lunes, 10 de junio de 2019

3 places d' Agent de la Policia Local (C2), de l' Ajuntament d'Alcanar (Tarragona)

La Junta de Govern Local d'aquest ajuntament, en sessió de data 23/05/2019, va aprovar les bases que regeixen el concurs-oposició lliure, per a cobrir 3 places de l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe policia local, categoria agent de policia local de l'Ajuntament d'Alcanar, així com la seva convocatòria:
BASES DEL CONCURS-OPOSICIÓ LLIURE PER COBRIR 3 PLACES DE L'ESCALA D'ADMINISTRACIÓ ESPECIAL, SUBESCALA DE SERVEIS ESPECIALS,CLASSE POLICIA LOCAL, CATEGORIA AGENT DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT D'ALCANAR.
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA I PUBLICITAT. Aquestes bases tenen per objecte la regulació del sistema d'accés, pel sistema de concurs oposició lliure de tres places d'Agent de la Policia Local d'Alcanar, funcionaris de carrera de l'escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe Policia Local, categoria Agent de Policia, Grup C2, nivell de destinació 14.
A aquestes bases els seran d'aplicació el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; el Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i la resta de normativa vigent en la matèria, i pel que estableix el Decret 233/2002 de 25 de setembre, pel qual s'aprova el reglament d'accés, promoció i mobilitat de les policies locals i les disposicions de la Funció Pública Local.
El text íntegre de les bases reguladores d'aquestes proves selectives juntament amb la seva convocatòria es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i al Tauler d'Anuncis municipal i seu electrònica.
2. CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA A PROVEIR.
a. La Classificació del lloc de la plaça a proveir és la següent:
- Denominació: Agent de Policia Local.
- Grup de classificació: C2
- Retribucions: Corresponents al grup de classificació
- Escala: Administració especial
- Subescala: Serveis especials
- Classe: Policia local, categoria agent.
- Règim: Funcionari/a de carrera.
- Nivell de destinació: 14
b. Les funcions a desenvolupar son les que puguin ser encomanades a la categoria d'agent de policia local d'acord amb la normativa de la funció pública per a les policies locals, i amb la relació de llocs de treball.
3. REQUISITS ESPECÍFICS PER PARTICIPAR EN LA CONVOCATÒRIA. Per poder ser admeses a les proves selectives, les persones aspirants han de complir, en tot cas, els requisits que s'enumeren tot seguit, abans de la data en que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds (art. 11 D.233/2002):
a)  Tenir la ciutadania espanyola, d'acord amb la legislació vigent.
b)  Haver complert 18 anys i no haver complert l'edat de jubilació forçosa, abans que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
c)  Complir les condicions exigides per exercir les funcions que els puguin ésser encomanades, d'acord amb el que determinen la Llei 16/1991, de 10 de juliol, les disposicions que la despleguin i el Reglament dels cossos de policia local.
d) Estar en possessió del títol de graduat/da en educació secundaria -ESO- (LOE i LOGSE), graduat/da escolar EGB (LGE), batxiller elemental, formació professional de primer grau (LGE), tècnic/a de formació professional (LOE I LOGSE), o altres d'equivalents d'acord amb el que preveu l'ordre EDU/1603/2009. Si es tracta d'un títol obtingut a l'estranger, cal disposar de la corresponent homologació del Ministeri d'Educació.
e) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap impediment físic o psíquic que impossibiliti el normal exercici de les funcions pròpies de la categoria.
f) No haver estat condemnat per cap delicte. No estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions publiques, ni estar separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració publica. Serà aplicable, tanmateix, el benefici de la rehabilitació, sempre que la persona ho acrediti mitjançant el corresponent document oficial.
g) Posseir els permisos de conduir vehicles de les classes B.
h) Posseir el permís de conduir de la classe A-2 o els equivalents que assenyala el RD 772/1997, de 30 de maig, pel qual s'aprova el Reglament General de Conductors.
i) Declaració jurada o promesa per la qual es pren el comprimís de mantenir els permisos de conduir, mentre es mantingui la relació funcionarial amb la policia local d'Alcanar.
j) Compromís de portar armes, que es prendrà mitjançant declaració jurada.
k) Haver satisfet la taxa d'inscripció per a la categoria corresponent. Els/les aspirants satisfaran els drets d'examen (20 EUR) a l'oficina d'atenció ciutadana, que només seran retornats en el supòsit de renúncia a la participació, previ a la publicació de la llista d'admesos/es i exclosos/ses. La manca de pagament de la taxa o la no acreditació del seu abonament determinarà l'exclusió de l'aspirant.
El compliment de les condicions i els requisits exigits per poder participar en els diferents processos selectius, així com els específics dels diversos torns i convocatòries, s'ha de produir en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins a la presa de possessió com a funcionari/ària de carrera.
No obstant això, si durant el procés selectius els tribunals consideren que hi ha raons suficients, podran demanar a qualsevol dels/de les aspirants que acreditin el compliment de totes o alguna de les condicions i els requisits exigits per prendre part en el procés selectiu de què es tracti. (art. 13 D.233/2002).
4. SOL·LICITUDS. 4.1 Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han d'adreçar a l'ajuntament d'Alcanar, s'han de formalitzar en model normalitzat (instancia genèrica) i han d'estar signades per l'aspirant. Els exemplars de sol·licituds són a disposició dels interessats a l'ajuntament d'Alcanar i també es poden obtenir en la pàgina web municipal www.alcanar.cat.
4.2 Els aspirants han de manifestar en aquesta sol·licitud que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits en la base segona, i que prenen el compromís de portar armes de foc, d'acord amb les condicions establertes a la legislació vigent.
4.3 Juntament amb la sol·licitud l'aspirant ha d'adjuntar:
a) Acreditació de la nacionalitat: fotocòpia confrontada del document nacional d'identitat.
b) Currículum vitae en el qual s'especifiqui, com a mínim, la següent informació:
 · Dades personals i de contacte.
· La formació acadèmica reglada.
· Els coneixements i certificats lingüístics de català.
· Els permisos de conduir de què hom disposa.
c) Còpia de la titulació acadèmica i dels permisos que s'exigeixen, i de la documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguin per a la fase de concurs. Els mèrits insuficientment justificats no seran valorats ni tampoc els que no s'hagin al·legat o presentat juntament amb la instància de sol·licitud per prendre part en les proves selectives o en el termini atorgat per esmenar deficiències en la sol·licitud presentada en cas d'haver estat declarat provisionalment exclòs/a.
d) Acreditació dels coneixements de llengua catalana: fotocòpia confrontada de la documentació acreditativa d'estar en possessió de coneixements de llengua catalana del nivell intermedi B o superior al lloc en qüestió de la Secretaria de Política Lingüística o d'un dels altres títols, diplomes i certificats equivalents establerts per l'Ordre PRE/228/2004, de 21 de juny, sobre els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de català de la Secretaria de Política Lingüística, per tal de quedar exempt de la realització de l'exercici de coneixements de llengua catalana. Els/les aspirants poden consultar aquesta Ordre a través de l'adreça d'Internet: http://llengua.gencat.cat/ca/serveis/acreditacio_coneixements/certificats_de_catala/equivalencies_i_acreditacio_de_coneixements_de_catala/
Supòsits d'exempció d'acreditació:
Restaran exempts d'acreditar els coneixements de llengua catalana en el procés selectiu, els/les aspirants que hagin participat i obtingut un lloc de treball en un procés selectiu per accedir a l'Ajuntament d'Alcanar, convocat per aquesta corporació, en què hi hagués establerta una prova o exercici del mateix nivell o superior.
Així mateix, poden restar exempts de realitzar aquesta prova els i les aspirants que, en algun procés de selecció per a l'accés a la condició de funcionari públic, hagin superat una prova o un exercici de coneixements de llengua catalana del mateix nivell o superior al que s'hi esmenta, sempre i quan aportin la documentació que acrediti aquesta circumstància.
e) Pagament de la taxa determinada en aquestes bases. S'ha de presentar el resguard del pagament de la taxa, tant si es realitza directament a la Tresoreria municipal com en el cas que es faci per gir postal o telegràfic o mitjançant transferència bancària.
f) Amb la presentació de la sol·licitud les persones aspirants:
·   Prenen el compromís de portar armes de foc.
·   Accepten mantenir vigents els carnets de conduir B i A2 d'acord amb les condicions establertes en la legislació vigent.
·   Donen el seu consentiment a la recollida i tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en aquesta convocatòria i per a la tramitació del procés selectiu d'acord amb la normativa vigent.
·   Atorguen l'autorització expressa per tal que des de l'Ajuntament d'Alcanar es demani, respecte de la personal interessada, els antecedents que en puguin constar al registre Central de Penats i Rebels i al Registre Central de Delinqüents Sexuals.
4.4 Lloc i termini de presentació de sol·licituds. Les sol·licituds es poden presentar al Registre general de l'Ajuntament d'Alcanar, ubicat en el carrer Generalitat, 10, 43530 Alcanar, o bé pels mitjans que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. En el cas que s'opti per presentar la sol·licitud en una oficina de correus, es farà en sobre obert per tal que la sol·licitud sigui datada i segellada pel funcionari de correus abans de ser certificada.
Les sol·licituds per prendre part en el procés de selecció s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament, dins el termini improrrogable de 20 dies naturals, a comptar des del següent al dia de l'última publicació de la convocatòria i les bases que la regeixen al DOGC {del 7 al 26 de juny de 2019, a.i.} o al BOPT.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia