jueves, 29 de diciembre de 2011

Programa Bo Respir (bono respiro) l’any 2012. Conselleria de Justícia i Benestar Social

Conselleria de Justícia i Benestar Social - Conselleria de Justicia y Bienestar Social
ORDE 10 /2011, de 16 de desembre, de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, per la qual es regula i es convoca el Programa Bo Respir l’any 2012. [2011/13140]
ORDEN 10/ 2011, de 16 de diciembre, de la Conselleria de Justicia y Bienestar Social, por la que se regula y convoca el Programa Bono Respiro en el año 2012. [2011/13140]
1. Objecte.- 1. L’objecte d’esta orde és regular el Programa Bo Respir per mitjà de la convocatòria d’ajudes destinades a finançar distintes modalitats d’estades de caràcter temporal o no permanent en residències de tercera edat l’any 2012, quan per necessitats que afecten les persones majors o els seus cuidadors familiars, les persones majors necessiten l’atenció en un centre especialitzat que substituïsca les cures que, de forma habitual, es presten i/o es reben en l’àmbit familiar.
2. Quan una persona major acredite esta necessitat i no dispose de mitjans econòmics suficients, la Generalitat li proporcionarà una ajuda per al pagament de la seua estada. L’import de la dita ajuda estarà determinat en un o més bons la quantia dels quals consistirà en la diferència entre el que pot pagar amb càrrec als seus ingressos i l’import de la seua estada en el centre que trie per a la seua atenció, segons les classes i modalitats que s’expressen en l’article següent.
3. Les ajudes a què es referix la present orde van encaminades a satisfer les necessitats següents:
a) Substitució del cuidador principal quan, de forma temporal i per necessitats sanitàries, socials o laborals, no puga realitzar les activitats habituals que exigix l’atenció de la persona major.
b) Cures de l’ancià després d’altes hospitalàries en períodes de convalescència.
c) Descans del cuidador principal.
d) Altres necessitats de caràcter social, no previstes en els apartats anteriors, que impedixen o dificulten a les famílies, transitòriament, l’atenció a persones majors dependents a càrrec seu.
2. Modalitats de Bo Respir i quanties.- S’establixen les següents modalitats que, per a la seua millor diferenciació i identificació per part dels interessats es denominaran amb colors:
1 Bo Respir Mensual o BO VERD.- Consistirà en un bo per a l’estada durant un mes en una residència de tercera edat, quan per les necessitats sanitàries o socials expressades en l’article 1, la persona major necessite l’atenció integral en un centre especialitzat.
Bo Respir Mensual Residència: 1.696€ (impostos inclosos).
2. Bo Respir Dies o BO BLAU.- Consistirà en 20 bons diaris per a l’atenció en residències de tercera edat que podran fer-se efectius l’any 2012 en les dates triades pels interessats. Estos bons podran utilitzar-se en la forma que els interessats trien, com a forma més adequada per a la satisfacció de la seua necessitat, durant 20 dies consecutius o en dies agrupats, i en este cas el mínim serà de dos dies consecutius.
Bo Respir Dies Residència: 67€ (impostos inclosos).
3. Bo Respir Cap de Setmana o BO BLANC.- Consistirà en 12 bons per al seu gaudi en una residència de tercera edat, en els caps de setmana que l’interessat trie, d’acord amb el centre en què serà atés, a raó d’un bo mensual, si bé, per necessitats de l’usuari, el gaudi de diversos caps de setmana podrà fer-se efectiu en un mateix mes.
Bo Cap de Setmana: 152€ (impostos inclosos).
4. Perfil dels beneficiaris.- 1. Els beneficiaris directes de les ajudes convocades per mitjà d’esta orde hauran de ser persones dependents que, trobant-se ateses habitualment al seu domicili personal o familiar, necessiten l’atenció temporal en un centre especialitzat, per presentar un nivell de dependència que els fa necessitar les cures d’una altra persona per a la realització de les activitats habituals de la vida diària, i que eventualment, per les necessitats expressades en l’article 1, no poden ser prestades pel seu cuidador habitual.
2. La situació de dependència serà determinat a partir de l’informe mèdic, el model del qual figura en l’annex 2.
5. Requisits dels beneficiaris.- Podran acollir-se a les ajudes establides en la present convocatòria les persones que reunisquen els requisits següents:
1. Tindre 65 anys o més en el moment de presentar la sol·licitud i haver cessat en l’activitat laboral o professional per jubilació o incapacitat. També podran ser-ne beneficiàries les persones de 55 anys o més diagnosticades amb la malaltia d’Alzheimer o d’altres demències.
2. Estar empadronat en qualsevol dels municipis de la Comunitat Valenciana.
3. Tindre la consideració de persona dependent, acreditada per mitjà del corresponent informe mèdic a què es referix l’article anterior.
4. Acreditar la necessitat social i econòmica d’acord amb els criteris que s’establixen en l’article següent.
5. De forma excepcional i amb l’objecte de mantindre la unitat familiar, podran sol·licitar l’ingrés conjunt amb el sol·licitant principal les persones majors o menors de 65 anys que acrediten una de les situacions següents: ser cònjuge o parella de fet degudament inscrita en el Registre Administratiu d’Unions de Fet de la Comunitat Valenciana; ser discapacitat convivent amb el sol·licitant i sempre que ingresse en el mateix centre residencial que este. A este efecte es consideraran discapacitats aquells que definix com a tals la Llei d’Integració Social del Minusvàlid i que tinguen un grau de discapacitat igual o superior al 65%.
9. Sol·licituds i documentació.- Les persones que reunisquen els requisits establits en la present orde i que vullguen sol·licitar les ajudes regulades en esta, hauran de presentar davant de la Conselleria de Justícia i Benestar Social la documentació següent:
1. Sol·licitud segons model que figura en l’annex 1, degudament omplida, firmada per la persona interessada, o pel seu representant, sempre que este últim ho acredite en la forma establida en l’article 32 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
...
10. Lloc i termini de presentació de sol·licituds.- 1. Les sol·licituds es presentaran acompanyades de la documentació requerida en l’article 9 de la present orde, en la direcció territorial de la Conselleria de Justícia i Benestar Social de la província de residència del sol·licitant, sense perjuí del que establix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
2. El termini de presentació de les sol·licituds serà des de l’endemà de la publicació d’esta orde en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana fins al 29 de febrer de 2012 inclusivament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia