martes, 27 de junio de 2017

s'estableixen, per a l'any 2018, els terminis per a sol·licitar la renovació de l'acreditació dels títols universitaris oficials impartits a la Comunitat Valenciana, programa Reacredita

(DOGV núm. 8071 de 27.06.2017) Ref. Base de dades 2017/5360 
Primer. Objecte.  L'objecte d'aquesta resolució és l'establiment del procediment i els terminis per a la renovació de l'acreditació de títols universitaris oficials de Grau, Màster i Doctor en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.
Segon. Títols universitaris oficials d'aplicació. El procediment i terminis que s'establixen en aquesta resolució seran aplicables als títols universitaris oficials de Grau, Màster i Doctor de les universitats de l'àmbit de la Comunitat Valenciana, el termini de renovació d'acreditació del qual, d'acord amb el que preveu l'article 24.2 i en la disposició transitòria sexta del Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, arribe al seu terme abans del dia 31 de desembre de 2018.
Tercer. Procediment de renovació de l'acreditació. 1.
La renovació de l'acreditació dels títols universitaris oficials als que resulta d'aplicació aquesta resolució es tramitarà d'acord amb el que disposa l'article 27 bis del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials i que comprén les fases següents:
a) El procediment s'iniciarà per mitjà de la presentació de l'oportuna sol·licitud per les universitats interessades en la forma i terminis que s'establixen en aquesta resolució.
b) Una vegada instruït l'expedient, l'òrgan instructor, que serà la direcció general competent en matèria d'educació superior de la Generalitat, el remetrà a l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP) als efectes de la seua avaluació.
c) L'AVAP elaborarà una proposta d'informe que s'expressarà, en forma motivada, en termes favorables a la renovació de l'acreditació o, si és el cas, indicant els aspectes que necessàriament han de ser modificats a fi d'obtindre un informe favorable. Aquest informe serà enviat per l'AVAP a la universitat sol·licitant perquè puga presentar al·legacions en el termini de vint dies hàbils.
d) Una vegada conclòs l'esmentat termini i valorades, si és el cas, les al·legacions, l'AVAP elaborarà l'informe d'avaluació, que podrà ser favorable o desfavorable, i el remetrà a la universitat sol·licitant, al Consell d'Universitats, al Ministeri d'Educació, Cultura i Esport i a la conselleria competent en matèria d'educació superior de la Generalitat.
e) Rebut l'anterior informe, i de conformitat amb el que estableix el Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, citat, el Consell d'Universitats dictarà en el termini d'un mes i, en tot cas, abans de sis mesos des de la sol·licitud de la universitat la corresponent resolució que comunicarà al Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, a la conselleria competent en matèria d'educació superior de la Generalitat i a la universitat sol·licitant. L'apartat 6 de l'article 27 bis del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, estableix que la falta de resolució expressa en l'esmentat termini permetrà considerar estimada la sol·licitud.
f) Els apartats 7, 8 i 9 de l'article 27 bis del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, estableixen que:
–Contra la resolució a què es refereix l'apartat anterior, la universitat podrà recórrer davant de la presidència del Consell d'Universitats en el termini d'un mes. El recurs se substanciarà d'acord amb el procediment previst en els apartats 9 i següents de l'article 25 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre pel qual s'establixen els ensenyaments universitaris oficials.
–Una vegada dictada la resolució, el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport la comunicarà al Registre d'Universitats, Centres i Títols que, en cas de ser estimatòria, procedirà a la inscripció de la corresponent renovació de l'acreditació. En cas de ser desestimatòria, el títol causarà baixa en el mencionat registre i perdrà el seu caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional. En aquest últim supòsit, la corresponent resolució declararà extingit el pla d'estudis i haurà de incloure les adequades mesures que garantisquen els drets acadèmics dels estudiants que es troben cursant els esmentats estudis.
–El termini màxim per a la resolució d'aquest procediment serà de sis mesos, a comptar de l'endemà de presentació de la sol·licitud.
Quart. Presentació de sol·licituds. El procediment s'iniciarà per mitjà de la presentació de la corresponent sol·licitud, individualitzada per a cada títol i segons els terminis que es detallen en l'apartat quint i dirigida a la Direcció General d'Universitat, Investigació i Ciència.
Les universitats presentaran les sol·licituds de renovació d'acreditació dels seus títols conforme al formulari disponible en la pàgina web de l'AVAP, http://www.avap.es y que s'acompanya com annex I a aquesta resolució.
Durant el mes de gener de 2018, les universitats hauran d'abonar a l'AVAP la corresponent taxa d'avaluació i emissió de l'informe, prevista en la Llei de taxes de la Generalitat, per a la renovació de l'acreditació dels títols universitaris oficials previstos en l'art. 27 bis del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s''estableix l''ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.
L'imprés per a realitzar el pagament de la taxa, figura com annex II, d'aquesta resolució i el model del qual normalitzat estarà disponible en la següent adreça d'internet: http://www.avap.es. El dit pagament haurà de realitzar-se per mitjà de transferència bancària en el compte, titularitat de l'AVAP, que s'indica en el referit model.
Si la documentació aportada durant el període de presentació de sol·licituds fora incompleta o continguera errors esmenables, es requerirà al sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmene la falta, o acompanye els documents preceptius, amb l'advertència que si no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua sol·licitud d'acord amb el que estableix l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Cinqué. Terminis. Els terminis que disposaran les universitats per a la presentació de les seues sol·licituds de renovació de l'acreditació dels seus títols seran els següents:
1.
De l'1 de setembre al 15 de setembre de 2017, per a aquells títols l'acreditació dels quals haja de ser renovada abans del 31 de març de 2018.
2. Del 30 d'octubre al 10 de novembre de 2017, per a aquells títols l'acreditació dels quals haja de ser renovada entre l'1 d'abril i el 30 de juny de 2018.
3. Del 8 de gener de 2018 fins al 19 de gener de 2018, per a aquells títols l'acreditació dels quals haja de ser renovada entre l'1 de juny i el 30 de setembre de 2018.
4. Del 8 d'abril de 2018 fins al 20 d'abril de 2018, per a aquells títols l'acreditació dels quals haja de ser renovada entre l'1 d'octubre i fins al 31 de desembre de 2018.
Sisé. Efectes. Aquests procediments tindran caràcter oficial i tindran els efectes previstos en el Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.
De conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé cabrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:
a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà al de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia