-1 Convocar el procés selectiu per a la constitució de les borses de personal interí dels cossos de metges forenses, de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i d’auxili judicial, de conformitat amb l’Ordre JUS/250/2009, de 13 de maig, i les bases que figuren a l’annex d’aquesta Resolució.
-2 Disposar que fins al moment en què es constitueixin les noves borses, constituïdes de conformitat amb aquesta convocatòria, continuïn vigents les borses actuals.
-3 Disposar que aquesta Resolució es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i que, així mateix, s’exposi a l’adreça d’internet http://justicia.gencat.cat/borsa-interins-admjust i a les adreces següents: Departament de Justícia (c. Pau Claris, 81, 08010 Barcelona); Serveis Territorials del Departament de Justícia a Girona (pl. Pompeu Fabra, 1, 17002 Girona), a Lleida (c. Sant Martí, 1, 25004 Lleida), a Tarragona (c. Sant Antoni Maria Claret, 17, 43002 Tarragona) i a les Terres de l’Ebre (c. Santa Anna, 3-5, 2a planta, 43500 Tortosa).
Bases de la convocatòria del procés selectiu per a la constitució de les borses de personal interí dels cossos de metges forenses, de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i d’auxili judicial al servei de l’Administració de justícia a Catalunya
-1 Normes generals. 1.1 El procés selectiu per a la constitució de les borses de personal interí dels cossos de metges forenses, de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i d’auxili judicial al servei de l’Administració de justícia a Catalunya es regeix pel que estableix l’Ordre JUS/250/2009, de 13 de maig.
1.2 En cada borsa es destinarà el nombre de places necessari fins a completar el percentatge del 5 % del total de cada una de les borses de personal interí dels cossos de metges forenses, de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i d’auxili judicial que està reservat perquè s’hi integrin persones amb discapacitat que tinguin la condició legal de discapacitades.
-2 Requisits de participació a la convocatòria. 2.1 Per tal de ser admeses a la present convocatòria les persones interessades a participar-hi han de complir, el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds de participació, els requisits que estableix l’article 4 de la Ordre JUS/250/2009, de 13 de maig, i que es detallen en els apartats següents. Aquests requisits s’han de continuar complint en el moment de la presa de possessió com a personal interí i durant tota la vigència de les borses.
2.2 Requisits generals:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Ser major d’edat i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa, llevat que s’hagi obtingut el perllongament de la permanència en el servei actiu d’acord amb el procediment establert.
c) Tenir o estar en condicions d’obtenir el títol exigit per accedir a cada cos d’acord amb el que estableix la base 2.3. En el cas de titulacions obtingudes a l’estranger, la persona interessada ha d’estar en possessió de la documentació que n’acredita l’homologació.
d) No patir cap malaltia ni limitació física o psíquica incompatible amb el desenvolupament de les funcions corresponents.
e) No haver estat objecte de condemna per delicte dolós a penes privatives de llibertat de més de tres anys, llevat que s’hagi obtingut la cancel·lació d’antecedents penals o la rehabilitació, o s’estigui en condicions d’obtenir-les.
f) No haver estat objecte de separació, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni trobar-se en situació d’inhabilitació per al desenvolupament de les funcions públiques, llevat que la persona interessada hagi estat degudament rehabilitada, o s’estigui en condicions d’obtenir la rehabilitació.
g) No haver estat objecte, en l’últim any, de destitució i exclusió per rendiment insuficient o manca de capacitat del servei de l’Administració de justícia respecte del cos al qual es vol accedir.
2.3 Requisits específics que han de complir les persones aspirants en funció de la borsa de personal interí en què es vulguin integrar:
2.3.1 Metges forenses
Llicenciatura en medicina.
2.3.2 Gestió processal i administrativa
Diplomatura universitària, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica, grau universitari o equivalent.
Coneixements d’ofimàtica a nivell d’usuari de tractament de textos amb entorn gràfic.
2.3.3 Tramitació processal i administrativa
Batxillerat o títol de tècnic de grau mitjà o equivalent.
Coneixements de mecanografia amb una velocitat mínima de 220 pulsacions per minut en màquina d’escriure o teclat d’ordinador i coneixements de mitjans ofimàtics a nivell d’usuari de tractaments de textos en entorn gràfic.
2.3.4 Auxili judicial
Graduat/ada en educació secundària obligatòria.
Cal atenir-se al que estableix l’Ordre EDU/1603/2009, de 10 de juny (BOE de 17.6.2009), per la qual s’estableixen les equivalences amb els títols de graduat/ada en educació secundària obligatòria i batxiller regulats a la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.
-3 Sol·licituds. 3.1 Models de sol·licituds i llocs on es poden obtenir. Les persones interessades a prendre part en aquesta convocatòria han de presentar una única sol·licitud de participació en suport paper, d’acord amb el model normalitzat que es pot trobar a l’adreça d’internet http://justicia.gencat.cat/borsa-interins-admjust, on estarà disponible perquè les persones sol·licitants puguin emplenar-la i imprimir-la per a la seva presentació.
També es pot obtenir a les adreces següents:
Departament de Justícia (c. Pau Claris, 81, 08010 Barcelona); Serveis Territorials del Departament de Justícia a Girona (pl. Pompeu Fabra, 1, 17002 Girona), a Lleida (c. Sant Martí, 1, 25004 Lleida), a Tarragona (c. Sant Antoni Maria Claret, 17, 43002 Tarragona) i a les Terres de l’Ebre (c. Santa Anna, 3-5, 2a planta, 43500 Tortosa).
3.2 Lloc de presentació de les sol·licituds. Les sol·licituds en suport paper per prendre part en aquesta convocatòria s’han de presentar al Registre general del Departament de Justícia (c. Pau Claris, 81, 08010 Barcelona) o a les adreces indicades en la base 3.1.
També es poden presentar als registres i pels mitjans que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i els previstos en l’article 25 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
3.3 Termini de presentació de sol·licituds. El termini per a la presentació de sol·licituds s’estableix de l’1 al 30 de setembre de 2015.
3.4 Documentació que s’ha adjuntar a la sol·licitud
A la sol·licitud s’ha d’adjuntar únicament una fotocòpia del DNI o passaport.
Tanmateix, les persones aspirants que tinguin la condició legal de discapacitades han d’adjuntar a la sol·licitud el dictamen oficial de discapacitat expedit per l’equip multiprofessional competent, d’acord amb el que preveu la base 5.1.e.
Així mateix, les persones aspirants i que hagin prestat serveis a l’Administració de justícia fora de l’àmbit territorial de Catalunya han d’adjuntar la declaració de serveis prestats fora de Catalunya, d’acord amb el model normalitzat que es pot obtenir a l’adreça d’internet:http://justicia.gencat.cat/borsa-interins-admjust i acreditar-ho d’acord amb el que preveu la base 5.2.c.
3.5 Presentació d’una única sol·licitud. 3.5.1 Les persones interessades a prendre part en aquesta convocatòria només han de presentar una sol·licitud, en la qual, en el moment d’emplenar-la, han de fer constar el cos o cossos del/s qual/s vulguin formar part, d’acord amb els requisits generals i específics exigits en la base 2 per a cada cos.
3.5.2 Totes les persones que en la data de la publicació d’aquesta convocatòria estiguin prestant serveis a l’Administració de justícia o hi hagin prestat serveis durant els tres anys immediatament anteriors i que vulguin formar part de les borses de personal interí convocades mitjançant aquesta resolució, han de presentar igualment una sol·licitud de participació per al cos o cossos del/s qual/s vulguin formar part, sempre que disposin de la titulació necessària per accedir-hi.
3.5.3 D’acord amb el que estableix l’article 5.2 de l’Ordre JUS/250/2009, de 13 de maig, les persones interessades només poden sol·licitar pertànyer simultàniament a les borses de personal interí dels cossos de gestió processal i administrativa i de tramitació processal i administrativa. Per tant, les persones que vulguin formar part de la borsa de personal interí del cos d’auxili judicial no poden presentar sol·licitud de participació per formar part de les borses de personal interí dels cossos de gestió processal i administrativa o de tramitació processal i administrativa, en ser incompatible la pertinença a la borsa del cos d’auxili judicial amb la pertinença a la borsa de qualsevol dels altres dos cossos.
No obstant això, les persones que, en la data de la publicació d’aquesta convocatòria, formin part de la llista de funcionament de la borsa de personal interí del cos d’auxili judicial i vulguin formar part de la borsa de personal interí del cos de gestió processal i administrativa o de tramitació processal i administrativa no han de presentar sol·licitud de participació per formar part de la borsa de personal interí del cos d’auxili judicial, ja que aquestes persones seran integrades d’ofici i degudament identificades en el cos d’auxili judicial.
Tanmateix, si presenten sol·licitud de participació en el cos de gestió processal i administrativa o de tramitació processal i administrativa i, si escau, són nomenades en algun d’aquests cossos, d’acord amb el punt 4 de la disposició transitòria segona de l’Ordre JUS/250/ 2009, de 13 de maig, quedaran suspeses a la borsa del cos d’auxili judicial en espera de superar el període de pràctiques del cos de gestió processal i administrativa o de tramitació processal i administrativa; una vegada superat aquest període de pràctiques, s’integraran definitivament al nou cos i quedaran excloses del cos d’auxili judicial per incompatibilitat.
3.5.4 En el cas que les persones aspirants presentin més d’una sol·licitud, únicament es tindrà en compte la darrera presentada, la qual anul·larà les presentades amb anterioritat.
3.5.5 Les persones aspirants han d’indicar a la seva sol·licitud un número de telèfon i una adreça de correu electrònic, si en disposen, ja que el mitjà utilitzat per a l’oferiment de places serà, prioritàriament, mitjançant l’enviament d’un SMS; si hi manca, mitjançant trucada telefònica i, en tercer lloc, mitjançant l’enviament d’un correu electrònic.
3.6 Opcions a demarcacions territorials i a partits judicials. Les persones aspirants a formar part de les borses de personal interí dels cossos de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i d’auxili judicial han d’optar, en el moment d’emplenar la sol·licitud de participació, per una de les quatre demarcacions territorials corresponents a les audiències provincials de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, i dins de cada demarcació, pels partits judicials en què vulguin prestar serveis.
Les persones aspirants a formar part de la borsa de personal interí del cos de metges forenses poden optar per una o més de les quatre demarcacions territorials esmenades, sense opció a excloure cap dels partits judicials que la integren.
3.7 Persones que tinguin la condició legal de discapacitades.. Les persones aspirants que tinguin la condició legal de discapacitades cal que ho indiquin a la sol·licitud de participació i que ho acreditin d’acord amb el que estableix la base 5.1.e.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia