martes, 21 de marzo de 2017

6 places de l’escala general d’Administrador/a del Cos d’Administradors Parlamentaris del Parlament de Catalunya.

Bases de la convocatòria
1. Normes generals
1.1. Es convoca el procés selectiu per a proveir sis places de l'escala general d'administrador o administradora del Cos d'Administradors Parlamentaris del Parlament de Catalunya, que consisteix en un concurs oposició lliure.
1.2. Les places que restin sense cobrir de la convocatòria de promoció interna, aprovada per l'Acord de la Mesa del Parlament de Catalunya del 28 de febrer de 2017 (BOPC núm. 345, de 28 de febrer de 2017), s'han d'acumular a les d'aquest torn lliure.
1.3. Als funcionaris que accedeixin a aquesta escala, amb caràcter general, els correspon d'exercir les tasques administratives d'assistència en la preparació i, si escau, en la coordinació i altres tasques derivades de la gestió administrativa de caràcter superior; tasques de comprovació i preparació de la documentació i de proposta de redacció dels documents que, per llur grau de complexitat, no estiguin assignades a altres funcionaris de categoria superior; tasques d'índole repetitiva, siguin manuals, de càlcul numèric o mecanogràfiques, relacionades amb el treball dels diferents departaments de l'Administració parlamentària, i també tasques d'informació i de relació amb el públic en matèria administrativa, i, en general, altres tasques similars.
1.4. La realització d'aquest procés selectiu s'ajusta al que estableixen l'article 103.3 de la Constitució espanyola, els Estatuts del règim i el govern interiors del Parlament de Catalunya, el Decret legislatiu 1/1997, del 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública i el text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2008, del 25 de juny, quant a la taxa per la inscripció en les convocatòries per a la selecció del personal que ha d'accedir a la Generalitat.
1.5. D'acord amb el que disposen l'article 51.3 dels Estatuts del règim i el govern interiors del Parlament de Catalunya i l'article 4.1 del Decret 161/2002, de l'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i l'aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya, durant el procés selectiu els aspirants han d'acreditar el coneixement de la llengua catalana, tant en l'expressió oral com en l'escrita, en el grau adequat a les funcions pròpies de l'escala general d'administrador o administradora del Cos d'Administradors Parlamentaris del Parlament de Catalunya.
1.6. D'acord amb el que estableix l'article 6 del Decret 389/1996, del 2 de desembre, pel qual es regula l'accés dels ciutadans dels estats membres de la Unió Europea a la funció pública de l'Administració de la Generalitat, els aspirants admesos al procés selectiu que no tinguin la nacionalitat espanyola han d'acreditar el coneixement de la llengua castellana, tant en l'expressió oral com en l'escrita, en el grau adequat a les funcions pròpies de l'escala general d'administrador o administradora del Cos d'Administradors Parlamentaris del Parlament de Catalunya.
1.7. El tribunal qualificador no pot aprovar ni declarar que ha superat el procés selectiu un nombre d'aspirants que excedeixi el nombre de places convocades.
1.8. Les proves de la fase d'oposició del procés selectiu s'iniciaran a partir del mes de maig de l'any 2017.
1.9. Totes les comunicacions i les notificacions derivades d'aquesta convocatòria s'han de fer públiques en el tauler d'anuncis del Parlament, i també en el web del Parlament (http://www.parlament.cat/web/actualitat/concursos-oposicions/index.html), sens perjudici de la publicació en el Butlletí Oficial del Parlament de Catalunya (BOPC) que estableixen aquestes bases.

2. Requisits de participació
2.1. Per a ésser admesos en el procés selectiu, els aspirants han de complir els requisits següents:
a) Ésser ciutadà espanyol o nacional d'algun dels altres estats membres de la Unió Europea.
b) Haver fet setze anys i no superar l'edat establerta per a la jubilació forçosa.
c) Tenir el títol de batxillerat superior, de batxillerat unificat polivalent, de batxillerat LOGSE, de formació professional de segon grau o equivalent, o qualsevol altre títol de nivell superior, o estar en condicions d'obtenir-lo, o tenir aprovades les proves d'accés a la universitat per a persones més grans de vint-i-cinc anys. Si es tracta d'un títol obtingut a l'estranger, cal disposar, si escau, de l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
d) Posseir la capacitat física i psíquica necessàries per a exercir les funcions pròpies de les places convocades.
e) No estar inhabilitats per sentència ferma per a l'exercici de les funcions públiques ni estar separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol administració pública. Els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola han d'acreditar, mitjançant una declaració jurada o promesa, que no estan sotmesos a cap sanció disciplinària o condemna penal que els impedeixi l'accés a la funció pública en llur estat d'origen.
2.2. Tots els requisits generals i específics que indica la base 2.1 s'han de complir el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds i s'han de continuar complint fins a la data de la presa de possessió com a funcionari o funcionària de carrera.

3. Sol·licituds de participació
3.1. Les sol·licituds per a prendre part en aquesta convocatòria s'han d'adreçar a la Direcció de Govern Interior - Departament de Recursos Humans en el termini improrrogable de vint dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC){del 17 de març al 5 d'abril de 2017, a.i.}. Les sol·licituds s'han de presentar en paper, de manera presencial, al Registre del Parlament de Catalunya, en dies laborables, excepte dissabte, en horari de dilluns a dijous, de les 9 a les 14 hores i de les 15 a les 18 hores, i divendres de les 9 a les 14 hores i de les 15 a les 17 hores (parc de la Ciutadella, s/n, 08003 Barcelona), o bé a les oficines dels registres públics de l'Administració de la Generalitat o a les oficines de Correus, de la manera que s'estableix reglamentàriament (correu certificat, en el qual ha de constar la data de presentació de la sol·licitud).
3.2. Les sol·licituds s'han de formalitzar en un model normalitzat, els exemplars del qual són a disposició dels interessats al Servei d'Identificació del Parlament, i en el web del Parlament (http://www.parlament.cat/web/actualitat/concursos-oposicions/index.html).
3.3. Juntament amb la sol·licitud, els aspirants han de presentar:
a) Una fotocòpia confrontada del document oficial d'identitat o d'un document oficial acreditatiu de la personalitat. I, en el cas dels aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola, una fotocòpia confrontada del document que n'acrediti la nacionalitat.
b) Una fotocòpia confrontada de la documentació acreditativa de tenir el certificat de nivell de suficiència de català (C1) o superior de la Direcció General de Política Lingüística, o un dels altres títols, diplomes i certificats equivalents que estableix l'Ordre VCP/491/2009, del 12 de novembre, modificada per l'Ordre VCP/233/2010, del 12 d'abril.
c) Els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar el coneixement de la llengua castellana de nivell C2. L'acreditació d'aquest coneixement es farà mitjançant la superació de la prova establerta per a aquest fi o la presentació d'un dels documents que s'indiquen en la base 7.1.1.d.
d) El resguard del pagament de la taxa d'inscripció que estableix la base 4.1, llevat dels aspirants que, en virtut de la base 4.4, tinguin dret a restar exempts del pagament, els quals han de presentar, segons que escaigui, o bé un certificat en què consti que es troben en situació d'atur i no perceben cap prestació econòmica, expedit per una oficina de treball de la Generalitat o per l'organisme competent en aquesta matèria en l'àmbit territorial de què es tracti, o bé la documentació que acrediti de manera suficient que estan jubilats, emesa pels òrgans competents en aquesta matèria, o bé la documentació que acrediti una discapacitat igual o superior al 33%, emesa pels òrgans competents en aquesta matèria.
e) En els casos de persones membres de famílies monoparentals i de famílies nombroses de categoria general, a l'efecte de gaudir de la bonificació del 30% de la taxa, establerta en l'article 2.1-3 del text refós de la Llei de taxes i preus públics, la documentació que acrediti aquesta circumstància.
f) En els casos de persones membres de famílies nombroses de categoria especial, a l'efecte de gaudir de la bonificació del 50% de la taxa, establerta en l'article 2.1-3 del text refós de la Llei de taxes i preus públics, la documentació que acrediti aquesta circumstància.
g) La certificació dels mèrits al·legats emesa per la Direcció de Govern Interior del Parlament de Catalunya o per l'òrgan competent en matèria de personal, o de l'òrgan en el qual delegui, en el cas dels mèrits al·legats amb relació a una altra administració pública.
En les certificacions ha de constar d'una manera clara i expressa el càrrec de l'òrgan que té la competència per a expedir el certificat, o de l'òrgan en el qual delegui, i també la norma legal que els habilita, amb la indicació, si escau, del diari o el butlletí oficial en què s'han publicat. Així mateix, hi ha de constar el cos o l'escala, el grup, el règim jurídic, el vincle, les funcions i el període concret de prestació dels serveis fins a la data de publicació de la convocatòria.
3.4. De conformitat amb l'article 21 de l'Acord sobre les condicions de treball del personal del Parlament per als anys 2005-2008, a fi de garantir la igualtat de condicions per a l'accés a la funció pública de les persones amb discapacitats físiques, psíquiques o sensorials, el tribunal qualificador pot autoritzar l'adaptació de les proves per als aspirants que tinguin la condició legal de discapacitats. Amb aquesta finalitat, els aspirants que necessitin adaptacions per a fer les proves o en el lloc de treball han d'adjuntar a la sol·licitud de participació el certificat vinculant de l'equip oficial de valoració que acrediti que estan en condicions de complir les tasques fonamentals del lloc de treball al qual aspiren. El certificat ha d'especificar el tipus d'adaptació funcional necessària per al desenvolupament correcte de les proves i per al compliment posterior de les tasques pròpies del lloc de treball. A l'efecte d'aquestes adaptacions, cal considerar el que estableix l'article 7 del Decret 66/1999, del 9 de març, sobre l'accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional. Els aspirants amb discapacitat, si s'escau, s'han de dirigir, per a obtenir el dit certificat, als centres de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) següents:
Demarcació de Barcelona: EVO laboral, av. del Paral·lel, 145, 08004 Barcelona. Telèfons: 934 248 204 i 934 236 303. Fax: 934 245 206.
Demarcació de Girona: c. d'Emili Grahit, 2, 17002 Girona. Telèfon: 972 941 273. Fax: 972 486 352.
Demarcació de Lleida: av. del Segre, 5, 25007 Lleida. Telèfon: 973 703 600. Fax: 973 242 639.
Demarcació de Tarragona (excepte les comarques del Baix Ebre, el Montsià, la Ribera d'Ebre i la Terra Alta): av. d'Andorra, 9, 43002 Tarragona. Telèfon: 977 213 471. Fax: 977 221 339.
Demarcació de les Terres de l'Ebre (comarques del Baix Ebre, el Montsià, la Ribera d'Ebre i la Terra Alta): c. de Ruiz d'Alda, 33, 43870 Amposta. Telèfon: 977 706 534. Fax: 977 706 751.
3.5. Amb la sol·licitud, els aspirants donen llur consentiment al tractament de les dades de caràcter personal necessàries per a prendre part en la convocatòria i per a la resta de tramitació del procés de selecció, d'acord amb la normativa vigent, i autoritzen el Parlament a adreçar-se directament a les entitats, els òrgans de l'Administració, les institucions o les empreses, per a demanar-los la validació o l'autenticació dels documents aportats com a justificants del compliment dels requisits o dels mèrits al·legats.
4. Drets d'examen
4.1. D'acord amb el que estableix la normativa vigent en matèria de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya, per a inscriure's a la convocatòria, els aspirants han d'abonar la taxa de 38,20 euros.  ...

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia