Bases de la convocatòria
1. Normes generals. 1.1. L’objecte d’aquestes bases és la convocatòria de mèrits per constituir la borsa general d’ocupació per a la selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria de odontòleg/estomatòleg d'àrea d'Atenció Primària.
1.2. La selecció de les persones candidates s’efectuarà per mitjà d’un concurs de mèrits que seran valorats per la Unitat de Selecció dels Serveis Centrals del Servei de Salut.
1.3. Una vegada publicada la resolució definitiva amb la puntuació final dels mèrits de les persones candidates, la borsa de treball general de personal estatutari temporal del Servei de Salut continuarà oberta per a la categoria convocada, tant per inscriure-hi noves persones aspirants com perquè les candidates inscrites hi afegeixin més mèrits. No obstant això, aquestes dades s’incorporaran a les llistes de la borsa general en la següent actualització de mèrits (tall) que es faci en la categoria.
3. Requisits d’accés. 3.1. Per accedir a la borsa de treball general de personal estatutari temporal del Servei de Salut cal complir els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d’un estat membre de la Unió Europea o de l’espai econòmic europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d’una norma legal. Hi poden participar igualment —qualsevol que en sigui la nacionalitat— el cònjuge dels ciutadans espanyols i dels d’altres estats membres de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, tinguin menys de 21 anys o bé siguin més grans i dependents.
b) Tenir una de les titulacions següents o equivalent: títol de llicenciat en odontòleg o grau o títol de medicina especialista en estomatòleg o estar en condicions de obtenir-lo dins del termini de presentació de sol·licituds.
c) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament.
d) Tenir complits 16 anys i no excedir de l’edat de jubilació forçosa. Si s’ha complit l’edat de jubilació, la persona candidata serà exclosa de les llistes.
e) No haver estat separat per mitjà d’un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a llocs o càrrecs públics per mitjà d’una resolució judicial, per accedir al cos o l’escala de funcionari o per acomplir funcions similars a les que acomplien en el cas del personal laboral del qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser ciutadà d’un altre estat, no estar inhabilitat o en una situació equivalent ni haver estat sotmès a cap sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l’ocupació pública al seu estat i en els mateixos termes.
f) Presentar la solicitud en la forma i en el termini establits en la convocatòria de la categoria en què es participi.
g) Satisfer la taxa de 14,11 € per inscriure’s en les proves selectives per accedir a la categoria de personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica (introduïda pel punt 22 de la disposició final tercera de la Llei 9/2008, de 19 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2009). No obstant això, no han d’abonar la taxa les persones amb alguna discapacitat igual o superior al 33 %.
h) No incórrer en el moment del nomenament en cap causa d’incompatibilitat, segons allò que preveu la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
i) No estar afectat per una resolució que impliqui ser exclòs de la borsa.
3.2. Els requisits d’accés i de titulació de la convocatòria els han de complir les persones candidates mentre estiguin inscrites en la borsa general o disposin d’un nomenament temporal, i els han d’acreditar quan l’Administració els ho requereixi (no s’han d’adjuntar a la solicitud).
4. Solicituds. 4.1. En aquest moment del procés, les persones que cursen una solicitud de participació són denominades persones aspirants a formar part de la borsa general.
4.2. Tota persona aspirant ha de disposar d’un codi d’identificació d’usuari o de signatura o certificat electrònics per emplenar telemàticament el formulari amb les dades corresponents a cada apartat, seguint les instruccions indicades. El sistema comprovarà la coherència de les dades introduïdes i indicarà els errors que hi observi. La solicitud i els seus annexos —havent pagat prèviament la taxa corresponent— s’han de presentar per mitjà de l’aplicació informàtica habilitada a l’efecte per la Direcció de Recursos Humans i de Relacions Laborals del Servei de Salut en el web < www.ibsalut.es >.
4.3. Per preservar el principi d’igualtat en l’accés a la funció pública, en cada gerència del Servei de Salut haurà una unitat de suport per facilitar a les persones aspirants el codi d’identificació d’usuari per accedir a l’aplicació informàtica per formalitzar la solicitud d’inscripció en la borsa. No obstant això, des del web < www.ibsalut.es > es poden descarregar els documents i les instruccions en PDF per presentar la solicitud i els seus annexos, a més del resguard que acrediti haver pagat la taxa (en el qual ha de figurar el segell de l’entitat bancària que justifiqui l’abonament) en el Registre del Servei de Salut de les Illes Balears (ubicat al carrer de la Reina Esclarmunda, 9, de Palma) o en els registres de les gerències territorials del Servei de Salut o bé per qualsevol de les vies que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Les solicituds que es presentin mitjançant les oficines de Correus han d’anar dins d’un sobre obert perquè el funcionari de Correus les dati i les segelli abans de certificar-les.
En el cas de que el pagament es faci en format paper el codi que ha de figurar BOGN.
4.4. A fi d’agilitar i facilitar el funcionament de la borsa general, quan la sol·licitud s’hagi presentat en registres aliens al Servei de Salut es recomana a les persones aspirants que n’informin a la Unitat de Selecció enviant un fax al 971175928/04, o un missatge electrònic a l’adreça <unitat.seleccio@ibsalut.es en el qual han de constar el número i la data de registre de la sol·licitud, el resguard del pagament de la taxa i els annexos.
4.5.Cal presentar una solicitud per a cada categoria professional, tot ique les persones aspirants poden solicitar inscriure’s en la categoria o en les categories de les llistes de tantes gerències com els interessin. Si s’hi dóna la possibilitat, les persones aspirants podran triar el tipus de nomenament —jornada completa o substitució per reducció de jornada i, si de cas, a temps parcial— i el centre o l’especialitat on prestar servei. Si no s’especifica la gerència, s’entendrà que s’opta a les que s’ubiquin a l’illa on s’hagi presentat la solicitud; i si no s’especifica el tipus de jornada, s’entendrà que s’opta a tots els tipus de jornada possibles.
4.6. Tota persona aspirant que presenti la solicitud telemàticament pot validar l’autobaremació per mitjà de la signatura electrònica o d’un procediment similar; a més, és responsable de la veracitat de les dades, dels mèrits manifestats i de la valoració d’aquests. Amb les dades de les solicituds i les autobaremacions s’elaboraran les llistes provisionals de persones aspirants admeses en la base de dades de la borsa de treball de personal estatutari temporal de cada categoria convocada.
4.7. La borsa de treball general de personal estatutari temporal del Servei de Salut romandrà oberta per a la categoria convocada, tant per inscriure noves persones aspirants com perquè les persones candidates inscrites hi afegeixin més mèrits. No obstant això, aquestes dades s’incorporaran a les llistes de la borsa general en la següent actualització de mèrits (tall) que es faci en la categoria.
4.8. Es realitzarà, entre les sol·licituds presentades, un mínim de dos talls anuals (actualitzacions), de les quals s’informarà i que seran publicades a la pàgina web del Servei de Salut de les Illes Balears.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia