Base 1. Objecte, procediment de selecció i normativa. L’objecte d’aquesta convocatòria és proveir com a funcionaris de carrera del Consell Insular de Formentera, 9 places de policia local de la plantilla de la Policia Local d’aquesta Corporació, a través del sistema deconcurs oposició, pel sistema de torn lliure.
Les places referides pertanyen a l’escala d’Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, grup C1.
La present convocatòria es publicarà en el tauler d’anuncis del Consell Insular de Formentera, situat a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) (carrer de Ramon Llull, 6), a la pàgina web de la Corporació www. consellinsulardeformentera.cat i al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
També se’n publicarà un extracte al Boletín Oficial del Estado (BOE), essent la data d’aquesta última publicació la que servirà per al còmput del termini de presentació d’instàncies.
S’aplicaran en aquestes proves selectives les presents bases, la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 7/2007, de 12 d’abril de l’estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears (en la part vigent i sempre que no contradigui el que disposa la Llei 4/2013); el Decret 146/2001, de 21 de desembre, pel qual s’estableixen la formació, l’ingrés, la promoció i la mobilitat dels policies locals de la comunitat autònoma dels Illes Balears (en la part vigent); el Decret 69/2004, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora dels policies locals de les Illes Balears en matèria d’organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat (en la part vigent); el Decret 67/2007, de 7 de juny, pel que s’aprova el reglament marc de mesures urgents dels policies locals de les Illes Balears en tot el que no contradigui el que disposa la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; Bases generals de convocatòries de processos de selecció al Consell Insular de Formentera, publicades al BOIB núm. 46 de data 5 d’abril de 2008, i la resta de disposicions legals vigents en matèria de policia local de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Base 2. Requisits i condicions de les persones aspirants. Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu els requisits següents:
1. Tenir nacionalitat espanyola.
2. Tenir 18 anys complerts.
3. Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs de formació de la categoria de policia expedit per l’EBAP.
4. Estar en possessió del títol de Batxillerat, Formació Professional de segon grau o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació.
5. Estar en possessió del certificat acreditatiu de coneixements de català del nivell B2 expedit pel Govern Balear o de qualsevol dels títols, diplomes i certificats continguts en l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 equivalents al nivell B2 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013), per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut. En cas de no presentar aquest certificat o equivalent, els aspirants hauran de realitzar una prova prèvia de català del nivell B2, el resultat de la qual serà Apte o No apte.
6. No patir cap malaltia ni anomalia física o psíquica, descrites en l’annex II (quadre d’exclusions mèdiques) del Decret 70/1989, de 6 de juliol, d’establiment de les normes marc a què han d’ajustar-se els reglaments dels policies locals de les Illes Balears.
7. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per plaça o càrrecs públics per resolució judicial.
8. No tenir antecedents penals per delictes dolosos, ni estar inclòs en un expedient disciplinari o en el compliment d’una sanció disciplinaria.
9. Compromís de portar armes i, si escau, utilitzar-les mitjançant una declaració jurada.
10. Estar en possessió el permís de conduir A2, B i BTP.
11. Haver satisfet els dret d’examen dins el termini de presentació d’instàncies. Els drets d’examen per a aquesta convocatòria es fixen en 24 €, que s’hauran de fer efectius en el compte corrent 0487-2113-14-2000003108, del banc Mare Nostrum (BMN).
Amb anterioritat al nomenament com a funcionari, l'interessat ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita l'article 1 de la Llei 53/84, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de fer activitat privada, ho ha de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar a aquest respecte acord de compatibilitat o incompatibilitat.
El fet de constar a la llista d’admesos no implica el reconeixement que es compleixen els requisits als interessats per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits exigits, amb caràcter previ al seu nomenament.
Base 3. Sol·licituds i documentació. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu, s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud i es presentaran al Registre General del Consell Insular de Formentera, i s’han de dirigir al President del Consell Insular de Formentera. El model normalitzat de sol·licituds, es trobarà a disposició de les persones interessades, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) d’aquest Consell Insular, situada al carrer Ramon Llull núm 8, Sant Francesc, Formentera, i a la pàgina web de la Corporació, www. consellinsulardeformentera.cat , a partir de l’obertura del termini per a la seva presentació.
També podran presentar-se per les formes previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú.
El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al BOE. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent. Les sol•licituds que es registrin fora del termini anterior seran excloses i s’arxivaran.
Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d’adjuntar:
a) Fotocòpia compulsada del DNI, en vigor.
b) Fotocòpia compulsada del diploma d’aptitud del curs de formació de la categoria de policia, expedit per l’ EBAP i en plena validesa.
c) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.
d) Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen els requisits exigits a la base segona d’aquestes bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.
El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que es compleixen els requisits als interessats per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s’indiquen a la base segona, amb caràcter previ a la fase de pràctiques.
e) Permisos de conducció A2, B i BTP en vigor o amb el resguard de la sol•licitud de renovació.
d) Certificat emès per Direcció de Cultura i Joventut, o el declarat equivalent, relatiu al nivell de coneixement de la llengua catalana exigit.
f) Resguard bancari acreditatiu d’haver abonat els drets d’examen que s’estableixen a la base 2.
g) La indicació d’una adreça electrònica o un telèfon als efectes als efectes de comunicació amb el Consell Insular de Formentera.
h) Relació dels mèrits que disposin i que vulguin que se’ls tengui en compte en la fase de concurs. L’acreditació dels mèrits al·legats ha de fer-se en la forma i ordre de la Base 6.
La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia en què finalitzi el termini per presentar les sol•licituds.
Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol•licitud. El domicili i telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l’efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol•licitud.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia