sábado, 26 de enero de 2019

250 places de Bomber/a de l'escala bàsica (grup C, subgrup C2) del cos de Bombers de la Generalitat, d'acord amb l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2018.

Bases de la convocatòria
Base 1. Places convocades i contingut funcional. S'obre la convocatòria de procés selectiu per a l'ingrés a la categoria de bomber/a de l'escala bàsica (grup C, subgrup C2) del cos de Bombers de la Generalitat, mitjançant el procediment de concurs oposició.
Es convoquen 250 places de la categoria de bomber/a de l'escala bàsica (grup C, subgrup C2) del cos de Bombers de la Generalitat, d'acord amb l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2018.
Les funcions que han d'exercir els membres de la categoria de bomber/a de l'escala bàsica del cos de Bombers de la Generalitat són les que estableixen els articles 16.1.d) i 16.2 de la Llei 5/1994, de 4 de maig, de regulació dels serveis de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments de Catalunya.
Base 2. Requisits de les persones participants. 2.1 Per ser admeses en aquest procés selectiu, les persones participants han de complir els requisits següents:
a) Nacionalitat.
Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un dels altres estats membres de la Unió Europea. 
També hi poden ser admeses les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.
Igualment, hi poden participar, sigui quina sigui la seva nacionalitat, el o la cònjuge d'espanyol o de nacional d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estigui separat de dret, i els seus descendents i els del cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de 21 anys o més grans d'aquesta edat dependents, d'acord amb el que disposa l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
En qualsevol cas, les persones participants que no tinguin la nacionalitat espanyola han d'acreditar documentalment la seva nacionalitat.
b) Edat. Haver complert 16 anys i no superar l'edat establerta per a la jubilació forçosa.
c) Titulació. Estar en possessió o en condicions d'obtenir el títol de graduat/ada en educació secundària obligatòria, graduat/ada escolar, tècnic/a corresponent a cicles formatius de grau mitjà, tècnic/a auxiliar corresponent a formació professional de primer grau o un altre d'equivalent o superior.
Si es tracta d'un títol obtingut a l'estranger, cal disposar de l'homologació corresponent de l'òrgan competent.
d) Permís de conducció. Estar en possessió del permís de conducció de vehicles de la categoria C, en vigor, o permisos equivalents d'acord amb la normativa aplicable.
e) Llengua catalana. Tenir els coneixements de nivell intermedi de català (B2) o superior.
f) Llengua castellana. Tenir els coneixements de llengua castellana corresponents al diploma d'espanyol (B2) o superior, en cas que les persones participants no tinguin la nacionalitat espanyola.
g) Capacitat. Tenir la capacitat física i psíquica necessàries per exercir les funcions pròpies de les places que cal cobrir.
h) Habilitació.
No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per accedir al cos o escala, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava com a personal laboral. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en una situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu Estat, en els mateixos termes, accedir a l'ocupació pública.
i) Taxa d'inscripció. Haver satisfet la taxa d'inscripció que correspongui, d'acord amb el que estableix la base 3.3 sempre que no estigui incurs en el supòsit d'exempció establert a la base esmentada.
2.2 Per a l'admissió en aquest procés selectiu, les persones participants han de complir els requisits el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los fins al moment de la presa de possessió com a funcionari de carrera, llevat dels corresponents a llengua catalana i llengua castellana.
Base 3. Sol·licitud de participació. 3.1 Obtenció, presentació i termini de la sol·licitud de participació La sol·licitud de participació s'ha d'adreçar al secretari general del Departament d'Interior en el termini de vint dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al DOGC, {del 26 de gener al 22 de febrer de 2019, a.i.} a través d'un dels canals següents:
a) Telemàtic: a través de la plataforma Tràmits Gencat, accedint a l'adreça següent: http://web.gencat.cat/ca/tramits, mitjançant el formulari habilitat a aquest efecte i seguint les instruccions que proporciona la mateixa aplicació. Les sol·licituds tramitades per aquest portal queden registrades automàticament en el Registre general electrònic.
b) Presencial: mitjançant el model de sol·licitud d'admissió en suport paper, que es pot obtenir al web del Departament d'Interior, mitjançant l'adreça http://interior.gencat.cat/ca/arees_dactuacio/bombers/convocatories; i es poden presentar en els registres del Departament d'Interior, de la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments i dels serveis territorials del Departament d'Interior.
Així mateix, són vàlides les sol·licituds presentades en els registres dels òrgans o oficines que preveu la legislació bàsica del procediment administratiu comú, d'acord amb el que preveu l'article 25 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
En el cas que s'opti per presentar la sol·licitud en una oficina de Correus, s'ha de fer en un sobre obert per tal que la sol·licitud sigui datada i segellada pel funcionari de Correus abans de ser certificada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia