Conselleria d’Hisenda i Administració Pública . ORDE 4/2012, de 9 de juliol, de la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública, per la qual es regulen i convoquen ajudes per a l’adquisició d’equips i tecnologia de la informació i la comunicació específics per a l’accés a la societat de la informació de persones físiques amb discapacitat (ACCESTIC) [2012/7323]
Conselleria de Hacienda y Administración Pública. ORDEN 4/2012, de 9 de julio, de la Conselleria de Hacienda y Administración Pública, por la que se regulan y convocan ayudas para la adquisición de equipos y tecnología de la información y la comunicación específicos para el acceso a la sociedad de la información de personas físicas con discapacidad (ACCESTIC) [2012/7323]
Conselleria de Hacienda y Administración Pública. ORDEN 4/2012, de 9 de julio, de la Conselleria de Hacienda y Administración Pública, por la que se regulan y convocan ayudas para la adquisición de equipos y tecnología de la información y la comunicación específicos para el acceso a la sociedad de la información de personas físicas con discapacidad (ACCESTIC) [2012/7323]
1. Objecte. Es convoquen ajudes econòmiques per a l’adquisició d’equips i tecnologia innovadora adequats per a facilitar l’accés a la societat de la informació i del coneixement de les persones amb algun tipus de discapacitat, per a aconseguir la seua integració social; evitar-ne l’exclusió digital, i millorar, amb això, la seua qualitat de vida, i s’aproven les bases per les quals es regirà la present convocatòria. Constituïxen les bases el contingut de cada un dels preceptes i annexos de la present orde.
2. Característiques, modalitat, procediment de concessió i tipologia de les ajudes. 1. Les persones, a les quals es dirigixen les ajudes regulades i convocades a través de la present orde, no exercixen activitats econòmiques en les quals oferisquen béns o servicis al mercat, per la qual cosa no hi ha cap possibilitat de falsejament de la competència. En conseqüència, de conformitat amb el que establix el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, atés que no reunixen els requisits fixats en l’article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, les referides ajudes no necessiten de la seua notificació o comunicació a la Comissió Europea.
2. Les ajudes que es convoquen per mitjà de la present orde tenen la modalitat de subvenció i podran sol·licitar-se per a l’adquisició dels equips i tecnologia específics dirigits a la integració social de les persones amb discapacitat en l’exercici 2012.
3. El procediment de concessió serà el de concurrència competitiva.
4. Les subvencions regulades a través d’esta orde s’inclouen dins de la tipologia d’intervenció per a la inserció social, i perseguixen els fins següents:
a) Reforçament del desenrotllament i l’autonomia personal.
b) Integració social amb l’entorn.
c) Integració laboral.
2. Característiques, modalitat, procediment de concessió i tipologia de les ajudes. 1. Les persones, a les quals es dirigixen les ajudes regulades i convocades a través de la present orde, no exercixen activitats econòmiques en les quals oferisquen béns o servicis al mercat, per la qual cosa no hi ha cap possibilitat de falsejament de la competència. En conseqüència, de conformitat amb el que establix el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, atés que no reunixen els requisits fixats en l’article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, les referides ajudes no necessiten de la seua notificació o comunicació a la Comissió Europea.
2. Les ajudes que es convoquen per mitjà de la present orde tenen la modalitat de subvenció i podran sol·licitar-se per a l’adquisició dels equips i tecnologia específics dirigits a la integració social de les persones amb discapacitat en l’exercici 2012.
3. El procediment de concessió serà el de concurrència competitiva.
4. Les subvencions regulades a través d’esta orde s’inclouen dins de la tipologia d’intervenció per a la inserció social, i perseguixen els fins següents:
a) Reforçament del desenrotllament i l’autonomia personal.
b) Integració social amb l’entorn.
c) Integració laboral.
3. Classe de projectes i actuacions finançats. Els projectes i actuacions objecte de les ajudes se subsumiran en els següents tipus i per orde d’importància següents:
1r. Equipament per a accedir a les telecomunicacions.
2n. Equipament per a facilitar l’accés a l’ordinador o a Internet.
3r. Equipament per a facilitar la comunicació augmentativa o alternativa.
4t. Equipament per a facilitar el control de l’entorn.
5t. Equipament d’emmagatzematge de la informació i accessoris per a l’equipament estàndard.
4. Àmbit subjectiu. Les ajudes regulades en la present orde es dirigixen exclusivament a persones físiques amb discapacitat.
Les ajudes es destinaran a l’atenció de les persones físiques amb deficiències de caràcter motor, sensorial o psiquicointel·lectual, per tal de facilitar el seu accés a la societat de la informació i del coneixement, mitjançant la seua introducció en l’ús de les noves tecnologies, com a mitjà idoni per a aconseguir-ne la inclusió social.
1r. Equipament per a accedir a les telecomunicacions.
2n. Equipament per a facilitar l’accés a l’ordinador o a Internet.
3r. Equipament per a facilitar la comunicació augmentativa o alternativa.
4t. Equipament per a facilitar el control de l’entorn.
5t. Equipament d’emmagatzematge de la informació i accessoris per a l’equipament estàndard.
4. Àmbit subjectiu. Les ajudes regulades en la present orde es dirigixen exclusivament a persones físiques amb discapacitat.
Les ajudes es destinaran a l’atenció de les persones físiques amb deficiències de caràcter motor, sensorial o psiquicointel·lectual, per tal de facilitar el seu accés a la societat de la informació i del coneixement, mitjançant la seua introducció en l’ús de les noves tecnologies, com a mitjà idoni per a aconseguir-ne la inclusió social.
5. Import de les ajudes. 1. L’import global màxim destinat a esta convocatòria és de 165.000 euros, dels quals 132.000 euros provenen de finançament europeu corresponent al FEDER Programa Operatiu 2007-2013 «Una manera de fer Europa» (mainstream) i la resta, 33.000 euros, provenen de la Generalitat.
4. Cada persona física sol·licitant no podrà resultar adjudicatària per import superior a la quantia de 2.500 euros.
7. Requisits. 1. Les persones físiques sol·licitants de les ajudes hauran de reunir a l’acabament del termini de presentació d’instàncies, els següents requisits que declaren complir en el model de sol·licitud general de subvenció:
a) Reconeixement de la condició legal de discapacitat amb un grau igual o superior al 33%.
b) Existència de deficiències de caràcter motor, sensorial o psiquicointel·lectual en la persona sol·licitant, que impedisquen o dificulten el seu accés a la societat de la informació i del coneixement, a l’eliminació o mitigació de les quals haurà de dirigir-se específicament la sol·licitud.
c) Idoneïtat d’allò que s’ha sol·licitat per a cobrir la necessitat que planteja la persona potencialment beneficiària.
d) Veïnatge en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana.
2. No podrà accedir a la condició de beneficiària la persona física sol·licitant en qui concórrega qualsevol de les circumstàncies o incompliments indicats en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
8. Sol·licituds i documentació. 1. Cada persona física interessada presentarà una única sol·licitud, subscrita per la persona interessada o per qui legalment la represente, segons el model oficial (sol·licitud general de subvenció), acompanyada com a part integrant d’esta de l’annex 1 –degudament emplenat– i de tres fitxes com a màxim per sol·licitant, que s’emplenaran d’acord amb el model que figura en l’annex I.1, i que hauran de numerar-se. ...
a) Reconeixement de la condició legal de discapacitat amb un grau igual o superior al 33%.
b) Existència de deficiències de caràcter motor, sensorial o psiquicointel·lectual en la persona sol·licitant, que impedisquen o dificulten el seu accés a la societat de la informació i del coneixement, a l’eliminació o mitigació de les quals haurà de dirigir-se específicament la sol·licitud.
c) Idoneïtat d’allò que s’ha sol·licitat per a cobrir la necessitat que planteja la persona potencialment beneficiària.
d) Veïnatge en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana.
2. No podrà accedir a la condició de beneficiària la persona física sol·licitant en qui concórrega qualsevol de les circumstàncies o incompliments indicats en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
8. Sol·licituds i documentació. 1. Cada persona física interessada presentarà una única sol·licitud, subscrita per la persona interessada o per qui legalment la represente, segons el model oficial (sol·licitud general de subvenció), acompanyada com a part integrant d’esta de l’annex 1 –degudament emplenat– i de tres fitxes com a màxim per sol·licitant, que s’emplenaran d’acord amb el model que figura en l’annex I.1, i que hauran de numerar-se. ...
La sol·licitud i els annexos que l’acompanyen que en formen part es troben disponibles per al seu ompliment en la pàgina web de la Generalitat: www.prop.gva.es.
9. Lloc de presentació de sol·licituds. 1. Les sol·licituds de subvenció, junt amb la documentació requerida, hauran de presentar-se en qualsevol dels llocs previstos en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i preferentment, als registres que a continuació s’indiquen:
a) Registre General de la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública-València (c/ Sant Calze, núm. 2; CP 46001 València).
b) Registre de la Direcció Territorial d’Hisenda i Administració Pública – Alacant (Rambla Méndez Núñez, 41 – Torre de la Generalitat –; CP 03002, Alacant).
c) Registre de la Direcció Territorial d’Hisenda i Administració Pública – Castelló (c/ Major, 76 – Casa dels Caragols –; CP 12001, Castelló de la Plana).
2. La preferència prevista en l’apartat anterior no obsta la seua presentació en qualsevol de les oficines PROP que figuren enumerades en l’annex III.
3. Igualment, podrà realitzar-se la presentació telemàtica de la sollicitud i per a això s’accedirà al catàleg de servicis públics interactius de la Generalitat, accessibles a través de www.gva.es –Administració en línia– i se seleccionarà el servici corresponent.
a) Registre General de la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública-València (c/ Sant Calze, núm. 2; CP 46001 València).
b) Registre de la Direcció Territorial d’Hisenda i Administració Pública – Alacant (Rambla Méndez Núñez, 41 – Torre de la Generalitat –; CP 03002, Alacant).
c) Registre de la Direcció Territorial d’Hisenda i Administració Pública – Castelló (c/ Major, 76 – Casa dels Caragols –; CP 12001, Castelló de la Plana).
2. La preferència prevista en l’apartat anterior no obsta la seua presentació en qualsevol de les oficines PROP que figuren enumerades en l’annex III.
3. Igualment, podrà realitzar-se la presentació telemàtica de la sollicitud i per a això s’accedirà al catàleg de servicis públics interactius de la Generalitat, accessibles a través de www.gva.es –Administració en línia– i se seleccionarà el servici corresponent.
10. Termini de presentació de sol·licituds. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, i el seu còmput s’iniciarà l’endemà de la publicació d’esta orde en el DOCV. {del 24 de juliol al 9 d'agost de 2012, a.i.}
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia