lunes, 16 de julio de 2018

Borsa de treball d'Asessor/a Jurídic/a, (A1), Ajuntament de Sueca (Ribera Baixa-València)

Resultado de imagen de comarca suecaAnunci de l'Excel·lentíssim Ajuntament de Sueca sobre convocatòria i bases per a la creació d'una borsa de treball d'asessor/a jurídic/a, com a funcionari interí, per a l'execució de programes de caràcter temporal.
ANUNCI
La Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el vint-i-cinc de juny de dos mil díhuit, va aprovar les següents bases:
BASES PER A LA CREACIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL DE PERSONAL INTERÍ, PER A L'EXECUCIÓ DE PROGRAMES DE CARÀCTER TEMPORAL, D'ASSESSOR/A JURÍDIC/A PEL PROCEDIMENT DE CONCURS/OPOSICIÓ.
PRIMERA.-CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA:
NATURALESA: Funcionari/a interí/a per a l'execució de programes.
ESCALA: Administració Especial.
GRUP: A, Subgrup: A1 Destí: 20
TITULACIÓ EXIGIDA: Grau en Dret o superior.
SISTEMA DE SELECCIÓ: Concurs-oposició.
SEGONA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte de la present convocatòria és la creació d'una borsa de Treball per al nomenament de funcionari interí, per a l'execució de programes de caràcter temporal en el marc de les matèries objecte de les subvencions nominatives de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives (PRESSUPOST 2018) per al municipi de Sueca i les seues Entitats Locals Menors, d'acord amb el previst en l'article 16.2.c) de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat Valenciana d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública i l'article 10.1.c) del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, del text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
ASSESSORAMENT JURÍDIC EN SERVEIS SOCIALS.
L'àmbit de serveis socials generals comprèn un ampli espectre de situacions, interaccions i processos en la seua organització, planificació i intervenció. En aquests processos intervenen nombroses variables i professionals, així com incidències de qualsevol tipus que necessiten moltes vegades un suport, assessorament, orientació des de l'àmbit jurídic.
Des d'aquesta perspectiva, en la planificació del nou model social bàsic s'ha inclòs aquesta figura professional, responent així mateix a una demanda dels i les professionals dels equips base.
Amb poques paraules, la necessitat sorgeix d'una banda des dels i les mateixes professionals en les seues funcions de coordinació, planificació, procediments administratius, relacions interadministratives i organització pròpia de l'equip com a estructura organitzativa. I principalment perquè la mateixa intervenció social inclou àmbits, problemàtiques i àrees els marcs jurídics de la qual són complexos al mateix temps que necessaris per a resoldre i enfocar l'abordatge de multitud de situacions, amb una casuística extensa.
Partint del fet que una de les actuacions de l'advocat o advocada en serveis socials se centra en l'atenció individual a la població, la seua intervenció en aquest camp es justifica quan hi ha problemes socials que afecten les persones individualment, les famílies o col·lectius que necessiten per a la seua evolució una orientació jurídica que permeta, i quan la situació ho requerisca, planificar globalment la intervenció social.
I complementa les mateixes atencions que els programes realitzen als individus, famílies i grups; d'especial interès en aquest sentit és l'assessorament jurídic que pot prestar-se en tant que informació i assessorament, en problemàtiques familiars relacionades amb separació, divorci, pàtria potestat, protecció de menors, habitatge, etc., així com en allò que té relació amb els drets de la ciutadania en l'accés als serveis públics i l'exigència d'aquests.
MODE D'INTERVENCIÓ
Les actuacions a realitzar poden ser per mitjà d'atenció i assessorament a la o el professional que porta el cas, per mitjà d'atenció conjunta amb l'equip d'intervenció, o bé per mitjà d'atenció directa a la persona usuària. També podrà participar en activitats de dinamització, informació i/o divulgació amb grups, associacions, col·lectius, etc.
La línia o el Pla d'actuació ve donat per l'equip de serveis socials generals que dissenya la seua intervenció comptant amb l'assesso-rament jurídic, que si és necessari, donarà forma legal a les propostes del Pla d'intervenció.
Així doncs, proporciona l'assistència necessària per al disseny i desenvolupament dels processos d'intervenció, per mitjà de la col·laboració en l'elaboració de plans i programes, en el seu seguiment, en la seua avaluació i en l'assessorament jurídic a les unitats responsables.
Així mateix assessora els i les professionals de l'equip tant en qüestions de gestió procedimental com en matèries pròpies dels procediments jurídic-administratius relacionats amb els serveis socials en què puguen veure's incurses en l'exercici del seu treball .
És important assenyalar que la funció de l'advocat o advocada en serveis socials en cap cas s'estén a la direcció o representació del ciutadà o ciutadana en procediments judicials o administratius. En el Servei d'Assessorament mai es "representa" la persona usuària, únicament se l'informa de les possibilitats que la llei ofereix per a resoldre un assumpte o un altre i se li donen les ferramentes perquè puga posar-les en marxa (remetent-la al servei de l'Administració que corresponga: Hisenda, Oficina de Consumidors, jutjats...) o quan legalment siga necessària l'assistència lletrada i tinguen dret a la justícia gratuïta se l'orientarà sobre els requisits d'accés a aquesta i se l'informarà sobre la forma d'obtindre'n.
OBJECTE DEL SERVEI: l'assessorament comprendrà i reforçarà, si és el cas, la realització de les funcions que amb caràcter general s'han mencionat anteriorment, i en particular les següents :
- Conflictes familiars: separacions, divorcis, mesures paternofilials dels fills/es extramatrimonials, execucions de sentència per impagaments de pensions o incompliments del règim de visites o de custòdia... Drets de les parelles de fet, de les famílies monoparentals/monomarentals, les famílies nombroses, obligacions d'atenció entre familiars, drets hereditaris, legitimes, renúncies a herències
- Violència de gènere i violència domèstica, ordenes d'allunyament i mesures civils.
- Temes penals generals: pedofília, assetjament, insults, agressions entre particulars, robatoris, estafes...
- Drets sociolaborals: desocupació, subsidis, RAI, Pensions no contributives, devolució d'ingrés indegudament percebut, jubilacions, incapacitats laborals, informació sobre terminis per a realitzar sol·licituds, quanties a cobrar, compatibilitat de treball amb prestacions, possibles recursos (alçada, reposició...) i de reclamacions prèvies davant de la seguretat social
- Incapacitacions judicials (tutela i curatela), tema de nomenaments de tutors, remoció de tuteles, venda de béns de la persona tutelada, drets i deures dels tutors...
- Discapacitats, principalment en temes de recursos i drets inherents a la discapacitat. 
- Temes jurídics d'estrangeria: permisos i autorització de residència i treball, pèrdua de la nacionalitat...
- Infància i adolescència: bé siga com a víctimes (principalment d'abusos sexuals o maltractament), com a infractors, abandó de menors, pornografia infantil...
- Habitatge: contractes de lloguer, desnonaments, dació en pagament, impagament de la renda, refinançament de deute hipotecari€
- Tramitació i sol·licitud d'advocat o advocada d'ofici.
- Temes relacionats amb matèria de contractació de serveis o convenis de col·laboració amb altres entitats públiques o privades en temes vinculats amb els serveis socials, fins a propostes de redacció i definició d'ordenances i reglaments.
I en general qualsevol tema que des de l'equip de serveis socials generals es considere necessari per a dur a terme el pla d'intervenció de la persona usuària.
TERCERA.- SELECCIÓ La selecció s'efectuarà per mitjà del procediment de concurs-oposició, i es farà pública a través d'anuncis en el Tauler d'Edictes i publicació en el BOPV.
QUARTA.- PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES I REQUISITS DELS ASPIRANTS . Les instàncies es dirigiran a la Sra. alcaldessa-presidenta i es presentaran en el departament d'Informació i Atenció Ciutadana (DIAC) de 8 a 14 hores, durant un termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació en el BOPV. {del 14 al 27 de juliol de 2018, a.i.} Als efectes previstos en esta Base, no es consideraran com a dies hàbils els dissabtes.
Els aspirants hauran de fer constar en la seua instància que reunixen, els requisits següents:
a)
Ser espanyol/a i tindre complits els setze anys d'edat.
b) Posseir el Grau en Dret o superior..
c) No patir cap malaltia o defecte físic que impedisca l'exercici de les corresponents funcions.
d) No haver sigut separat/a per mitjà d'expedient disciplinari del servici a l'Estat, comunitats autònomes o de les entitats locals, ni trobar-se inhabilitat/a per a l'exercici de les funcions públiques.
e) No estar incurs/a en causa vigent d'incapacitat o incompatibilitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia