martes, 27 de mayo de 2014

Borsa de treball de Treballador/a Familiar -laboral temporal- a la Mancomunitat des Raiguer. (Mallorca-Illes Balears)

BASES DE SELECCIÓ PER A LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL, DE PERSONAL LABORAL DE CARACTER TEMPORAL, Treballador/a Familiar, PEL SISTEMA DE CONCURS-OPOSICIÓ
L’art. 23.2 de la Constitució disposa que tots els ciutadans tenen dret d’accedir en condicions d’igualtat a les funcions i als càrrecs públics, amb els requisits que les lleis assenyalin.
L'objecte de la present convocatòria és la creació, 
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA: pel procediment de CONCURS-OPOSICIÓ, d’un borsa de treball de Treballador/a Familiar, en règim de personal laboral, de caràcter temporal.
El motiu de la provisió d’aquesta borsa de treball és el fi del termini de vigència de l’actual borsa d’aquesta categoria; i per tal de cobrir eventuals vacants, baixes, substitucions etc., que puguin produir-se a la plantilla de la Mancomunitat, o per cobrir serveis sol·licitats per ajuntaments membres d’aquesta entitat.
Es regiran de conformitat amb els termes establerts a la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’ocupació Pública, la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Llei 30/1984, de 2 d’agost, el Reial Decret 364/1995, de 10 de març, l’Estatut dels Treballadors i resta de normativa laboral aplicable vigent.
La present convocatòria es publicarà en el tauler d’anuncis, a la pàgina web d’aquesta Mancomunitat, i al BOIB.
SEGONA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS: Per prendre part a la convocatòria es requereix els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola sense perjudici del que estableix l’article 57 de la Llei 7/2007.
b) Tenir 16 anys complits i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa, el dia de la finalització del Termini d’admissió de sol·licituds.
c) Estar en possessió del títol de certificat d’estudis, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds, juntament amb un dels títols següents:
- Títol d’auxiliar d’Ajuda a domicili o Treballador Familiar que hagin acreditat 445 hores de formació (segons article 15.5 de l’ordre de la Conselleria de Benestar Social del Govern de les Illes Balears de 2 d’octubre de 2000, modificada per l’ordre de 18 de setembre de 2001, que regula la prestació del Servei d’ajuda a domicili en la CAIB)
- Títol- Certificat de qualificació Professional d’atenció sociosanitària a persones dependents en el domicili.
- Títol de Tècnic en Atenció sociosanitària ( Formació de Grau Mig)
d) Posseir la capacitat funcional pel desenvolupament de les tasques.
e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de les Administracions Públiques ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques, de conformitat amb l’article 56. 1 d) de la Llei 7/2007.
f) Estar en possessió del carnet de conduir classe B i vehicle propi.
Abans de la signatura del contracte la persona interessada ha de fer constar que no realitza cap altre activitat en cap lloc del sector públic i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada ha de declara-la en el termini de deu dies naturals següents a la signatura del contracte, perquè la Corporació pugui adoptar l’acord de declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
TERCERA.- FUNCIONS: Seran les funcions que constitueixen l’objecte peculiar o propi de la professió de treballador/a familiar, així com:
ASSISTIR: Cobrir determinats necessitats de tipus material i emocional en el domicili de l'usuari, centre de dia o altres. Actuar davant els problemes que surten a l'usuari intentant resoldre’ls, cercant els medis per fer-ho. Vèncer un problema o dificultat. Aquesta funció és bàsica: sense ella no és possible desenvolupar les demés.
PREVENIR: Observar situacions en el domicili de l'usuari per evitar un major deteriori del mateix. Anticipar-se als esdeveniments per evitar mals majors.
RECOLZAR: Donar suport físic i emocional. Estimular per que l'usuari s’organitzi de manera diferent els seus hàbits o costums. Donar-li confiança perquè pugui superar dificultats.
ORIENTAR: Donar la informació necessària a la persona o família. Encaminar o assenyalar determinats comportaments que les beneficiaran. Informar damunt tots les dubtes que plantegi l'usuari.
CURATIVA: Vigilància de la medicació. Corregir hàbits que perjudiquin l’entorn de l'usuari. Desenvolupar petites tasques relacionades amb la salut de l’usuari.
EDUCATIVA: Realitzar tasques conjuntament amb l’usuari perquè aquest aprengui. A partir del problema, ajudar a que l’usuari introdueixi elements que li ajuden a modificar costums. Ensenyar perquè l’usuari tingui la màxima autonomia. les sol·licituds per participar seran presentades en el Registre 
QUARTA.- PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES: General d’aquesta Mancomunitat, en el termini de deu (10) dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB.{del 28 de maig al 7 de juny de 2014, a.i.}
Les instàncies es podran presentar també en la forma que indica l’article 38.4 de la Llei 30/1992 de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Per ésser admesos i prendre part en el procés selectiu de la borsa de treball requerirà que els aspirants manifestin a la instància que reuniesen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona. Els aspirants hauran d’acompanyar a la seva instància els justificants, originals o fotocòpies compulsades, dels mèrits a avaluar a la fase de concurs. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada, no seran valorats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia