miércoles, 22 de febrero de 2012

Portfolio Europeu de les Llengües electrònic, e-PEL(+14), als centres d’Educació Secundària, de Formació de Persones Adultes i a les escoles oficials

RESOLUCIÓ de 3 de febrer de 2012, de la Direcció General d’Ordenació i Centres Docents, per la qual es regula l’aplicació del Portfolio Europeu de les Llengües electrònic, e-PEL(+14), als centres d’Educació Secundària, de Formació de Persones Adultes i a les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Valenciana i s’establixen els requisits per a la seua aplicació. [2012/1733]
RESOLUCIÓN de 3 de febrero de 2012, de la Dirección General de Ordenación y Centros Docentes, por la que se regula la aplicación del Portfolio Europeo de las Lenguas electrónico, e-PEL(+14), en los centros de Educación Secundaria, de Formación de Personas Adultas y en las escuelas oficiales de idiomas de la Comunitat Valenciana y se establecen los requisitos para su aplicación. [2012/1733]
Objecte i àmbit d’aplicació.- La present resolució té com a finalitat promoure i coordinar l’aplicació del Portfolio Europeu de les Llengües electrònic, e-PEL(+14), als centres d’Educació Secundària, de Formació de Persones Adultes i Escoles Oficials d’Idiomes de la Comunitat Valenciana, així com establir els requisits per a l’autorització de nous centres.
Descripció i objectius del Portfolio Europeu de les Llengües. 1. El Portfolio Europeu de les Llengües (PEL) és un document personal, basat en el MECR i promogut pel Consell d’Europa, en què les persones que aprenen o han aprés una llengua poden registrar les seues experiències d’aprenentatge de llengües i cultures i reflexionar-hi.
2. Este document servix a l’estudiant per a anotar els seus avanços, marcar-se noves fites, reconéixer com i quan aprén dins i fora del centre escolar, a partir de la reflexió sobre les seues experiències personals i la valoració dels seus progressos. A més a més, servix per a afavorir la seua autonomia, millorar la seua autoestima i potenciar el desenrotllament d’estratègies d’aprenentatge. D’altra banda, el PEL és també una ferramenta per al professorat ja que afavorix la seua actualització metodològica en l’ensenyament de les llengües i facilita la coordinació i l’intercanvi d’experiències amb altres docents del mateix centre i d’altres centres educatius que l’apliquen.
3. L’aplicació en l’aula del PEL té com a finalitat:
a) Promoure l’aprenentatge d’idiomes i el respecte a la diversitat lingüística per a aconseguir que els ciutadans de la Comunitat Valenciana puguen comunicar-se almenys en dos idiomes europeus a més de les dos llengües oficials.
b) Afavorir pràctiques metodològiques que contribuïsquen a la millora de la competència lingüística en les diverses llengües que utilitza l’alumnat dels centres que s’acullen a esta resolució per a:
– Millorar l’ensenyament i aprenentatge de les llengües amb l’ús del PEL com una ferramenta metodològica per al professorat de llengües que permeta augmentar la motivació dels estudiants per a aprendre’n d’altres i millorar la seua capacitat de comunicació.
– Utilitzar el PEL com a instrument d’autoavaluació que motive els estudiants a reflexionar sobre quins són els seus objectius d’aprenentatge lingüístic. A partir d’estos objectius, l’alumnat podrà planificar l’activitat discent i iniciar-se en un procés d’aprenentatge autònom.
– Contribuir al desenrotllament de les competències bàsiques establides als currículums de les etapes educatives declarades obligatòries.
– Afavorir el coneixement i l’augment d’experiències plurilingües i interculturals dels aprenents.
4. La validació de la versió espanyola de l’e-PEL(+14) permet generalitzar l’ús d’este document a partir de l’Educació Secundària Obligatòria.
Destinataris.- Els centres d’Educació Secundària, Formació de Persones Adultes i Escoles Oficials d’Idiomes que vulguen aplicar l’e-PEL(+14) a partir del curs 2012-2013 i complisquen les condicions establides en l’apartat cinc d’esta resolució.
Aplicació de l’e-PEL(+14).- 1. L’aplicació de l’e-PEL(+14) es planteja com un projecte de centre que implica l’equip directiu, el professorat, l’alumnat i les famílies.
2. La presentació de l’e-PEL(+14) en una plataforma informàtica depenent de l’administració educativa afavorirà la seua disponibilitat al llarg de tota l’escolarització de l’alumnat participant en el projecte.
3. Els centres que inicien l’aplicació de l’e-PEL(+14) en el marc d’esta convocatòria podran disposar, si ho consideren necessari, d’unes sessions de formació inicial per a conéixer el funcionament de l’ePEL (+14) així com les seues implicacions metodològiques per a l’aprenentatge i l’ensenyament de les llengües.
4. Convé que l’aplicació comence des dels nivells inicials de cada etapa i que s’estenga a la resta de manera progressiva.
5. La Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació podrà posar a disposició dels centres docents que apliquen l’e-PEL(+14) un espai informàtic virtual que servisca i que facilite l’intercanvi d’activitats i bones pràctiques entre els centres. A més a més, en la mesura de les seues possibilitats facilitarà el contacte entre els centres.
6. L’autorització per a l’aplicació de l’e-PEL(+14) és indefinida mentre el centre complisca les condicions indicades en l’apartat cinc d’esta resolució.
7. Els centres que s’acullen a esta normativa podran rebre un lot de material de suport per a l’aplicació del projecte.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia