciats per a cada figura contractual de professorat.
2.1. Professora o professor contractat doctor i professora o professor doctor d'universitat privada:
2.1.1. Estar en possessió del títol de doctorat o, si és el cas, de la seua homologació en la data de finalització del període de sol·licitud d'avaluació establit en la present convocatòria.
2.1.2. Aconseguir una puntuació final mínima de 55 o més punts, una vegada ponderades les puntuacions directes obtingudes en cada un dels quatre criteris de què consta el sistema, segons s'especifica en l'apartat 8.2.1 d'aquesta convocatòria.
2.1.3 En tots els casos, caldrà que dins d'eixa puntuació final mínima de 55 punts, un mínim de 25 punts corresponguen a l'experiència investigadora i un mínim de 15 punts a l'experiència docent.
2.2. Professora o professor ajudant doctor:
2.2.1. Estar en possessió del títol de doctorat o, si és el cas, de la seua homologació, en la data de finalització del període de sol·licitud d'avaluació establit en la present convocatòria.
2.2.2. Aconseguir una puntuació final mínima de 50 o més punts, una vegada ponderades les puntuacions directes obtingudes en cada un dels quatre criteris de què consta el sistema, segons s'especifica en l'apartat 8.2.2 d'aquesta convocatòria.
2.2.3. En tots els casos, caldrà que dins d'eixa puntuació final mínima de 50 punts, un mínim de 25 punts corresponguen a l'experiència investigadora.
3. Sol·licituds. 3.1.
Les persones interessades en l'avaluació de professorat, objecte
d'aquesta convocatòria, presentaran per via electrònica la sol·licitud, a
la qual adjuntaran escanejada i en el mateix ordre d'al·legació tota la
documentació prevista en l'apartat 4 d'aquesta resolució. Per a això
s'utilitzaran els models normalitzats que s'inclouen com a annexos a
aquesta resolució, que estaran accessibles en la seu electrònica de
l'AVAP, www.avap.es. Els formularis s'emplenaran en línia, excepte el
del curriculum vitae, que es farà en el model normalitzat (CVN) de la
Fundación Española de Ciencia y Tecnología i s'aportarà en format pdf.
3.2. Si es desitja avaluació per a més d'una figura contractual, es presentarà una sol·licitud per a cada una d'elles, i a la sol·licitud s'acompanyarà la documentació escanejada, o fotocopiada si es presenta en un registre presencial, de la manera prevista en l'apartat anterior.
3.3. La presentació de les sol·licituds es realitzarà de forma electrònica.
La persona sol·licitant haurà de disposar de Firma Electrònica Avançada de la Generalitat, emesa per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, www.accv.es, d'acord amb el que disposa el Decret 220/2014, de 12 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de l'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. Així mateix, podrà realitzar el tràmit de presentació de sol·licitud telemàticament amb el DNI electrònic.
En el supòsit que no siga possible la presentació electrònica, es podrà presentar la sol·licitud d'avaluació presencialment en la seu de l'AVAP o per qualssevol dels mitjans establits en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest supòsit, la documentació haurà de presentar-se escanejada a través de l'Oficina Virtual de l'AVAP, des d'on s'imprimirà la sol·licitud degudament emplenada. En aqueixa sol·licitud s'indicarà quina documentació, de la que s'assenyala en l'apartat 4 d'aquesta resolució, és la que s'aporta.
3.4. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar per mitjà del rebut expedit per aquest de manera automàtica.
Als efectes del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic.
3.5. La recepció en dia inhàbil en la unitat corresponent es considera efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els dissabtes, els diumenges i els dies que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.
3.6. El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable, per mitjà de la qual la persona sol·licitant manifesta, sota la seua responsabilitat, que complix els requisits establits en la normativa vigent per a accedir a l'avaluació objecte de la present convocatòria, que totes les dades recollides en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita. La dita documentació podrà se requerida per l'AVAP per a la comprovació, control i inspecció que es consideren oportuns. Segons el que disposa l'article 69 la Llei 39/2015, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada, o manifestació en l'esmentada declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria.
Així mateix, la sol·licitud incorpora una autorització de la persona sol·licitant, perquè l'AVAP realitze electrònicament totes les notificacions corresponents al procediment administratiu de l'expedient. Aquestes notificacions es realitzaran a l'adreça electrònica que la persona sol·licitant faça constar en el mateix imprés de sol·licitud.
3.7. L'avaluació per l'AVAP es realitzarà, previ pagament de la taxa de 57,44 euros, establida a aquest efecte en el Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de taxes de la Generalitat. L'imprés per a realitzar el pagament de la taxa figura com a annex III de la present resolució i estarà disponible en la seu electrònica de l'AVAP. Aquest pagament haurà de realitzar-se per mitjà d'una transferència bancària al compte de l'AVAP que s'indica en l'esmentat model normalitzat.
3.8. La presentació de la sol·licitud d'avaluació de professorat, objecte d'aquesta convocatòria, implicarà l'acceptació de les seues bases per la persona sol·licitant.
3.9. Si el camp científic o l'àrea de coneixement per al qual la persona sol·licitant ha instat l'avaluació no s'adequara a la seua formació, el comité competent a l'efecte podrà d'ofici redirigir-la al camp científic o a l'àrea de coneixement més apropiat d'acord amb la formació de la persona sol·licitant, amb notificació prèvia i acceptació de tot això per aquesta.
5. Termini de presentació de sol·licituds. 5.1. El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies hàbils des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. {del 16 de juny al 6 de juliol de 2017, a.i.}
3.2. Si es desitja avaluació per a més d'una figura contractual, es presentarà una sol·licitud per a cada una d'elles, i a la sol·licitud s'acompanyarà la documentació escanejada, o fotocopiada si es presenta en un registre presencial, de la manera prevista en l'apartat anterior.
3.3. La presentació de les sol·licituds es realitzarà de forma electrònica.
La persona sol·licitant haurà de disposar de Firma Electrònica Avançada de la Generalitat, emesa per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, www.accv.es, d'acord amb el que disposa el Decret 220/2014, de 12 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de l'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. Així mateix, podrà realitzar el tràmit de presentació de sol·licitud telemàticament amb el DNI electrònic.
En el supòsit que no siga possible la presentació electrònica, es podrà presentar la sol·licitud d'avaluació presencialment en la seu de l'AVAP o per qualssevol dels mitjans establits en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest supòsit, la documentació haurà de presentar-se escanejada a través de l'Oficina Virtual de l'AVAP, des d'on s'imprimirà la sol·licitud degudament emplenada. En aqueixa sol·licitud s'indicarà quina documentació, de la que s'assenyala en l'apartat 4 d'aquesta resolució, és la que s'aporta.
3.4. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar per mitjà del rebut expedit per aquest de manera automàtica.
Als efectes del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic.
3.5. La recepció en dia inhàbil en la unitat corresponent es considera efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els dissabtes, els diumenges i els dies que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.
3.6. El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable, per mitjà de la qual la persona sol·licitant manifesta, sota la seua responsabilitat, que complix els requisits establits en la normativa vigent per a accedir a l'avaluació objecte de la present convocatòria, que totes les dades recollides en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita. La dita documentació podrà se requerida per l'AVAP per a la comprovació, control i inspecció que es consideren oportuns. Segons el que disposa l'article 69 la Llei 39/2015, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada, o manifestació en l'esmentada declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria.
Així mateix, la sol·licitud incorpora una autorització de la persona sol·licitant, perquè l'AVAP realitze electrònicament totes les notificacions corresponents al procediment administratiu de l'expedient. Aquestes notificacions es realitzaran a l'adreça electrònica que la persona sol·licitant faça constar en el mateix imprés de sol·licitud.
3.7. L'avaluació per l'AVAP es realitzarà, previ pagament de la taxa de 57,44 euros, establida a aquest efecte en el Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de taxes de la Generalitat. L'imprés per a realitzar el pagament de la taxa figura com a annex III de la present resolució i estarà disponible en la seu electrònica de l'AVAP. Aquest pagament haurà de realitzar-se per mitjà d'una transferència bancària al compte de l'AVAP que s'indica en l'esmentat model normalitzat.
3.8. La presentació de la sol·licitud d'avaluació de professorat, objecte d'aquesta convocatòria, implicarà l'acceptació de les seues bases per la persona sol·licitant.
3.9. Si el camp científic o l'àrea de coneixement per al qual la persona sol·licitant ha instat l'avaluació no s'adequara a la seua formació, el comité competent a l'efecte podrà d'ofici redirigir-la al camp científic o a l'àrea de coneixement més apropiat d'acord amb la formació de la persona sol·licitant, amb notificació prèvia i acceptació de tot això per aquesta.
5. Termini de presentació de sol·licituds. 5.1. El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies hàbils des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. {del 16 de juny al 6 de juliol de 2017, a.i.}
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia