miércoles, 29 de julio de 2015

calendari i el procediment d’admissió i matrícula de l’alumnat als cicles de Formació Professional bàsica en centres integrats públics de Formació Professional de la Comunitat Valenciana dirigides a beneficiaris del Pla d’Ocupació Juvenil per al curs 2015-2016.

[2015/6783]
Primer. Autorització a centres. S’autoritza els centres integrats públics de Formació Professional que apareixen assenyalats en l’annex I d’esta resolució a impartir els cicles formatius de Formació Professional bàsica segona oportunitat que figuren en l’annex.

Segon. Calendari d’admissió i matrícula. El calendari d’admissió i matrícula de l’alumnat en els cicles formatius de Formació Professional bàsica segona oportunitat per al curs 2015-2016, és el que s’establix en l’annex II d’esta resolució.

Tercer. Orientació dels centres. S’habilitaran els mitjans necessaris als centres educatius autoritzats en l’annex I d’esta resolució amb la finalitat de prestar l’assessorament necessari als interessats en la matrícula en els cicles formatius de Formació Professional bàsica segona oportunitat, en especial la informació necessària per a l’alta en el Sistema de Garantia Juvenil.

Quart. Requisits d’accés
– Tindre entre 17 i 24 anys (o menys de 30 anys si tenen reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent) i no haver completat els estudis obligatoris.

– Trobar-se actualment desescolaritzat o desescolaritzada i sense ocupació.

– Estar inscrit o inscrita en el registre del Sistema de Garantia Juvenil.

Per a això, s’han de complir al seu torn, els requisits següents:
· No haver treballat ni rebut accions formatives i/o educatives en els terminis següents:
· No haver treballat en els 30 dies naturals anteriors a la data de presentació de la sol·licitud.
· No haver rebut accions educatives que comporten més de 40 hores mensuals en els 30 dies naturals anteriors a la data de presentació de la sol·licitud.
· No haver rebut accions formatives que comporten més de 40 hores mensuals en els 30 dies naturals anteriors a la data de presentació de la sol·licitud.
– Tindre la nacionalitat espanyola o d’algun estat membre de la Unió Europea o dels estats part de l’Acord Econòmic Europeu o Suïssa que es troben a Espanya en exercici de la lliure circulació i residència.
En cas de nacionals d’altres països hauran de ser titulars d’una autorització de residència en vigor que habilite per a treballar.
– Estar empadronat o empadronada en qualsevol localitat del territori nacional.
– Presentar una declaració expressa de tindre interés a participar en el Sistema de Garantia Juvenil i d’adquirir un compromís de participació activa.
ANNEX II -  Calendari d’admissió i matrícula per a ensenyances de Formació Professional bàsica segona oportunitat

Este procés d’admissió afecta els centres integrats públics d’FP autoritzats per a impartir les ensenyances de Formació Professional bàsica segona oportunitat. Comptarà amb un únic procediment que s’organitzarà en les fases que s’indiquen a continuació:
1. Procés d’admissió i matrícula de l’alumnat de cicles de Formació Professional bàsica segona oportunitat.
1.1. Publicació de vacants existents als centres educatius per al procés d’admissió de l’alumnat: el 31 de juliol
1.2. Presentació de sol·licituds d’admissió per a cicles de Formació Professional bàsica de segona oportunitat i de la documentació corresponent al centre que se sol·licite: de l’1 al 7 de setembre ambdós inclosos.
1.3. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d’admesos: el 9 de setembre
1.4. Presentació de reclamacions davant del Consell Social del centre: fins al 10 de setembre inclusivament
1.5. Publicació als centres de les llistes definitives de l’alumnat admés: l’11 de setembre
1.6. Presentació de reclamacions davant de la Comissió Sectorial de Formació Professional: fins al 15 de setembre inclusivament
1.7. Resolució de les reclamacions a les llistes definitives per part
de la Comissió Sectorial de Formació Professional: fins al 16 de setembre inclusivament. Contra esta resolució els interessats podran interposar recurs d’alçada davant del director territorial corresponent en el termini d’un mes
1.8. Termini de formalització de matrícula per a l’alumnat admés: 17 i 18 de setembre
1.9. Termini de formalització de matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia per a l’alumnat que ha participat en el procés d’admissió: 21 de setembre
ANNEX III - Com donar-se d’alta en el Sistema de Garantia Juvenil
Per a ser beneficiari de la garantia juvenil s’han de complir els requisits establits i estar donat d’alta en el Sistema de Garantia Juvenil.
L’alta es realitzarà través de la pàgina del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social.
Es pot realitzar:
1. De manera telemàtica
· Accedint al registre amb DNI electrònic o certificat (més senzilla).
· Accedint amb usuari i contrasenya. Les persones que no disposen d’identificació electrònica podran omplir un formulari per a sol·licitar l’usuari i la contrasenya que posteriorment rebran per a poder inscriure’s telemàticament.
2. De manera presencial (excepcionalment), únicament en els casos de persones amb risc d’exclusió social i/o discapacitat reconeguda (amb certificació acreditativa en ambdós casos).
Estes persones podran inscriure’s per mitjà de la presentació del formulari que es troba en la pàgina web del Ministeri. Una vegada omplit telemàticament, es presentarà a les oficines de registre de l’Administració general de l’Estat, de les comunitats autònomes i de les entitats establides en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, com són:
· En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanya a l’Administració general de l’Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes o a la d’alguna de les entitats que formen l’Administració local si, en este últim cas, s’hi ha subscrit l’oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d’Espanya a l’estranger.
· En qualsevol oficina de correus. En este cas s’haurà de presentar en un sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l’imprés de sol·licitud i en la còpia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia