Ajuntament de Barcelona. ANUNCI sobre ampliació en 50 persones de la borsa de treball de la categoria de tècnic/a superior en psicologia, grup A, subgrup d'accés A1.
La Gerència de Recursos, actuant per delegació de l’Alcaldia, va aprovar per Decret de 19 de gener de 2015 les bases específiques que han de regir la convocatòria del procés selectiu per a:
- L'ampliació en 50 persones la Borsa de treball en la categoria de Tècnic/a Superior en Psicologia, grup A, subgrup d'accés A1.
Aquesta convocatòria s'efectua en execució d'allò que disposa l’article 27.1 de l’acord de condicions regulador de les condicions de treball dels empleats públics de l’Ajuntament de Barcelona (personal funcionari i laboral, guàrdia urbana i serveis de prevenció, extinció d’incendis i salvament) (codi de conveni núm. 0815752) que preveu la constitució de borses de treball per a la incorporació de personal funcionari interí en els supòsits de necessitats de personal urgents i inajornables que afectin els serveis públics essencials.
Al mateix article es preveu que la tercera via d'accés a les borses és la superació de processos de selecció per a l’ampliació/constitució de determinades borses.
Les persones que desitgin participar a l'esmentada convocatòria hauran de presentar la sol·licitud, d'acord amb les bases de la convocatòria, telemàticament seguint la següent ruta:
- Web www.bcn.cat / l’Ajuntament en un clic! / Oferta Pública / Bases i impresos de sol·licitud / Accés a la sol·licitud telemàtica.
Excepcionalment, es podrà fer en suport paper en les Oficines d’Atenció a la Ciutadà (OAC) de l’Ajuntament de Barcelona, o bé trametre-les per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, en el termini de vint dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació del present anunci.{del 28 de gener al 16 de febrer de 2015, a.i.}
PROCEDIMENT DE SELECCIÓ PER A L’AMPLIACIÓ DE LA BORSA DE TREBALL DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA EN 50 PERSONES PER A LA CATEGORIA DE TECNIC/A SUPERIOR EN PSICOLOGIA.
1. Objecte de la convocatòria. Bases que han de regir la convocatòria per a l’ampliació en 50 persones de la Borsa de treball de l’Ajuntament de Barcelona per a la categoria de Tècnic/a Superior en Psicologia, grup A, subgrup d’accés A1.
Aquesta convocatòria, pel que fa a l’Ajuntament de Barcelona, ampliarà l’actual borsa amb els aspirants amb millor puntuació total en el conjunt de les proves que composen el procés de selecció, classificats en ordre de major a menor puntuació tal i com s’assenyala en la base 8ena d’aquesta convocatòria (resultat del procés i ampliació de la borsa).
1.1 Funcions del Tècnic/a Superior en Psicologia per a la Borsa de treball de l’Ajuntament de Barcelona
Àmbit Equips d’Atenció a la Infància i Adolescència (EAIA)
- Informar sobre la situació personal i relacional de cada nen/nena i posar èmfasi en l’anàlisi dels vincles, basat en les pròpies exploracions i en les que puguin aportar d’altres professionals.
- Analitzar l’estructura familiar i les dificultats de comunicació i relació, així com la integració i el sentiment de pertinença del noi/a dins del seu context familiar.
- Informar sobre les necessitats de suport terapèutic de caràcter psicològic o psico-social, així com sobre la derivació als serveis o institucions de salut mental, i en fa el seguiment.
- Identificar i diferenciar les dificultats que neixen del comportament propi de la família en relació amb les característiques dels seus membres i del medi social i elaborar un pla d’intervenció capaç de millorar la situació.
- Afavorir el desenvolupament de la personalitat del noi/a i el seu procés de socialització.
- Quan sigui necessari col·laborar i/o realitzar intervencions en crisis i realitzar el seguiment posterior.
- Assessorar i orientar, quan sigui necessari, a d’altres professionals sobre les intervencions que requereixen una actuació especial relacionada amb la salut psíquica dels infants i/o les seves famílies.
- Conèixer la xarxa de recursos en salut mental del territori, de suport psicològic i terapèutic; tant adreçats als infants com a les famílies.
Àmbit Serveis Socials Bàsics:
Donar suport i assessorar d’acord amb els coneixements propis de la disciplina, als equips de professionals de treball social i atenent directament aquells casos que requereixin la seva intervenció professional especialment en els casos dels menors que es troben en entorns poc favorables pel seu desenvolupament, per tal d’aconseguir una correcta resolució del problema social.
Assessorament als treballadors socials i educadors en les tasques de planificació, seguiment i avaluació dels projectes individuals i familiars en les vessants psicològiques i pedagògiques i en els projectes grupals i/o comunitaris.
Atenció directa a individus i famílies elaborant el projecte d’intervenció psicològic i/o educatiu i executant el pla de treball.
Informar sobre les necessitats de suport terapèutic de caràcter psicològic o psicosocial, així com sobre la derivació als serveis o institucions de salut mental, i fer el seguiment.
Analitzar l’estructura familiar i les possibles dificultats de comunicació i relació del menor amb el seu entorn primari.
Decidir sobre les necessitats educatives de l’infant a l’àmbit escolar, suport extraescolar, educació especialitzada, lleure i prelaboral.
Elaborar documents d’avaluació pels projectes d’intervenció grupal i comunitària en els que cal la presència d’aquest professional.
Elaborar documents tècnics per aportar coneixement des de les vessants psicològica o pedagògica a les intervencions socials.
Assessorament i suport tècnic a la direcció del centre.
Coordinació amb d’altres professionals i equips externs.
Àmbit Equip d’ Assessorament Laboral (Inserció Laboral):
- Facilitar l'accés al mercat laboral ordinari de les persones amb discapacitat residents a Barcelona ciutat.
- Promoure la incorporació de les persones amb discapacitat al mercat de treball, fomentar la seva formació, acompanyar durant el procés d’inserció formatiu-laboral elaborant itineraris i programes personalitzats.
- Treballar en la recerca de vies i solucions per aconseguir el compliment de les lleis vigents en matèria d’integració sociolaboral.
FUNCIONS
- Valorar i orientar professionalment a persones amb discapacitat per aconseguir una futura inserció laboral.
- Seleccionar els candidats amb discapacitat per ofertes formatives i/o laborals adients a les seves capacitats.
- Coordinar l’equip d’educadors tan a nivell grupal com individual, perquè portin a terme els programes individuals preestablerts per a cada persona.
- Coordinar-se i derivar casos a d’altres professionals externs al servei per treballar els casos conjuntament.
Àmbit Equips Interdisciplinars per la petita infància EIPI’s (Atenció Precoç):
Atendre població infantil de 0 a 6 anys pel que fa la prevenció, la detecció, el diagnòstic i tractament en coordinació amb professionals de l’àmbit sanitari, educatiu i també de l’àmbit social en els casos en que sigui necessari dins del seu àmbit territorial i en el marc de la xarxa pública d’atenció precoç de Barcelona.
FUNCIONS
- Diagnosticar les repercussions dels trastorns que presenten els infants.
- Realitzar les intervencions terapèutiques i els seguiments amb l’infant i el seu entorn.
- Coordinar-se amb altres professionals externs que simultàniament estan atenent el nen/a.
- Participar als programes comunitaris de promoció de la salut i detecció precoç dels trastorns en el desenvolupament a la petita infància.
- Participar a les activitats de formació a professionals d’altres dispositius o estudiants en període de formació.
Les funcions bàsiques del lloc de treball són:
- Desenvolupar treballs tècnics i estudis de la seva especialitat, sobre les matèries que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis.
- Redactar informes, dictàmens o propostes de resolució que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis, d’acord amb la normativa o els procediments establerts.
- Prestar serveis directes ciutadans i/o usuaris de la Corporació Municipal determinant mesures i mobilitzant els recursos disponibles, en el marc de les competències de l’òrgan on presten els seus serveis.
- Assessorar i donar suport a altres tècnics, en el marc de les Competències i recursos de l’òrgan on presten servei.
- Exercir l’actuació inspectora, si correspon a l’òrgan on presten els seus serveis.
- Impartir la docència corresponent a la seva especialitat.
Aquest tipus de tècnic actua en un àmbit tàctic i amb component tècnic, realitzant tasques complexes de caràcter tècnic, integrades dins de processos definits, requerint de coneixement de la relació entre diferents processos del seu àmbit funcional o família professional.
- Requereixen de coneixements en un camp tècnic, científic o especialitzat.
- Les tasques d’aquest lloc de treball es desenvolupen habitualment dins d’un marc normatiu i procediments estandarditzat.
- Disposen de llibertat per planificar i organitzar el seu temps i rebre supervisió sobre els resultats.
- Requereixen de la capacitat de comunicació i influència necessària per interactuar amb la ciutadania o amb personal de la Corporació Municipal influint-los i donant-los servei en el seu àmbit de competència.
2. Requisits de participació de les persones candidates
2.1. Tenir 16 anys complerts i no superar l’edat establerta per a la jubilació forçosa.
2.2. Estar en possessió de la llicenciatura o grau universitari en Psicologia o llicenciatura de Filosofia i Lletres, secció Psicologia.
Si es tracta d’un títol obtingut a l’estranger, cal disposar de l’homologació corresponent emesa pel Ministerio de Educación, Ciencia y Deporte.
2.3. Tenir la nacionalitat espanyola o la d’altres estats membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.
També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea, o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, independentment de la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i, pel que fa als descendents, siguin menors de 21 anys o més grans d’aquesta edat però que visquin a càrrec dels seus progenitors, d’acord amb el que estableixen els articles 2 i 4 del Reial decret 766/1992 de 26 de juny sobre l’entrada i permanència a Espanya de nacionals d’estats membres de la Unió Europea i d’altres estats que han estat part en l’Acord sobre l’espai econòmic europeu, signada a Porto el 2 de maig de 1992, i ratificat per Espanya el 26 de novembre de 1993, modificat posteriorment pel Reial decret 737/1995 de 5 de maig.
En tots els casos, els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d’acreditar documentalment la seva nacionalitat.
A més, aquells aspirants que accedeixen a la convocatòria pel fet de ser cònjuge, descendents o descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea, o d’estats als quals sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, hauran d’acreditar el vincle de parentiu amb el nacional en virtut del qual es presenten i, en el cas dels descendents majors de 21 anys, el fet de viure al seu càrrec. Igualment, aquests aspirants hauran de presentar declaració jurada o promesa feta pel nacional, en la qual aquest manifesti fefaentment que no està separat de dret del seu cònjuge.
2.4. No haver estat inhabilitat per a l’exercici de la Funció Pública per sentència judicial ferma, ni haver estat separat del servei per expedient disciplinari ferm en cap Administració Pública.
Si es tracta de persones amb nacionalitat estrangera, en tots els casos hauran d’acreditar mitjançant declaració jurada o promesa que no es troben sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que els impedeixi, en el seu Estat, l’accés a la funció pública.
2.5. El personal candidat haurà d’acreditar documentalment el requisit d’estar en possessió del certificat de coneixements del nivell de suficiència de català nivell C1 (antic nivell C) o superior de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura, o equivalent. Restaran exempts d’acreditar els coneixements de llengua catalana en la convocatòria, les persones candidates que es troben en una de les situacions que s’indiquen a continuació i així ho indiquin expressament a l’apartat corresponent de la sol·licitud:
- Disposar dels títols de l’ensenyament reglat no universitari expedits pel Departament d’Ensenyament d’acord amb les equivalències amb els certificats de referència de la Direcció General de Política Lingüística d’acord amb el nivell exigit a la convocatòria.
- Haver participat i obtingut destinació en convocatòries anteriors de concurs específic o de lliure designació en l’Administració local o en l’Administració de la Generalitat de Catalunya, en què hi hagués establerta una prova de català del mateix nivell o superior.
Els candidats/es que no acreditin adequadament aquest requisit, hauran de realitzar una prova de coneixements de la llengua catalana equivalent al nivell requerit. La no superació d’aquesta prova comportarà l’exclusió del procés.
2.6. Tots els requisits s’han de complir el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se durant el temps que duri la relació laboral amb l’Ajuntament de Barcelona.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia