lunes, 16 de diciembre de 2013

ajudes a plans de reestructuració i reconversió de vinya de la Comunitat Valenciana, a l'empara del programa de suport al sector vitivinícola espanyol 2014-2018.

ajudes a la reestructuració i reconversió de vinyes
ORDEN 16/2013, de 29 de noviembre, de la Consellería
de Presidencia y Agricultura, Pesca, Alimentación y Agua
, por la que se regula la concesión y gestión de las ayudas a planes de reestructuración y reconversión de viñedo de la Comunitat Valenciana, al amparo del programa de apoyo al sector vitivinícola español 2014-2018. [2013/11957]
1. Objecte i àmbit d’aplicació. 1. L’objecte d’esta orde és aplicar a la Comunitat Valenciana les mesures de suport als viticultors les vinyes dels quals es destinen a la producció de raïm per a la vinificació per mitjà de les ajudes a la reestructuració i reconversió de vinyes previstes en l’article 103 octodecies del Reglament (CE) 1234/2007, del Consell, de 22 d’octubre de 2007, i regulades en el capítol I, «Disposicions generals», en la secció segona del capítol II, «Mesures de suport», i en el capítol III, «Control i pagament de les ajudes», del Reial Decret 548/2013, de 19 de juliol, per a l’aplicació de les mesures del programa de suport 2014-2018 al sector vitivinícola espanyol.
3. Requisits i obligacions dels beneficiaris.1. Poden acollir-se a estes ajudes els explotadors les vinyes dels quals es destinen a la producció de raïm per a vinificació que complisquen la normativa vigent en la matèria per a qualsevol de les superfícies de vinya de la seua explotació.
2. El sol·licitant ha de figurar com a explotador en el Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana actualitzat de la parcel·la que cal reconvertir. Així mateix, la mesura que cal realitzar ha d’estar inclosa en un dels plans aprovats.
3. Els beneficiaris han de complir les obligacions recollides en l’article 14 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.
4. També tindran accés a la condició de beneficiari les comunitats de béns, així com qualsevol altre tipus d’agrupació de persones físiques o jurídiques que no tinguen personalitat jurídica, que complisquen els requisits establits en esta orde. Quan es tracte d’agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades sense personalitat, hauran de fer-se constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d’execució assumits per cada membre de l’agrupació, així com l’import de subvenció que cal aplicar per cada un, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En tot cas, ha de nomenar-se un representant o apoderat únic de l’agrupació, amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l’agrupació. No podrà dissoldre’s l’agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.
5. No poden ser beneficiaris els titulars que contravinguen la normativa vigent en matèria de plantacions de vinya per a qualsevol de les superfícies de vinya de la seua explotació.
6. Els viticultors només podran estar inclosos en un pla de reestructuració i reconversió de vinya dins de cada convocatòria. 
4. Activitats subvencionables. El suport per a reestructuració i reconversió de vinyes només podrà concedir-se per a una o diverses de les activitats següents:
a)
Reimplantació de vinyes
b) Reconversió varietal
c) Millora de les tècniques de gestió de vinyes.
CAPÍTOL II - Plans de reestructuració i reconversió de vinyes 
6. Plans de reestructuració i reconversió de vinyes. 1. El règim de reestructuració i reconversió de vinyes es durà a terme a través dels plans de reestructuració i reconversió, que contindran les mesures corresponents que cal realitzar. Els plans podran ser anuals o plurianuals, amb una duració màxima de 5 anys, sense que en cap cas s’estenguen més enllà del 31 de juliol de 2018.
2. Els plans de reestructuració i reconversió de vinyes seran col·lectius. El nombre mínim de viticultors que podran constituir un pla col·lectiu de reestructuració i reconversió de vinyes, atesa l’estructura productiva de la Comunitat Valenciana i segons el que preveu l’article 24.2 del Reial Decret 548/2013, de 19 de juliol, serà d’un mínim de 5 viticultors. No obstant això, es podran admetre plans individuals.
3. Els plans col·lectius de reestructuració i reconversió de vinya es realitzaran en el marc d’un acord celebrat entre els viticultors participants.
En l’acord esmentat es designarà un representant dels participants del pla i un substitut.
8. Presentació dels plans. 1. Els plans de reestructuració i reconversió de vinya s’han de presentar per a l’aprovació inicial i constituïxen el marc d’actuació general de les mesures previstes. Comprenen el detall individualitzat per a cada viticultor participant de les operacions que cal executar en les seues explotacions respectives en cada una de les anualitats programades.
2. Per a l’elaboració i presentació de la sol·licitud del pla, s’utilitzarà preferentment l’aplicació informàtica (AGRORED) dissenyada a este efecte per la Conselleria de Presidència i d’Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, disponible en les oficines comarcals i direccions territorials. Excepcionalment, es podrà presentar la sol·licitud per mitjà de l’ompliment dels models que es facilitaran en impresos normalitzats o en la pàgina web de la Conselleria (http://www.gva.es), als llocs i de les formes previstos en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.   ...
CAPÍTOL III - Sol·licitud anual d’execució del pla 
14. Sol·licitud anual d’execució del pla de reestructuració i reconversió de vinya. 1. Els viticultors participants en un pla han de presentar entre l’1 i el 30 de novembre de cada any una sol·licitud d’aprovació de l’anualitat que detalle les mesures que cal realitzar l’any natural següent per les quals sol·licitarà posteriorment el pagament de l’ajuda.
La sol·licitud s’efectuarà utilitzant preferentment l’aplicació informàtica (AGRORED) dissenyada a este efecte per la Conselleria de Presidència i d’Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, disponible en les oficines comarcals i direccions territorials o en la pàgina web de la Conselleria http://www.gva.es, als llocs i de les formes previstos en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
CAPÍTOL IV - Sol·licitud anual de pagament de les ajudes 
18. Sol·licitud anual de pagament i tramitació. 1. La sol·licitud de pagament anual es presentarà abans del 15 de febrer de l’any següent a l’execució anual del pla, per mitjà dels models disponibles a este efecte, excepte per a l’anualitat que calga executar en 2018, la sol·licitud de pagament de la qual s’haurà de presentar abans del 31 de juliol de 2018.
2. Les mesures i operacions per les quals se sol·licita el pagament hauran d’haver finalitzat, com a molt tard, el 31 de desembre de l’any natural anterior a la data límit indicada en el punt 1.
3. Avaluades les sol·licituds, la direcció territorial corresponent emetrà un certificat del resultat dels controls administratius a què se sotmetran totes les sol·licituds i, si és el cas, dels controls sobre el terreny que siguen procedents, inclòs el càlcul de l’import de l’ajuda que correspon pagar, i el dirigirà al titular del servici competent. Este servici emetrà la proposta i la remetrà al titular de la Direcció General de Producció Agrària i Ramaderia per a la seua resolució.
4. Es considera com a aprovació definitiva del pla executat la resolució de pagament realitzada.
5. Els pagaments corresponents a les resolucions anteriors es realitzaran fins al 15 de juny de l’any per al qual s’ha establit la data límit en el punt 1. En cas de disponibilitat pressupostària per a cada exercici FEAGA en curs, s’efectuaran pagaments fins al 15 d’octubre.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Tercera. Termini de presentació de sol·licituds de plans per al període 2014-2018 i de sol·licituds d'execució per a l'exercici 2014
El termini de presentació de les sol·licituds del pla i de l’execució anual del pla per a l’exercici 2014 finalitzarà el dia 31 de gener de 2014.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia